AnonymBruker Skrevet 1. august #41 Skrevet 1. august Vi laget nye hull og senket madrassdelen lengre ned. Hun kom seg ikke ut igjen etter det. Anonymkode: 3a0ba...667
AnonymBruker Skrevet 1. august #42 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvorfor orker du ikke sove på samme soverom som barnet ditt? Anonymkode: fd6dc...b8d Fordi jeg vil heller sove med mannen min 😄 Anonymkode: 7cae9...dae 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #43 Skrevet 1. august Gulvseng og sikkerhetsgrind i døråpning. Hva skjer når ungen finner ut at han kan flytte på lokket? Ender fort opp med å 1. Få lokket over seg, og 2. i værste fall bli sittende fast mellom lokk og sengekant og kveles. Aldri hørt om noen som har lokk på sprinkelseng. Dere må jo lære ungen til å sove i en normal seng på et tidspunkt uansett. Vi samsov når barna var i den alderen, aldri opplevd at de har skadet seg enda de har falt ned både 1 og 2 ganger, men litt forskjell på høyden fra en sprinkelseng og en vanlig seng… Og vi hadde bare et mykt gulvteppe ved siden av sengen for sikkerhets skyld. Anonymkode: 5aa08...e5b 6
monican94 Skrevet 1. august #44 Skrevet 1. august hva er dette lokket laget av, livsfarlig om han kommer i klem der.. vanlig seng og grind eller alarm på soveromsdøra hans. En grindseng et for at baby skal ligge trygt, når han kommer seg ut må han få vanlig seng. 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #45 Skrevet 1. august Det som er vanlig når de begynner å klatre ut, er å få en seng de ikke kan falle og slå seg fra. Vi har fortsatt gulvseng til vår skolestarter, fordi han ruller masse i søvne. Dersom barnet faktisk rømmer ut på natta, så må dere ha babycall og grind i døra, pluss bedre lås på ytterdør. Eventuelt burde dere jo kunne sove på samme rom som barnet, det er jo bare 1 år enda. Sex kan dere ha i stua eller på gjesterommet før dere går og legger dere for natta. Eksempler på gulvseng: 1. https://www.jotex.no/campo/campo-barneseng-90x200-cm/1715607-03-0?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=P - NO - paid-search_shopping - Pmax - Barnrum&gad_source=1&gad_campaignid=21088308384&gbraid=0AAAAAC82p4xJlkTw0UUEKuyfn6_2NRkkG&gclid=CjwKCAjwy7HEBhBJEiwA5hQNouK6QVFHzwQLkRXrhwZbyTFCCCwcO3egYPbBk4e_se3a0Ox5jEkO3xoCg8YQAvD_BwE 2. https://drommerom.no/products/bella-barneseng-med-lekegrind-80x160?gad_source=1&gad_campaignid=21887159485&gbraid=0AAAAADitT_w7h9Jl7jd_17IH7R_mQ-FyB&gclid=CjwKCAjwy7HEBhBJEiwA5hQNovyRe3k8ZhJOdLNgMqRVzFtMdC2ss8kZCklsnGr1PaRsgZ7Xc3LfzRoC6BsQAvD_BwE 3. https://cartonki.no/produkt/lav-seng-natur-70x140/?gad_source=1&gad_campaignid=22648059244&gbraid=0AAAAAqKdT-2ZwUa9QhXoLyYRy41HGyMEx&gclid=CjwKCAjwy7HEBhBJEiwA5hQNos-EVHEvO7d__cFPiXpEfjnUL8HdhxUFZZ2BF7QlK_AKZ9dszsVH_RoCu-wQAvD_BwE Anonymkode: 3a1f9...fbd 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #46 Skrevet 1. august Vi bytta til junior seng og skifta lås på ytterdøra (med barnesikring). Skrudde fast alle møbler til veggen. Så lenge det ikkje er fare for kvelving ser eg ikkje heilt problemet. Det er eit ganske sært og uvanleg valg da. Anonymkode: ca38c...912
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:07 #47 Skrevet lørdag kl 12:07 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg vet jo han går ut, har funnet han på parkeringsplassen før. Min 1 åring når dørene og vi har kodelås på ytterdøra som alltid kan åpnes fra innsiden. Anonymkode: 7cae9...dae Det er jo dønn uforsvarlig av dere å ikke ha sikret huset slik at det er trygt for barnet! At ungen sover i et bur er overraskende nok ikke det største problemet her 😵💫 Anonymkode: 4ca2e...424 2 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:20 #48 Skrevet lørdag kl 12:20 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er jo dønn uforsvarlig av dere å ikke ha sikret huset slik at det er trygt for barnet! At ungen sover i et bur er overraskende nok ikke det største problemet her 😵💫 Anonymkode: 4ca2e...424 Dette… Koster 2 minutter og en femtilapp å henge en krok på ytterdøra f.eks. Anonymkode: 5aa08...e5b 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:26 #49 Skrevet lørdag kl 12:26 Hvorfor få barn, når man ikke gidder å være forelder men heller låsen inn barnet i et bur for å slippe ansvar?! 🤷🏼♀️ Barnet kun i denne fasen av livet i veldig kort tid, barnesikre huset, sov på samme rom eller ha babycall sånn at minst en forelder våkner når barnet våkner, og så lærer dere barnet å bruke seng som dere uansett før eller senere er nødt å gjøre! Ikke rart han prøver å komme seg vekk fra sånne foreldre, men heller løper ut på gata.... Anonymkode: 0c932...453 1 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:41 #50 Skrevet lørdag kl 12:41 Jeg er født på 70-tallet, og ser for meg at dette hadde vært en løsning mine foreldre hadde gått for da 😊 Til Ts: dette er ikke noen kritikk, heller motsatt. Det er interessant å lese hvordan dagens foreldre problematiserer ting. Men ofte er enkle metoder (=dine) mer enn bra nok 💚 Anonymkode: f5d18...bde 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:53 #51 Skrevet lørdag kl 12:53 AnonymBruker skrev (På 1.8.2025 den 12.53): Det vi var redde for var at han skulle gå helt ut for så å bli påkjørt, drukne eller gå seg vill. Anonymkode: 7cae9...dae Dette er snakk om foreldres angst for tenkte tilfeller - fordi de ikke gidder å akseptere at når man har barn så barnesikrer man huset, man bytter på å sove på barnets rom om nødvendig i den perioden det er behov for det. AnonymBruker skrev (23 timer siden): Alt for å gjøre det mest mulig tungvint? Ringe låsesmed, krok, kvitte oss med hund og katt, forsake all egentid på kvelden, ikke sove sammen som kjærester om natta bare for å gjøre noe som man i praksis gjør med ei sprinkelseng i utgangspunktet? Man bruker jo det for at de ikke skal komme seg ut. En 1 åring er for umoden til å ligge i vanlig seng. Anonymkode: 7cae9...dae Og her begynner vi å nærme oss kjernen i hvorfor ts og mannen ikke vil gjøre noe for å tilpasse hus og hjem etter barnets behov. Barnet skal tilpasse seg mor og far og hund og katt. Foreldre vil ikke tilpasse seg barnet. For mor og far vil "sove sammen som kjærester om natta". De vil ikke være foreldre om natta... AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja, jeg ville se hva andre mener og ser jo at det er jeg som er rar 😅 Men jeg har fortsatt ikke funnet ut hvorfor dette er en dårlig ide for argumentene går mest på utviklingen til barnet og at det ser ut som et bur. Jeg vet jo at min gutt går ut, så han er for umoden til å kan være oppe alene, selv om de andre her inne har veldig modene 1åringer, vår er nok litt sein 😏 Anonymkode: 7cae9...dae Og når ts får saklig kritikk, så kommer hersketeknikkene frem. AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vi har soverom ganske nært, men om han går ut så hører vi det ikke. Har også babycall. Å ligge sammen med han det orker vi ikke. Så vi får heller stå for at han får litt dårlig utvikling fram til han er moden nok til å forstå at enkelte ting kan man dø av 😊 Anonymkode: 7cae9...dae Igjen en bekreftelse på at mor og far ikke er villige til å tilpasse sitt liv og sitt hjem til barnet. De velger å sove så langt borte fra 1-åringen at de ikke hører ham om det er noe. Babycallen hører de tydeligvis heller ikke, for hadde de gjort det ville de jo våknet når han forsøkte å komme seg ut av senga. Men å ligge sammen med 1-åringen, det ORKER foreldrene ikke. Og igjen kommer hersketeknikkene til ts frem i siste setning. Det er jammen ikke rart at denne 1-åringen søker seg ut og bort på natta, for den vet jo at den ikke kan søke trygghet hos mor og far, for på natta vil jo ikke mor og far være foreldre. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Fordi jeg vil heller sove med mannen min 😄 Anonymkode: 7cae9...dae Og hun understreker det igjen... Og slenger på enda en latteremoji for virkelig å understreke at 1-åringens beste, 1-åringens utvikling, 1-åringens tilknytning og relasjonslæring på ingen måte er noe foreldrene gidder å bry seg om. For det er jo langt viktigere at foreldrene får være kjærester på natta og at de selv slipper å endre noe som helst for å barnesikre huset for å beskytte eget barn. Anonymkode: 78481...b25 4 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:58 #52 Skrevet lørdag kl 12:58 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er snakk om foreldres angst for tenkte tilfeller - fordi de ikke gidder å akseptere at når man har barn så barnesikrer man huset, man bytter på å sove på barnets rom om nødvendig i den perioden det er behov for det. Og her begynner vi å nærme oss kjernen i hvorfor ts og mannen ikke vil gjøre noe for å tilpasse hus og hjem etter barnets behov. Barnet skal tilpasse seg mor og far og hund og katt. Foreldre vil ikke tilpasse seg barnet. For mor og far vil "sove sammen som kjærester om natta". De vil ikke være foreldre om natta... Og når ts får saklig kritikk, så kommer hersketeknikkene frem. Igjen en bekreftelse på at mor og far ikke er villige til å tilpasse sitt liv og sitt hjem til barnet. De velger å sove så langt borte fra 1-åringen at de ikke hører ham om det er noe. Babycallen hører de tydeligvis heller ikke, for hadde de gjort det ville de jo våknet når han forsøkte å komme seg ut av senga. Men å ligge sammen med 1-åringen, det ORKER foreldrene ikke. Og igjen kommer hersketeknikkene til ts frem i siste setning. Det er jammen ikke rart at denne 1-åringen søker seg ut og bort på natta, for den vet jo at den ikke kan søke trygghet hos mor og far, for på natta vil jo ikke mor og far være foreldre. Og hun understreker det igjen... Og slenger på enda en latteremoji for virkelig å understreke at 1-åringens beste, 1-åringens utvikling, 1-åringens tilknytning og relasjonslæring på ingen måte er noe foreldrene gidder å bry seg om. For det er jo langt viktigere at foreldrene får være kjærester på natta og at de selv slipper å endre noe som helst for å barnesikre huset for å beskytte eget barn. Anonymkode: 78481...b25 Hvor mer jeg leser og tenker på dette, hvor mer provosert blir jeg faktisk på TS. Tenk å være så lite omsorgsfull, det er snakk om en 1 åring! Vi har 2 barn, begge er hjertelig velkommen opp i sengen vår om natten. Blir det trangt så går en av oss voksne inn på gjesterommet å sover. Barna kommer først. De skal ha omsorg, nærhet og trygghet. Tenk å bli stengt inn alene om natten, det er faen ikke ok! Tror faktisk jeg hadde meldt bekymring til BV, for det er ikke normalt å lukke inn en frisk unge på den måten. Anonymkode: 5aa08...e5b 1 4
jegerrinne Skrevet lørdag kl 13:04 #53 Skrevet lørdag kl 13:04 I stede for lokk kan dere og lagge høyere grind på senga. Det husker jeg bror min hadde
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:05 #54 Skrevet lørdag kl 13:05 Man har ikke barn i bur. Anonymkode: 7a985...45e 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:20 #55 Skrevet lørdag kl 13:20 Jeg skjønner bare ikke hvordan dette kan være brannsikkert. Om det ikke er mulig for barnet å få vekk dette lokket, må det jo kreve litt av en voksen å få det vekk også. I en brann er det snakk om sekunder, da kan man ikke måtte tenke eller bruke krefter. Anonymkode: 16136...fb7 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:26 #56 Skrevet lørdag kl 13:26 Sett en eller 2 sengehester på toppen av sprinklene, dette gjorde venninna mi med tvillingene sine når de var nesten 1 år pga de klatret ut på natta Anonymkode: e7192...077
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:43 #57 Skrevet lørdag kl 13:43 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvorfor er behov for å overdrive så voldsomt? En 1 åring kan da ligge i vanlig seng, men skjønner at det er kjipt å bruke litt tid på å venne barnet til det Anonymkode: a3c22...c36 Det er en del av foreldrejobben. Anonymkode: 8d08b...b8b 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:48 #58 Skrevet lørdag kl 13:48 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vi har soverom ganske nært, men om han går ut så hører vi det ikke. Har også babycall. Å ligge sammen med han det orker vi ikke. Så vi får heller stå for at han får litt dårlig utvikling fram til han er moden nok til å forstå at enkelte ting kan man dø av 😊 Anonymkode: 7cae9...dae ⁉️⁉️ Anonymkode: 8d08b...b8b
Gladgutten79 Skrevet lørdag kl 13:48 #59 Skrevet lørdag kl 13:48 Vi hadde sikkerhets lenke på døra da barna var små, muligens noen fler har foreslått det samme 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:34 #60 Skrevet lørdag kl 14:34 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Fordi jeg vil heller sove med mannen min 😄 Anonymkode: 7cae9...dae Hvorfor kan ikke du og mannen sove på samme rom som barnet? Det ene utelukker da ikke det andre. Er ikke barnets ve og vel førsteprioritet? Anonymkode: fd6dc...b8d 3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå