Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er en del av foreldrejobben. 

Anonymkode: 8d08b...b8b

Tydeligvis en del som ikke skjønner hva det innebærer å bli foreldre før de blir det. Så de stenger heller ingen inne i et bur i stedet.. Tydeligvis er ens eget ønske om å sove alene på rom med mannen viktigere enn ungen så den låser man i bur sånn at man får sovet i fred. Forstår det den som kan. 

Anonymkode: fd6dc...b8d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er en del av foreldrejobben. 

Anonymkode: 8d08b...b8b

Ja det skulle jeg ønske flere tenkte over før de fikk barn. Da MÅ man sette sine egne behov til side. At noen «vil heller sove med mannen» enn å passe på barnet om natten er bare merkelig prioritering

Anonymkode: a3c22...c36

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2025 den 12.53):

Vi har en 1 åring som er ekstremt aktiv og han klatrer ut av sprinkelsengen på 1 sek. Vi har løst dette med lokk på spriknkelsenga, som selvfølgelig er lett å få opp. Vi prøvde først å sitte inne hos han til han sovnet men om han våknet på natta så spratt han ut. Det vi var redde for var at han skulle gå helt ut for så å bli påkjørt, drukne eller gå seg vill. 

Vi hadde noen på besøk som sa at dette måtte vi ikke vise til noen for det var ikke bra. Men da lurte jeg på hva forskjellen var for barnet om den hadde en springelseng som var for høy til at han kom seg ut eller om det var et lokk. Vil poengtere igjen at det er ikke et problem å ta opp i tilfelle brann og det er sprinkler, akkurat som senga så det er godt med luft. Han roer seg ned i senga med én gang og gråter aldri ved leggetid. 

Anonymkode: 7cae9...dae

Hadde startet med å låse døra og sette åpne vinduer i barnesikringa modus 

Anonymkode: 4c7d3...729

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg leste dette så husker jeg en serie som gikk på tv i starten av 1990-tallet(tror jeg det var). Der var den en familie som lå i kjempestore tupperwarebokser med lokk på natta. Så jeg så for meg en liten krabat i en tuppewareboks med lokk…..

Anonymkode: 44631...aff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og slenger på enda en latteremoji for virkelig å understreke at 1-åringens beste, 1-åringens utvikling, 1-åringens tilknytning og relasjonslæring på ingen måte er noe foreldrene gidder å bry seg om.

Anonymkode: 78481...b25

Kan berolige deg med at et lokk på en sprinkelseng for å hindre skader og ulykker i enkelte tilfeller kan være nettopp 1-åringens beste. Det skader ikke 1-åringens utvikling, tilknytning eller relasjonslæring. Det går faktisk helt fint.

Min hadde lokk og er en velfungerende lærer nå. Vi ler litt av historien om lokk for snart 30 år siden, men skadet er hun altså ikke.

Anonymkode: 93457...a3b

Skrevet

Det er smått provoserende at TS tror de er de eneste som har hatt aktive og kreative ettåringer. :knegg: 

Lav seng, ja. Være rett i nærheten, sikkerhetslås på ytterdøra, barnesikring av huset. Det ordner seg. Lokk er en helt merkelig løsning. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sier det igjen, det er verdens enkleste løsning:

Lag fire nye hull lengre ned på sengebeina og skru fast madrassdelen der nede. Legg madrassen oppå. Vips: barnet er trygg I sengen 

Anonymkode: 3a0ba...667

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...