Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, man kjenner jo ikke personen etter første treff. 

Når menn begynner å snakke om at de vil at du ikke treffer andre så fort, så blir jeg litt skremt vekk altså. 

Anonymkode: 39b34...f8d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om lignende før. Ingen av mine kompiser eller utvidet vennegjeng har vært der. Du fant vel en enhjørning da.

Anonymkode: 98554...1cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det kommer etter at man har avtalt å møtes igjen så er det da helt naturlig? Om man dater flere parallelt vil man ikke klarer å invitere nok tid og energi til å bli skikkelig kjent med den enkelte. Dette er en av grunnene til at folk ikke kommer seg i forhold, men kun dater og har sex uten forpliktelser. Men om det er sistnevnte du ønsker så skjønner jeg at du reagerer. Men da er det jo bare å si at du heller ønsker å date rundt.

Anonymkode: f618f...c91

• Liker 23
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det kommer etter at man har avtalt å møtes igjen så er det da helt naturlig? Om man dater flere parallelt vil man ikke klarer å invitere nok tid og energi til å bli skikkelig kjent med den enkelte. Dette er en av grunnene til at folk ikke kommer seg i forhold, men kun dater og har sex uten forpliktelser. Men om det er sistnevnte du ønsker så skjønner jeg at du reagerer. Men da er det jo bare å si at du heller ønsker å date rundt.

Invitere=investere 

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det naturlig, og sånn sett ikke noe man trenger å avtale. Blir det ikke flere møter, ungen grunn til eksklusivitet. Fortsetter man å møtes er eksklusivitet en naturlig investering hvis man ønsker å bygge et forhold. 

Anonymkode: bbed1...dc1

• Liker 21
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det naturlig å være eksklusiv om man søker forhold. Dette er ikke noen norm. Så bedre å si det tidlig.

Er ikke så interessert i å legge inn innsats og vilje på noen som holder på med andre. Slikt havner i lek og gøy kategorien.

Han har nok heller sett at det vanlige er å date fler. Så derfor sier han det.

Anonymkode: 0f6ad...949

• Liker 21
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Når menn begynner å snakke om at de vil at du ikke treffer andre så fort, så blir jeg litt skremt vekk altså. 

Trodde det var noe kvinner foreslo etter første treff. Ikke menn?

Anonymkode: a2cf3...17e

AnonymBruker
Skrevet

Om en mann dater flere på en gang er han ikke mann nok for meg, heller som en umoden guttunge i godtebutikken som ikke vil bestemme seg, men smake litt av alt. Helt greit så lenge han er ærlig om det, men ikke noe for meg.

Om man faktisk ønsker seg et varig forpliktende forhold så dater man ikke flere på en gang. 

Anonymkode: 69e9b...3bb

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, for min del er personen fortsatt en totalt fremmed person. 

Skrevet

Jeg liker ikke å date flere på en gang så de gangene en mann foreslår at vi er eksklusive/kun dater hverandre sier jeg alltid ja om jeg er tiltrukket nok av personlighet og utseendet og det er et menneske jeg trives i selskapet til og ser potensiale i ☺️

Variert når det er, denne gangen ble vi enige mellom første og andre date da vi begge syntes dette var for bra til å tulle bort. Menn som er tydelig på hva de ønsker er et pluss for meg. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Exen min begynte å snakke om at "vi er invitert på grillfest hos X og X" (et vennepar av han) allerede på andre date. Viste seg at fyren var usikker som bare det, kontrollerende og sjalu. Styr unna - aldri et godt tegn at en mann vil gå veldig kjapt fram!

Anonymkode: 00083...a77

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Selvfølgelig er han en fremmed, men skjønner du ikke at det ikke gir mening å prøve å bli bedre kjent (altså ikke være fremmede lenger), dersom dere ikke er eksklusive fra starten av? Men hvis du først og fremst er interessert i å ligge rundt, stiller saken seg annerledes så klart.

Anonymkode: 973df...62c

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt uaktuelt for meg å date en dame som flyr rundt med andre menn. Hun kan date meg når hun har blitt voksen. 

I mitt forrige forhold var det hun jeg datet som spurte om eksklusivitet enten på første eller andre date. Jeg synes det var ryddig. Da fikk vi avklart verdier og intensjonen med dating ganske raskt og slapp å kaste bort tid på feil menneske. 

Anonymkode: 0e1dd...7d0

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke å bety dere nå skal møtes for evig, men at dere kan avklare om det er noe der før dere går videre til neste person. Å det kan du jo fort finne ut på første eller andre date? 

Du gjør som du vil, noen vil date mange, noen vil date få. Jeg hadde avslått noen som dater flere, for da har jeg tenkt vi ikke er rett. Han vet av meg nå, men vil fortsatt med fler. Ikke mitt hjem.

Anonymkode: 5cd6c...b1d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg er kjent med at menn gjerne snakker om eksklusivitet tidlig, fordi de vet at kvinnen får seg lett noen ligg om hun er interessert i det, og mange menn sliter med dette.

Jeg har selv datet en fyr som tok opp eksklusivitet på 2.date - og jeg spurte hva han konkret mente med det, og da kom det frem etter litt om og men og at, at det handlet om seksuell eksklusivitet. Han brukte risiko for kjønnssykdom som hovedargument, og mtp statistikken på dette i dagens samfunn, var jeg enig. Testet meg like etter dette, og oppfordret han til å gjøre det samme. Han testet seg aldri, men beskylte meg for å gi han kjønnssykdom da han hadde funnet to prikker på pungen sin. 

Vi datet i 4 måneders tid før jeg kjente at jeg ikke ønsket å date han videre. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er vel ikke relevant. Poenget med å være eksklusive er at en skal bruke tiden på å bli kjent uten noen forstyrrende elementer. At folk dater flere av gangen er garantert årsak til at mange ikke finner den rette for seg. Det vil jo alltid være forbedringspotensial. De færreste finner noen som er 100% perfekt.

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenk så pinlig å bli fersket av noen man dater samtidig som man er på date med en annen 😵‍💫

Anonymkode: a67bc...1ec

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2025 den 15.14):

Vel, man vet jo i løpet av 5-10 sekunder om dette er en person man vil snakke videre med eller ikke. 
Å ordentlig kjenne noen tar ca 2 år. 

Anonymkode: b2a24...2a7

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Nå er det en stund siden jeg har vært på datingmarkedet. Men for egen del ville jeg ansett det som helt innlysende at man er eksklusive dersom man dater. For min del ville det ikke aktuelt å date flere på en gang. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenk så pinlig å bli fersket av noen man dater samtidig som man er på date med en annen 😵‍💫

Anonymkode: a67bc...1ec

Ja, det er ikke noe grunnlag for å finne kjærligheten. Foruten når noen er rundere når det kommer til sjalusi og sånnt enn normalen. Eller de ikke føler noe kanskje. 

Problemet er kanskje at mange dater fremmede fra starten av, det gjør jo at det blir mer krasj og mindre gjensidighet. 

Før app brukte sikkert folk å date når det var en interesse der fra før av.

Anonymkode: 5cd6c...b1d

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...