Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stiller bare av nysgjerrighet, når det kommer til livsstil- som er litt realistisk. Hva slags jobb, bosted - nærme eller lenger unna egen familie? Hvordan ville du levd for at du og evt egen familie skulle hatt det best mulig? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

- Enebolig (som er ferdig nyoppusset) med hage som ligger skjermet i skogen uten naboer rett oppi. Slik at vi har fred og stillhet og kattene kan gå fritt ute.

- 100% hjemmekontor 

Endret av Tabris
Edit: Endret "kontorjobb" til "hjemmekontor"
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kvitt migrene. Egen bolig med hage. Nær familie. 

Anonymkode: 4b89c...348

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Mye fritid, god helse, fred og ro i livet (ingen stressende relasjoner, arbeidsforhold e.l.). Være sjef i eget liv.

Anonymkode: 77bce...e66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søkkrik.

Anonymkode: d0ca0...ceb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig slik vi lever nå. Tomannsbolig, turnusjobb på en spennende avdeling, kjekk og snill mann og to snille og gode barn. Stabilt og morsomt hverdagsliv.

Kan egentlig ikke komme på noe som kunne gjort meg mer lykkelig bortsett fra kur mot cøliaki, og det er jo en filleting sammenlignet med hva andre sliter med.

Anonymkode: a59f1...0db

• Liker 1
Skrevet
Coffee1234 skrev (17 minutter siden):

Stiller bare av nysgjerrighet, når det kommer til livsstil- som er litt realistisk. Hva slags jobb, bosted - nærme eller lenger unna egen familie? Hvordan ville du levd for at du og evt egen familie skulle hatt det best mulig? 

Det livet jeg egentlig skulle hatt i sommer: pendle mellom festivaler og swingersopplegg i bobil. Sex, øl og minst mulig forpliktelser til noen.

Gler meg til at kjønnsparasitten til daglig leder kan begynne i barnehagen; var ikke helt klar for å pendle mellom flyplasser igjen…

Skrevet

Leve i fred.

AnonymBruker
Skrevet

Har det egentlig veldig bra. Har den utdanningen jeg alltid har drømt om, god jobb, bra mann og to fine barn. Har kjøpt enebolig med litt hage som vi fikk kjøpt før prisene steg veldig , i en større by i Norge, har mye avlastning fra besteforeldre som fortsatt er friske. Vi er alle friske. Reiser endel. 

Skulle jeg ønsket meg enda mer ville det være : mer fleksibilitet i jobb, at jeg var veldig veldig rik, typ stor økonomisk frihet der jeg kunne reist masse, hatt masse fri og kjøpt absolutt det jeg vil. Skulle også ønske jeg var tynnere..

Anonymkode: 41c74...c11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg har det. Ellers ville jeg jo tatt grep. Man har bare ett liv, og ønsker ikke sitte i alderdommen og angre på hva jeg ikke gjorde. 

Det gjelder selvfølgelig ikke det man ikke kan kontrollere i livet, som tap og sorg. 

Har en fleksibel og godt betalt jobb som nærmest er en hobby. Bor akkurat slik jeg vil bo, elsker huset vårt. Har en fantastisk mann. Driver idretten jeg liker. Kjøper og spiser maten vi liker, inkludert god vin, og restaurantbesøk. Reiser mye. 

Ville ikke endret noe. 

Anonymkode: b4ab2...fb4

Skrevet

Er relativt fornøyd, men ville ellers;

* Fått barn uten strev (er ufrivillig barnløs).

* Ikke hatt eksen til mannen å forholde meg til.

* Trent uten å kjede meg (hater å trene)

* Kjøpt ut naboen og fått større hus.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også mye bra selv, men jeg tror det ultimate for meg måtte ha vært å bodd i et tømmerhus som vi har bygd selv, på en rolig og fredelig plass, bo et sted der barna har mange venner, med et godt sosialt nettverk, i tillegg til at vi har romslig økonomi, kan ha masse tid sammen og reise masse. Og aller helst noen som vasker hos oss hver uke, kanskje til og med laget middag en gang eller to. I tillegg til dette skulle vi vel hatt noen besteforeldre ved barna som virkelig så barna og brydde seg, som avlastet. Mye av dette siste ble litt drømmende og lite realistisk. Og innerst inne vet jeg at det er tiden vi har med hverandre her og nå som egentlig er alt jeg trenger og har drømt om. 

Anonymkode: 70711...1bf

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det meste av det jeg har nå. Har fått ønskede barn, et relativt stabilt forhold til en mann jeg er glad i, god økonomi, jobb som er mer meningsbærende enn ikke. 

Siden du poster det her så er drømmelivet mitt å kunne være så avslappet og naturlig slank som flere venninner som koser seg med mat, men aldri overspiser, som ikke har problemer med mat og som aldri går opp eller ned i vekt. Og å kunne trene fordi det er lystbetont. Jeg har "alt" på stell  men er redd for å dø av fedmerelatert sykdom før jeg får barnebarn. 

Anonymkode: 29258...6ba

AnonymBruker
Skrevet
Coffee1234 skrev (9 timer siden):

Mitt drømmeliv er å kunne bo med hundene mine på den gamle familiegården på vinteren og tidlig vår og på seteren langt inn på fjellet hele sommeren og høsten. Bare leve av det jeg skyter og fisker så langt det lar seg gjøre og ta snøscooteren ned til bygda i ny og ne for å fylle på proviant/tørrvarer og bilkjemat.

Strøm og vann trenger jeg ikke, men i en drømmeverden så hadde det vært et forbrenningstoalett på seteren.

I denne drømmeverden hadde jeg selvfølgelig ikke jobbet.

Kan høre urealistisk ut kanskje, men jeg er stadig nærmere å realisere dette nå😊

Anonymkode: b9a02...ae1

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Aah, det er urealistisk som fy.

Sjelevenn og katt er drømmen og er ikke urealistisk, men det føles sånn ut. Gode relasjoner, at de har det bra, trygt og sånnt.

Koslig hjem og kreative hobbyer er heller ikke, og har det delvis nå. Men kunne det vært et virkelig vakkert hus jeg fikk inspill i å designe, med store vinduer og utskjæringer av naturen. Skulle ha et lite vindussitte bibliotek med stjernehimmel i taket og lista øker. Kreative jobber(Privat streming musiker, forfatter, natur/plakat/bilde fotograf hvor du selger på nett, kanskje mer er egentlig åpent for mye kreativt liker nærmest alt hvor du bestemmer utsendet) Men tenker på at mye man skaper er uetisk og det er derfor jeg ikke valgte å gå klesdesign eller interør selv om det også har vært drømmen en stund. 

Et fredfullt eventyr med litt spenning og nære bånd.

Det perfekte klesskapet og må jobbe med syferdighetene for å nå dit. En selv designet hage, mystisk og innbydende, men det er litt uoppnåelig for min visuelle drøm.  Plasseringen av hus er fort dyrt for å finne riktig atmosfære og utsikt. Får gjøre det beste utav det som er, om det er noe. Men ikke som idag, for mange naboer, føler meg på utstilling.

Å hjelpe å redde verden, vil stoppe absolutt alt av barneekteskap, dop, partnervold, mennesker fanget i ulike farlige jobber som diamantgraving, sult, krig. Det er ikke gjørbart, men det er notert.

Så må jeg bli et slangemenneske oppå der igjen.

Vil bo nært familie, men det er en litt tam by jeg bor i med få ting å finne på foruten å legge urealistiske mål. Men de betyr mer enn å kunne bowle og shoppe. 

Å bli effektiv, om det ikke funker, bli realistisk. 

Anonymkode: 877c3...44a

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet som frilansforfatter og jobbet hvor jeg ville. Herregård i Sverige med en god kopp kaffe, steinhus i Hellas med en god drink, på toppen av et hus i Paris med et glass vin…

Skal bare bli ferdig med småbarnstiden så skal jeg gi drømmen en sjanse!

Anonymkode: 0475f...f85

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drømmer egentlig bare om å være smertefri, jeg. Det hadde vært fantastisk.

Anonymkode: d4a46...b67

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

Jeg er relativt fornøyd med livet. Ting jeg ville endre på er: 

- Jeg vil ha glede av treningen og overskudd til å trene mer. Hatt en BMI på 21-22, elsket å være så slank. Nå er BMI 27 :( Jobber dog mot målet om lavere vekt og strammere kropp. 

- Jeg skulle ønske barna var eldre og mer selvstendige, men det kommer med tiden. De er så små nå og småbarnsfasen er slitsom. Må legge til at jeg er evig takknemlig for barna jeg har fått 🙏

- Nedbetalt hus med friheten det innebærer. Her jobber jeg mot målet og huset er nedbetalt om 6 år, og da er jeg faktisk under 40 år, og det er ikke så verst.

- Kanskje en annen litt mindre krevende jobb? Elsker jobben min, men den krever mye av meg og innimellom skulle jeg ønske at jeg hadde hatt en annen jobb. 

Endret av Stacy__
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er takknemlig for min mann og våre to barn. Fornøyd med vårt hus, biler og økonomi. 

men skulle ønske helsa var bedre, så jeg taklet å være mer sosial, ha venner og kunne slippe å være så avhengig av medisiner og behandling. 

Anonymkode: a6861...bc5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er takknemlig for min mann og våre to barn. Fornøyd med vårt hus, biler og økonomi. 

men skulle ønske helsa var bedre, så jeg taklet å være mer sosial, ha venner og kunne slippe å være så avhengig av medisiner og behandling. 

Anonymkode: a6861...bc5

Genuin takknemmelighet over de små og store gleder i livet er undervurdert 🫶

Anonymkode: c1a75...a2e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...