AnonymBruker Skrevet 1. august #1 Skrevet 1. august Hei! Noen som vet? Jeg har så mye tøy jeg gjerne vil kvitte meg med. Jeg ser det er flere som arrangerer bakgårdssalg her i Oslo. Bygården jeg bor i ligger ganske usentralt til, men det er en park i nærheten. Er det lov å ha "stand" på offentlig plass? Eller krever det at jeg søker hos kommunen? Anonymkode: 52bae...65f
AnonymBruker Skrevet 1. august #2 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei! Noen som vet? Jeg har så mye tøy jeg gjerne vil kvitte meg med. Jeg ser det er flere som arrangerer bakgårdssalg her i Oslo. Bygården jeg bor i ligger ganske usentralt til, men det er en park i nærheten. Er det lov å ha "stand" på offentlig plass? Eller krever det at jeg søker hos kommunen? Anonymkode: 52bae...65f Tror du må snakke med kommunen bare i tilfelle, er vel bare barn som er unnskyldt å ha sånn stand offentlig, gjerne til inntekt for noe Anonymkode: 3a3bf...35b
AnonymBruker Skrevet 1. august #3 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hei! Noen som vet? Jeg har så mye tøy jeg gjerne vil kvitte meg med. Jeg ser det er flere som arrangerer bakgårdssalg her i Oslo. Bygården jeg bor i ligger ganske usentralt til, men det er en park i nærheten. Er det lov å ha "stand" på offentlig plass? Eller krever det at jeg søker hos kommunen? Anonymkode: 52bae...65f Det krever at du har tillatelse fra grunneier hvis du står på annen plass enn din egen Anonymkode: c5fa3...d5e
AnonymBruker Skrevet 1. august #4 Skrevet 1. august Hva med å melde deg på på vestkan torget. Anonymkode: 2465c...331
AnonymBruker Skrevet 1. august #5 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med å melde deg på på vestkan torget. Anonymkode: 2465c...331 Mente vestkant torget Anonymkode: 2465c...331
Million Skrevet 1. august #6 Skrevet 1. august Kan du ikke tromme sammen alt du har av fjerne venner og bekjente og kolleger og alt, og si du har en klessalg-kveld hjemme? Så henger du alt opp på stativer og slikt, alt av klær som skal selges legges frem og henges opp? Byttekvelder er også populært har jeg hørt. Alle tar med seg noen plagg de vil bli kvitt, og "fornyer" garderoben sin ved å bytte med andre damer på byttekvelden hjemme hos noen. Jeg ville forsøkt noe sånt. Å lage en stand/salgsbod på offentlig plass høres ut som noe som krever tillatelse i mine ører? Men jeg er ikke sikker. Bare litt rart at vi ikke ser slike boder overalt da, om det var tillatt for folk å bli kvitt tingene sine på den måten, i parker og på fortau osv?
AnonymBruker Skrevet 1. august #7 Skrevet 1. august Million skrev (2 timer siden): Kan du ikke tromme sammen alt du har av fjerne venner og bekjente og kolleger og alt, og si du har en klessalg-kveld hjemme? Så henger du alt opp på stativer og slikt, alt av klær som skal selges legges frem og henges opp? Byttekvelder er også populært har jeg hørt. Alle tar med seg noen plagg de vil bli kvitt, og "fornyer" garderoben sin ved å bytte med andre damer på byttekvelden hjemme hos noen. Jeg ville forsøkt noe sånt. Å lage en stand/salgsbod på offentlig plass høres ut som noe som krever tillatelse i mine ører? Men jeg er ikke sikker. Bare litt rart at vi ikke ser slike boder overalt da, om det var tillatt for folk å bli kvitt tingene sine på den måten, i parker og på fortau osv? Det var en god ide. Jeg skal foreslå det for venninnene mine! Ja, her i Oslo har jeg sett flere som har arrangert bakgårds-loppemarked. Privatpersoner alle sammen. Anonymkode: 52bae...65f
California Skrevet 3. august #8 Skrevet 3. august Du kan også prøve å selge det via din egen stand i gjenbruksbutikker? Vet at på Kid to Kid på Triaden senteret i Lørenskog så kan du leie stand så selger de dine dameklær (de har prøveperiode med stands for dameklær frem til 3.sept). Til vanlig har de barnetøy, leker, barneutstyr etc.
AprilLudgate Skrevet 3. august #9 Skrevet 3. august Det er ikke lov, krever tillatelse og som regel leie. Du må forhøre deg med bydel/Bymiljøetaten altettersom hvem som forvalter parken. Endel bydeler arrangerer jo bydelsdager, og da tilbyr de gratis standplass ofte.
AnonymBruker Skrevet 3. august #10 Skrevet 3. august Det er lov om du ikke står mer enn hundre meter fra ditt eget hus. Anonymkode: 86d1b...4da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå