Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne på 35 år, som akkurat nå er jobbsøkende. Jeg har aller mest lyst til å jobbe med dyr eller skaffe meg en lærlingplass som helsefagarbeider. Men jeg oppfatter det sånn at det ikke er så mange de tar inn som lærling? Kan hende jeg har misforstått, men jeg synes det er rart at kommunene f.eks bruker økonomiske grunner som en forklaring på hvorfor de ikke tar inn flere lærlinger. Som lærling begynner man jo med lite i lønn, så derfor er det vel lønnsomt for kommuner/arbeidsplasser å ta inn lærlinger? Den varslede eldrebølgen kommer jo bare nærmere og nærmere. 

Dyr har jeg alltid hatt mye omsorg for, og det ville vært en drøm for meg å kunne ha en jobb som involverer det å stelle med og ha ansvar for dyr. Hvordan går man frem? Noen her som kjenner en bonde med behov for avløser? Jeg har ikke erfaring innen jordbruk, men jeg vil mer enn gjerne lære. 

Anonymkode: 6bd13...6e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er dyrt å ta inn lærling fordi de må bruke ansatte til å lære opp og følge opp, og den som har det ansvaret skal selvfølgelig ha mer i lønn, samtidig som de kanskje må ta inn flere vikarer for å dekke opp for noe av arbeidet den personen hadde gjort. 

Anonymkode: 9e25d...8fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...