Gå til innhold

Hvorfor orker folk å bade i Oslofjorden når den er så full av bæsj?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den fjorden er jo ikke ren. Tenker dere ikke over det før dere bader der?

Anonymkode: f2d62...33f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stoler på testene som jevnlig tas om det er trygt eller ikke. Etter heftig regn skal man ikke bade, men så er det forskjell på å bade rett i utløpet av Akerselva og lenger ut i fjorden også da. 

Anonymkode: 7f986...068

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

og det er vel strengt tatt ikke noe vann som er rent. destillert da? 

Anonymkode: 7f986...068

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig mye bakerier i Oslofjorden (den indre i hvert fall) når temperaturen i vannet blir så varmt som det har vært deler av sommeren. Hørte nylig fra en kollega hvis mor fikk en alvorlig forgiftning etter en infeksjon etter å ha badet. Skal bare en liten rift i huden til før bakterier kan komme inn. Synes det er rart at det ikke advares mer når det kan få slike konsekvenser, i dette tilfellet nesten fatalt. 

Anonymkode: 39d37...8db

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke gidda å bade i Oslofjorden. Det er en grunn til at store deler av fjorden er død for liv.

Anonymkode: 64bf9...dcd

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er veldig mye bakerier i Oslofjorden (den indre i hvert fall) når temperaturen i vannet blir så varmt som det har vært deler av sommeren. Hørte nylig fra en kollega hvis mor fikk en alvorlig forgiftning etter en infeksjon etter å ha badet. Skal bare en liten rift i huden til før bakterier kan komme inn. Synes det er rart at det ikke advares mer når det kan få slike konsekvenser, i dette tilfellet nesten fatalt. 

Anonymkode: 39d37...8db

Dette advares det stadig vekk mot - gjerne i lokale medier/aktuell kommunes hjemmeside

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Indre Oslofjord er faktisk det nærmeste du kommer fisketom. I hvert fall fisken som lever i og nær sjøbunnen. 

AnonymBruker
Skrevet

Ytre Oslofjord har fantastisk badevann om dagen, krystallklart og varmt

Anonymkode: 6ddee...706

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

😂 Oslofjorden er mere enn inni Oslo 😅 klart fint vann mange områder og steder😅Sett mye fisk krabber og sel. 

Anonymkode: 41042...ae5

• Liker 1
Skrevet

Fordi Oslofjorden er mer enn bare indre Oslofjord? Det er da flust av flotte badesteder langs Oslofjorden som ikke er infisert av bakterier. Det er en grunn til at jeg som bor i Oslo heller drar utover, framfor innover i fjorden. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (1 minutt siden):

Fordi Oslofjorden er mer enn bare indre Oslofjord? Det er da flust av flotte badesteder langs Oslofjorden som ikke er infisert av bakterier. Det er en grunn til at jeg som bor i Oslo heller drar utover, framfor innover i fjorden. 

Bare å dra å bade innerst i Oslofjorden ved Sørenga bad. Masse deilig kloakk der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Bare å dra å bade innerst i Oslofjorden ved Sørenga bad. Masse deilig kloakk der. 

Nei, det kunne jeg overhodet ikke tenke meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg har badet i oslofjorden i alle år uten å bli syk. 

Anonymkode: c5e04...7f4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bader i oslofjorden hver dag hele året. Her på hurum er sjøen klar og fin. Oslofjorden er litt lenger enn oslo altså😆

Anonymkode: 93992...6d8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...