AnonymBruker Skrevet 1. august #21 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er en 1-åring for umoden til å ligge i vanlig seng ? Jeg tror det er helt vanlig i store deler av verden, og anbefalt i montesorri-pedagogikk med en seng barnet selv kan manøvrere. Men det vil nok kreve en del i tilvenningen. Jeg har også en veldig aktiv 1-åring, men hun er likevel laaangt fra å kunne komme seg ut av sprinkelsenga. Dere har senket bunnen, ja? Hun er også ikke i stand til å åpne dører, så det å bli påkjørt synes jeg virker veldig usannsynlig. Det som hadde vært sannsynlig for mitt barn er at hun hadde stått opp og begynt å ta ut alt av klesskapet sitt. Anonymkode: 3fa6b...a8c Grunnen til at han er for umoden sier seg jo selv? Han er 1 år og kommer seg ut. På dagtid går han ut og inn som han vil. Anonymkode: 7cae9...dae 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #22 Skrevet 1. august På tide å øve på vanlig seng. Slik som du beskriver dette, så tenker jeg at barnet er klar og sprinkelseng utgjør mer fare enn en vanlig. Min flyttet over i vanlig seng ved ca 1 år. Ta bort det lokk opplegget, seriøst. Anonymkode: 228cd...43a 3
AnonymBruker Skrevet 1. august #23 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): På tide å øve på vanlig seng. Slik som du beskriver dette, så tenker jeg at barnet er klar og sprinkelseng utgjør mer fare enn en vanlig. Min flyttet over i vanlig seng ved ca 1 år. Ta bort det lokk opplegget, seriøst. Anonymkode: 228cd...43a Men seriøst, hva er problemet med det? Det er en enkel løsning som sparer mye styr Anonymkode: 7cae9...dae 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #24 Skrevet 1. august Her fikk vårt barn vanlig seng da det begynte å klatre over. Gikk mye bedre da. Hadde trappesikring og fikk da ikke kommet lenger en i gangen å vårt soverom Anonymkode: ecb2d...45b 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #25 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men seriøst, hva er problemet med det? Det er en enkel løsning som sparer mye styr Anonymkode: 7cae9...dae Når et barn klatrer ut av en sprinkelseng er det på tide å se på alternativer. De får et annet forhold til og forståelse av omgivelser. Man har ikke lokk på en 1 åring. Jeg mener det er å hindre naturlig og normal utvikling for et barn. Men styr på👍🏻 Anonymkode: 228cd...43a 3
AnonymBruker Skrevet 1. august #26 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette går helt fint. Vi hadde også lokk til vår 1-åring, og hun er en velfungerende voksen nå, helt uten traumer. Var jo farlig når hun våknet om natten. For det første klasket hun i gulvet så hun kunne skade seg. Så klatret hun over alt, og var musestille så vi ikke våknet. Uansett hvor barnesikret et hus er, så kan 1-åringer skade seg når ingen følger med. Dessuten hadde vi hund, og de skulle ikke være sammen uten tilsyn. De som sier at det bare er å lære ungen å sove i lav seng, har ikke hatt en aktiv 1-åring hvert fall. Anonymkode: 93457...a3b Der tar du feil .. Anonymkode: 70e2a...684 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #27 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Alt for å gjøre det mest mulig tungvint? Ringe låsesmed, krok, kvitte oss med hund og katt, forsake all egentid på kvelden, ikke sove sammen som kjærester om natta bare for å gjøre noe som man i praksis gjør med ei sprinkelseng i utgangspunktet? Man bruker jo det for at de ikke skal komme seg ut. En 1 åring er for umoden til å ligge i vanlig seng. Anonymkode: 7cae9...dae Nei en 1 åring er ikke alt for umoden for det Anonymkode: 70e2a...684 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #28 Skrevet 1. august Kjøp ny lav seng , det gjorde vi Anonymkode: 70e2a...684 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. august #29 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Alt for å gjøre det mest mulig tungvint? Ringe låsesmed, krok, kvitte oss med hund og katt, forsake all egentid på kvelden, ikke sove sammen som kjærester om natta bare for å gjøre noe som man i praksis gjør med ei sprinkelseng i utgangspunktet? Man bruker jo det for at de ikke skal komme seg ut. En 1 åring er for umoden til å ligge i vanlig seng. Anonymkode: 7cae9...dae Hvorfor er behov for å overdrive så voldsomt? En 1 åring kan da ligge i vanlig seng, men skjønner at det er kjipt å bruke litt tid på å venne barnet til det Anonymkode: a3c22...c36 4 1
Lisegikkpåskolen Skrevet 1. august #30 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har en 1 åring som er ekstremt aktiv og han klatrer ut av sprinkelsengen på 1 sek. Vi har løst dette med lokk på spriknkelsenga, som selvfølgelig er lett å få opp. Vi prøvde først å sitte inne hos han til han sovnet men om han våknet på natta så spratt han ut. Det vi var redde for var at han skulle gå helt ut for så å bli påkjørt, drukne eller gå seg vill. Vi hadde noen på besøk som sa at dette måtte vi ikke vise til noen for det var ikke bra. Men da lurte jeg på hva forskjellen var for barnet om den hadde en springelseng som var for høy til at han kom seg ut eller om det var et lokk. Vil poengtere igjen at det er ikke et problem å ta opp i tilfelle brann og det er sprinkler, akkurat som senga så det er godt med luft. Han roer seg ned i senga med én gang og gråter aldri ved leggetid. Anonymkode: 7cae9...dae Når han klatrer ut av sprinkelsengen så er det vel et tydelig tegn på at dere bør vurdere andre alternativer. Er enig med besøket at det er spesielt med lokk og hadde heller vurdert en lav seng eller madrass på gulvet. Hvis du mener selv at sprinkelseng med lokk er helt normalt så you do you, men nå laget du vel denne tråden for å høre hva andre mente og se fleste er vel enig med besøket ditt. 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #31 Skrevet 1. august Lisegikkpåskolen skrev (22 minutter siden): Når han klatrer ut av sprinkelsengen så er det vel et tydelig tegn på at dere bør vurdere andre alternativer. Er enig med besøket at det er spesielt med lokk og hadde heller vurdert en lav seng eller madrass på gulvet. Hvis du mener selv at sprinkelseng med lokk er helt normalt så you do you, men nå laget du vel denne tråden for å høre hva andre mente og se fleste er vel enig med besøket ditt. Ja, jeg ville se hva andre mener og ser jo at det er jeg som er rar 😅 Men jeg har fortsatt ikke funnet ut hvorfor dette er en dårlig ide for argumentene går mest på utviklingen til barnet og at det ser ut som et bur. Jeg vet jo at min gutt går ut, så han er for umoden til å kan være oppe alene, selv om de andre her inne har veldig modene 1åringer, vår er nok litt sein 😏 Anonymkode: 7cae9...dae 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #32 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, jeg ville se hva andre mener og ser jo at det er jeg som er rar 😅 Men jeg har fortsatt ikke funnet ut hvorfor dette er en dårlig ide for argumentene går mest på utviklingen til barnet og at det ser ut som et bur. Jeg vet jo at min gutt går ut, så han er for umoden til å kan være oppe alene, selv om de andre her inne har veldig modene 1åringer, vår er nok litt sein 😏 Anonymkode: 7cae9...dae Ok, hvis du er bekymret for at han skal bevege seg ut av sengen så må dere som foreldre gjøre dere tilgjengelige istedenfor å legge et lokk over sengen hans. Kan en av dere sove nærmere? Klart det vil være en overgangsperiode, men det er det for alle barn, og det vil være mange andre overganger for dere i årene som kommer. Barnesikre huset (som dere sikkert har gjort) og ligg nærmere hans rom. Gi tid til å tilpasse seg med trygge voksne i nærheten. En 1 åring kan helt klart være klar for vanlig, lav seng. Ta av beina evt. Anonymkode: 228cd...43a 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #33 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ok, hvis du er bekymret for at han skal bevege seg ut av sengen så må dere som foreldre gjøre dere tilgjengelige istedenfor å legge et lokk over sengen hans. Kan en av dere sove nærmere? Klart det vil være en overgangsperiode, men det er det for alle barn, og det vil være mange andre overganger for dere i årene som kommer. Barnesikre huset (som dere sikkert har gjort) og ligg nærmere hans rom. Gi tid til å tilpasse seg med trygge voksne i nærheten. En 1 åring kan helt klart være klar for vanlig, lav seng. Ta av beina evt. Anonymkode: 228cd...43a Vi har soverom ganske nært, men om han går ut så hører vi det ikke. Har også babycall. Å ligge sammen med han det orker vi ikke. Så vi får heller stå for at han får litt dårlig utvikling fram til han er moden nok til å forstå at enkelte ting kan man dø av 😊 Anonymkode: 7cae9...dae
AnonymBruker Skrevet 1. august #34 Skrevet 1. august Sønnen vår klatret ut av sprinkelsengen da han var 14 mnd., i nattpose. Da tok vi av den ene siden av sprinkelsengen. Er deres sprinkelseng sånn? Vår var en helt vanlig en fra IKEA. Det du beskriver (seng med lokk) finnes som et produkt man kan kjøpe, men til svært funksjonshemmede barn. Hvis deres barn ikke er i den kategorien ville jeg anbefalt dere å lære å stå i det og håndtere dette utviklingsspranget på en hensiktsmessig måte. Det vil komme mange flere slike utfordringer og å legge lokk på det er ikke en god måte å håndtere det på. Anonymkode: e1e6f...c4b
AnonymBruker Skrevet 1. august #35 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Alt for å gjøre det mest mulig tungvint? Ringe låsesmed, krok, kvitte oss med hund og katt, forsake all egentid på kvelden, ikke sove sammen som kjærester om natta bare for å gjøre noe som man i praksis gjør med ei sprinkelseng i utgangspunktet? Man bruker jo det for at de ikke skal komme seg ut. En 1 åring er for umoden til å ligge i vanlig seng. Anonymkode: 7cae9...dae Tror det er mer tungvindt i hodet ditt, dørgrind foreks hadde holdt barn inne og dyr ute, og det klarer du fint å innstalere selv. Det går også ann å snu dørhåndtak opp ned så barnet ikke klarer å åpne sin egen dør. Anonymkode: 44a7b...46b 3
AnonymBruker Skrevet 1. august #36 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har soverom ganske nært, men om han går ut så hører vi det ikke. Har også babycall. Å ligge sammen med han det orker vi ikke. Så vi får heller stå for at han får litt dårlig utvikling fram til han er moden nok til å forstå at enkelte ting kan man dø av 😊 Anonymkode: 7cae9...dae Hvorfor orker du ikke sove på samme soverom som barnet ditt? Anonymkode: fd6dc...b8d 1 3
Grüner Skrevet 1. august #37 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har en 1 åring som er ekstremt aktiv og han klatrer ut av sprinkelsengen på 1 sek. Vi har løst dette med lokk på spriknkelsenga, som selvfølgelig er lett å få opp. Vi prøvde først å sitte inne hos han til han sovnet men om han våknet på natta så spratt han ut. Det vi var redde for var at han skulle gå helt ut for så å bli påkjørt, drukne eller gå seg vill. Vi hadde noen på besøk som sa at dette måtte vi ikke vise til noen for det var ikke bra. Men da lurte jeg på hva forskjellen var for barnet om den hadde en springelseng som var for høy til at han kom seg ut eller om det var et lokk. Vil poengtere igjen at det er ikke et problem å ta opp i tilfelle brann og det er sprinkler, akkurat som senga så det er godt med luft. Han roer seg ned i senga med én gang og gråter aldri ved leggetid. Anonymkode: 7cae9...dae Så dere har bokstavelig talt satt ungen deres i bur 😮! 4
AnonymBruker Skrevet 1. august #38 Skrevet 1. august For en merkelig unge du har. Ingen av mine har våknet på natten utenpå hylskrike etter mamma. Så søkt problemstilling for meg at en ettåring skal gå ut inngangsdøra på natta alene Anonymkode: 5ce62...6a6 3
AnonymBruker Skrevet 1. august #39 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi har en 1 åring som er ekstremt aktiv og han klatrer ut av sprinkelsengen på 1 sek. Vi har løst dette med lokk på spriknkelsenga, som selvfølgelig er lett å få opp. Vi prøvde først å sitte inne hos han til han sovnet men om han våknet på natta så spratt han ut. Det vi var redde for var at han skulle gå helt ut for så å bli påkjørt, drukne eller gå seg vill. Vi hadde noen på besøk som sa at dette måtte vi ikke vise til noen for det var ikke bra. Men da lurte jeg på hva forskjellen var for barnet om den hadde en springelseng som var for høy til at han kom seg ut eller om det var et lokk. Vil poengtere igjen at det er ikke et problem å ta opp i tilfelle brann og det er sprinkler, akkurat som senga så det er godt med luft. Han roer seg ned i senga med én gang og gråter aldri ved leggetid. Anonymkode: 7cae9...dae Ser ikke problemet. Har selv en gutt på 10.5 som klatrer ut av grindsengen på 1 2 3, men vi har ikke lokk på da, men myggnetting. Anonymkode: aaf8c...1af 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #40 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor er en 1-åring for umoden til å ligge i vanlig seng ? Jeg tror det er helt vanlig i store deler av verden, og anbefalt i montesorri-pedagogikk med en seng barnet selv kan manøvrere. Men det vil nok kreve en del i tilvenningen. Jeg har også en veldig aktiv 1-åring, men hun er likevel laaangt fra å kunne komme seg ut av sprinkelsenga. Dere har senket bunnen, ja? Hun er også ikke i stand til å åpne dører, så det å bli påkjørt synes jeg virker veldig usannsynlig. Det som hadde vært sannsynlig for mitt barn er at hun hadde stått opp og begynt å ta ut alt av klesskapet sitt. Anonymkode: 3fa6b...a8c Jeg synes det er helt feil med å gjøre sengen om til bur. Og skjønner heller ikke hvorfor man er så hysterisk rundt eneklte ting med å ha barn. Vi har barnesikret leiligheten, og i det han begynte å klatre lærte han seg også å klatre ned. Men å tenke at siden ditt barn ikke klarer og klatre ut av sengen og åpne dører, så gjør ikke andre barn det i 1års alderen er feil. Jeg har en 1åring, en smule bedagelig gutt. Han klatrer på alt, gjort siden han var 9måneder. I det han lærte seg å stå ved salongbordet, klatret han opp. Før han ble lang nok til å åpne dørene (for så lenge dørene ikke er låst så er han i stand til å åpne dører) kunne han finne på å flytte kjøkkenhjelperen bort til døren for å åpne den. Han er heldigvis som sagt bedagelig, så det ble litt for mye jobb ift hva han fikk ut av det til at han gjorde det ofte. Det var også kun en dør han gjorde det på, da den kun er en dør som er tilgjengelig der kjøkkenhjelperen står som går utover. Han er ett og et halvt år nå, og var ikke før nylig han ble lang nok til å åpne dører. Siden han begynte å gå, har han også vært i stand til å stå opp av sengen og gå dit vi er. Det gjorde faren på samme alder. Anonymkode: 7d9b1...363
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå