Gå til innhold

Mistet bit av en tann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistet bit av en tann. Jeg skal bestille time hos min tannlege, men ingen ledig time før slutten av August. Jeg har ikke smerter, ennå iallefall. 

Hva hadde du gjort? Ventet til slutten av August? Det er ikke nok til akkuttime eller? Må selvfølgelig ringe dem hvis jeg får smerter 

Anonymkode: 73cc0...801

Skrevet

Hadde ventet eller funnet en annen tannlege.

Skrevet

Når dette har skjedd meg, så har jeg greid å overtale tannlegen til å gi meg en akuttime. 

Anonymkode: e21d6...ff0

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg mistet bit av en tann. Jeg skal bestille time hos min tannlege, men ingen ledig time før slutten av August. Jeg har ikke smerter, ennå iallefall. 

Hva hadde du gjort? Ventet til slutten av August? Det er ikke nok til akkuttime eller? Må selvfølgelig ringe dem hvis jeg får smerter 

Hvis det ikke er vondt så er det heller ikke så akutt. Så hadde sett an og ventet til min faste tannlege var ledig. Får du smerter så må man jo bare se om man bør dra til en ledig tannlege

Anonymkode: 28aa5...39a

• Liker 1
Skrevet

Når det skjedde meg, fikk jeg akuttime hos min tannlege. Det er ganske relevant å sjekke om det er åpent for bakterier eller ikke. Jeg trengte heldigvis ikke noe annet enn en enkel slags fylling for å dekke over. Det gikk raskt.

Anonymkode: c19c9...bba

Skrevet

Jeg har mistet biter av tann noen ganger og har da fått time etter et par dager. Vanlige timer er noen ukers ventetid hos min tannlege. Jeg hadde ringt igjen og spurt om det var mulighet for å komme inn raskere. Evt om du kan stå på liste for avbestillingstimer.

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for innlegg signert av helsepersonell og avsporinger.

Matas, mod.

Endret av Matas
Skrevet

Har du bestilt time eller ikke? Du må jo fortelle hvorfor du trenger en time hvis du ønsker at de tar deg inn fort.  

Anonymkode: 1f4ef...e9d

Skrevet
Sniff76 skrev (10 minutter siden):

Jeg har mistet biter av tann noen ganger og har da fått time etter et par dager. Vanlige timer er noen ukers ventetid hos min tannlege. Jeg hadde ringt igjen og spurt om det var mulighet for å komme inn raskere. Evt om du kan stå på liste for avbestillingstimer.

Jeg har ikke ringt. Skjedde etter de stengte i dag. Jeg kikket etter ledige timer på nett 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke ringt. Skjedde etter de stengte i dag. Jeg kikket etter ledige timer på nett 

Da hadde jeg ringt på mandag og forklart situasjonen. Mye mulig de har satt av noen ledige timer til situasjoner som haster.

Skrevet

Du bør reise dit så fort som mulig, dersom du ikke har smerter er det nok ikke nådd nervemargen, men det er greit å få sjekket. Er biten stor (og du har den) kan den limes på, da slipper man å bygge tannen opp med kompositt alene. Man må også tenke på hva årsaken til at du mistet den, fikk du et slag mot tannen? Kan være små sprkker også som ikke bør fortsette å være der uten støtte.

Om du ikke vil det kan du få de spkarpem kantene i skåret slipt ned. Men vil du fikse det så bør du også reise til tannlegen før slutten av mnd fordi du vil selv slite ned de skarpe kantene i skåret selv. 

Kort forklart, det blir lettere å fikse det kosmetisk og det er fint med en sjekk. Du kan gå til en annen tannlege, det er bare å ringe 😊 Det er meg kjent med at det er vanlig å ta imot pasienter raskere når sånne ting skjer selv om det ikke er smerter. Ikke akutt men man bør gjøre det relativt raskt. 

Matas slettet svaret mitt så jeg skrev på nytt. 

Anonymkode: 7af53...0cf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Finn en annen tannlege om det ikke ordner seg på annen måte. Jeg hadde til nød godtatt å vente til onsdag/torsdag. 

Skrevet

Da jeg mistet en bit av en tann fikk jeg time neste dag. Ikke hos min faste tannlege (han hadde fri), men hos en av de andre på samme tannlegesenter.

Jeg ville ha ringt med en gang tannlegen åpner på mandag. Hvis den faste tannlegen din ikke har mulighet, så prøv en annen.

Anonymkode: d3b93...b38

Skrevet

Har alle tannleger satt av tid til akkuttimer hver dag?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har alle tannleger satt av tid til akkuttimer hver dag?

Det er vanlig. Også ofte etter helg eller ferier. 

Anonymkode: 3656d...56d

Skrevet

Få en annen tannlege til å evt sette på en midlertidig fylling. 

Skrevet

Skal ringe på Mandag 

Skrevet

Når jeg pusset tenner nå så datt fylling ut fra samme tann. Så da blir det akkuttime på mandag 🤞

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...