Gå til innhold

Nabo med hund går aldri tur med den.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skipper den kun ut i hagen, for å gå på do.

Burde jeg melde fra til noen?

Anonymkode: 6827a...dd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør naboen om du kan gå tur med hunden.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva trur du blir gjort? 

Hunden blir jo luftet i hagen. Bare ikke gå turer. Jeg forstår på denne tiden er hagen bedre enn en glodvarm asfalt og bakke.

Anonymkode: 96c04...ccd

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva trur du blir gjort? 

Hunden blir jo luftet i hagen. Bare ikke gå turer. Jeg forstår på denne tiden er hagen bedre enn en glodvarm asfalt og bakke.

Anonymkode: 96c04...ccd

Det er ikke så varmt lenger nå, dessuten er det vel ikke noe som har oppstått nettopp nå. Er det en stor hund, trenger han mer mosjon enn luftetur i hagen.

Endret av Grüner
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skipper den kun ut i hagen, for å gå på do.

Burde jeg melde fra til noen?

Anonymkode: 6827a...dd0

Da snakker du med naboen og spør slik at du vet om det er en (medisinsk eller annen) grunn til at det er slik. Jeg har i enkelte perioder måttet gjøre det slik fordi hunden plages med leddsmerter og skal holdes i ro noen dager. Da er det minimum tur inntil vi har fått kommet igang igjen. Det har også vært dager hvor det er for varmt. Selv med potesokker og alt av tilpasninger av døgnet. Men du skriver ikke så mye at man skjønner hva det dreier seg om. Så snakk med naboen din slik at du forstår litt mer først tenker jeg. Man ønsker jo å varsle om ting ikke er ok, men samtidig ønsker man jo både et godt naboskap og man ønsker ikke å benytte seg av Mattilsynwts ressurser uten grunn. Det er kapasiteten sprengt allerede. Så fint om den benyttes til de som virkelig behøver det. 

Anonymkode: 6f03e...319

Skrevet

Hvordan vet du det? Du vil sjelden eller aldri at jeg forlater huset med hunden i bånd og naboene ser bare at den er ute i hagen evt. at vi går en kort tissetur i nabolaget. Betyr det at hunden aldri får tur? Nei. Det betyr bare at vi unngår å gå på asfalt og kjører et lite stykke for å kunne gå i skogen eller deltar på forskjellige aktiviteter. 

• Liker 7
Skrevet
svartkatt skrev (8 minutter siden):

Spør naboen om du kan gå tur med hunden.

Ja, det var et godt forslag. Det kan hende at eieren var sprekere før, men ikke er i fysisk/psykisk form til å gå tur ene hunden. Men kan du hjelpe med en turgåing 30 min hver dag, vil det være til stor hjelp for eier og til glede for hunden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at de aldri går tur med den? Følger du med 24/7?

Anonymkode: 31580...5f5

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Leo skrev (5 minutter siden):

Hvordan vet du det? Du vil sjelden eller aldri at jeg forlater huset med hunden i bånd og naboene ser bare at den er ute i hagen evt. at vi går en kort tissetur i nabolaget. Betyr det at hunden aldri får tur? Nei. Det betyr bare at vi unngår å gå på asfalt og kjører et lite stykke for å kunne gå i skogen eller deltar på forskjellige aktiviteter. 

Dette. Mine naboer ser også bare raske tisseturer i hagen, de ser jo ikke at jeg er fire timer på fjellet.

Anonymkode: b77f2...fcf

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken rase er det? Er det en brukshund? Mange brukshunder som ikke har behov for å gå tur da behovene deres oppfylles på andre måter.
Jeg har hatt brukshunder og jeg gikk nesten aldri tur med de fordi vi trente konstant. 
Og før bedreviterne siterer meg, nei, ikke alle hunder trenger å gå tur for å oppfylle behovene sine dersom de blir fysisk og mentalt sliten på andre måter. Må de på do kan de enkelt gå i hagen.

Anonymkode: 04807...9d3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er hunden? Er det en unghund? 

Fikk selv en «bekymringsmelding» tilsendt på SMS da jeg hadde hund, fordi hunden tuslet mye rundt i hagen. Måtte pent forklare vedkommende at hunden var 16 år og ikke lenger orker å gå mange meter på tur, men hun elsket å sitte i hagen. Hva hun fikk med seg vet jeg ikke, for hun var både blind og døv på sine eldre dager, men tok jeg henne inn ba hun raskt om å få komme ut igjen. På tur kom vi knapt ut porten før hun ga tydelige tegn til å ville snu. 

Man vet ikke alltid alt. 

Anonymkode: 52d53...ba9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilken rase er det? Er det en brukshund? Mange brukshunder som ikke har behov for å gå tur da behovene deres oppfylles på andre måter.
Jeg har hatt brukshunder og jeg gikk nesten aldri tur med de fordi vi trente konstant. 
Og før bedreviterne siterer meg, nei, ikke alle hunder trenger å gå tur for å oppfylle behovene sine dersom de blir fysisk og mentalt sliten på andre måter. Må de på do kan de enkelt gå i hagen.

Anonymkode: 04807...9d3

Men da ville kanskje TS sett at naboen dro avgårde for å trene ? Bruks h. må trene både fysisk og mentalt, søk, div øvelser osv..

Anonymkode: e4f07...9f2

AnonymBruker
Skrevet

Pass på så du ikke ender opp som denne…

IMG_7864.jpeg

Anonymkode: 31580...5f5

• Liker 4
Gjest jegerrinne
Skrevet

Her ser heller ikke at vi trenner eller går tur med hund. Vi kjører avgårde å går i skogen, evnt i hundepark, og sportrening i skogen.

Hjemme ut for å tisse, gå litt i bingen og inne

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to naboer med hund og ser uhyre sjelden at de går tur med den. Den nærmeste ser jeg at er mye på terrassen og i hagen eller ligger på gårdsplassen men mannen jobber i garasjen. Jeg regner allikevel med at de går på tur og hunden virker uansett harmonisk og rolig. Jeg er jo ikke hjemme 24/7, dessuten har jeg andre ting å holde på med enn å følge med på hvor naboene er til en hver tid.

Anonymkode: e88fd...cc5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da vi hadde hund gikk jeg tre kvarter i skogen hver morgen klokka 6. Det var mørkt hos alle naboene så tidlig, så regner ikke med at så mange visste det. Mannen min lot hunden tisse i hagen i cirka minutter hver kveld før vi la oss, vet ikke hvem som fikk med seg det. I tillegg var vi masse på lengre og kortere turer i løpet av dagen og noen ganger kom foreldrene mine innom på formiddagen og tok henne med på tur eller på hytta, mens vi var på jobb. Hvem førte regnskap over dette?? 

Anonymkode: e88fd...cc5

AnonymBruker
Skrevet

De jeg legger merke til er de som har små hunder (vet da fan hva slags rase de er;) Kun går ca 200-300 meter 2-3 ganger pr. dag. Disse (hører de godt) blir overnervøse bjeffemonstre. reagerer på enhver lyd, treffer aldri aldri andre hunder de kan sosialisere med. Tror rett også slett at eierene har gått lei hundehold og bare velger det som er det enkleste. Men dette er jo ikke forsvarlig hundehold!

Anonymkode: e4f07...9f2

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at de aldri går tur med hunden?

I sommervarmen nå, så har jeg stått opp 4.30 for å gi mine hunder en 2-3 timers tur før det blir for varmt. På dagen har det bare vært tissing I hagen, og kanskje bare en kort runde på kvelden. Til vanlig, så møter jeg ofte på de samme hundeeierne titt og ofte fordi vi ofte går tur rundt samme tid. Det er én hundeeier i nabolaget jeg kun har møtt på 2 ganger i løpet av de siste 6 årene, men jeg vet hun går mye tur fordi de to gangene vi har møttes, har vi slått av en prat fordi vi begge er over gjennomsnittet interessert i hund. Vi går rett og slett bare tur til forskjellige tider. Bare fordi jeg ikke ser henne gå tur, betyr ikke at hun ikke går tur.

Blant de som tror vi lever i en simulator, så er det en "vits" om at det sterkeste beviset på dette, er at man aldri ser naboene bære inn matposer fra bilen og inn i huset. Jeg regner med at jeg sikkert har sett naboer ta med matvarer fra bilen og inn i huset, men jeg har ikke et eneste minne om det.

Det betyr selvfølgelig ikke at naboene aldri handler matvarer.

Bare fordi du 'aldri' ser naboen gå tur med hunden, betyr ikke at de aldri går tur med hunden. Kanskje gir de den en langtur på morgen før du står opp, og/eller på kvelden når du er opptatt med å knaske popcorn mens du koser deg med en ny episode av en serie.

Anonymkode: c732d...e6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ofte tur tidlig, uten å treffe et menneske, men jeg går jo allikevel. 

Anonymkode: b2981...e67

AnonymBruker
Skrevet

Tipper naboene mine også tror at hunden min kun tisser i hagen, og aldri får tur. Mens det gjør hun. Vi kjører til skogen og går tur der i stedet for å rusle rundt på asfalten.

Anonymkode: 3a2f8...e8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...