Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært samboere i va 2 år, det er hans hus, og det er greit, da jeg ikke har økonomi til å kjøpe meg inn. Han har bodd i det i mange år, så er ikke igjen allverden i gjeld. Jeg betaler en liten sum i måneden, som er med å dekke strøm, internet, og kommunale avgifter. Vi deler på maten, skal egt handle annenhver uke. 
Tingen er den at jeg har hatt slankeoperasjon, og spiser da der etter, nesten ingenting. Jeg stikker ofte innom og handler hvis det er noe vi har glemt (handler 1 til 2 ganger i uka). Så det ender med at jeg betaler mer enn han i mat. De to siste månedene har jeg brukt ca 5-6 tusen på mat, han har brukt ca 3-4 tusen. Prøvd å snekke med han om det, men da kommer det bare at han har mer utgifter enn meg.. han har litt mer utbetalt i månedslønn enn meg, kanskje 3-4 tusen. Er jeg urimelig da jeg syns han skal betale mer i mat???? Ingen barn i bilde. 

Anonymkode: e7599...32c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er urimelig som synes du skal bo tilnærmet gratis og samtidig ønsker millimeter-rettferdighet når det kommer til mat, ja.

Anonymkode: fa21d...4b9

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har dere ikke bare felles matkonto der dere setter inn ca forbruk?

Her er vi to familier slått sammen til én.

Jeg er kvinne på 53 kg med én unge, han voksen mann med 2 unger.

Jeg brukte ca 6000 før vi flyttet sammen. Han 15.000.

Så vi setter inn de samme summene på felles matkonto.

Når det er sagt.

Du bor tilnærmet gratis.

Sparer du til EK så du kan kjøpe deg inn i huset?

Anonymkode: 041b9...7f3

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke betale mer mat fordi han betaler inn å huset! Spart så du kan få egenkapital tull å kjøpe deg inn i huset, evt kjøpe en leilighet du kan leie ut. Pass på at du ikke bare betaler løpende utgifter så hans verdier blir større og større, mens du ikke sitter igjen med noe hvis det blir slutt. 

Anonymkode: 673c1...9de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bor gratis og synes det er urimelig at du betaler en større del av matitgiftene? Hvor vidt han har gjeld eller ikke spiller ingen rolle. Istedenfor å krangle, kan dere bli enige om et beløp til felles utgifter, som mat, strøm, kommunale avgifter, forsikring osv. Så holder dere dere til det budsjettet. Beløpet bør være så stort at det også kan dekke noe løpende vedlikehold.

Anonymkode: 09b63...fa6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...