AnonymBruker Skrevet 1. august #1 Skrevet 1. august Hvordan kan jeg få det til på e forsvarlig måte? Det innebærer nattevakter, kveldsvakter og dagvakter. Jeg har ikke klart å få full stilling så har to deltidsjobber. Jeg har tidligere sagt muntlig til sjefene hvor de kan sette meg opp på vakter, men den ene må ha glemt det. Jeg sjekker bare kalenderen uke for uke og nå har jeg funnet ut at jeg fra i morgen skal i gang med disse tøffe vaktene Anonymkode: 53827...056
AnonymBruker Skrevet 1. august #3 Skrevet 1. august Kommer helt an på fordelingen av vaktene og hvor travle de er, og hva du skal gjøre på de vaktene. Blir vel å gjøre klart alt på forhånd, og så sette av de dagene til å spise og sove. Anonymkode: ec17d...ed2
AnonymBruker Skrevet 1. august #4 Skrevet 1. august Er det mulig å ringe én av dem/begge og se om det lar seg gjøre å endre på noen av vaktene? Anonymkode: 761d0...fea 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #5 Skrevet 1. august Er det samme arbeidsgiver, som kommunen, så si fra slik at de ikke bryter arbeidsmiljøloven. Samme arbeidsgiver gir mye overtidstillegg, så trøst deg med det. Anonymkode: 9d960...1ba
AnonymBruker Skrevet 1. august #6 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det samme arbeidsgiver, som kommunen, så si fra slik at de ikke bryter arbeidsmiljøloven. Samme arbeidsgiver gir mye overtidstillegg, så trøst deg med det. Anonymkode: 9d960...1ba Det et ulike arbeidsgivere AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det mulig å ringe én av dem/begge og se om det lar seg gjøre å endre på noen av vaktene? Anonymkode: 761d0...fea Jeg har prøvd, men avdelingsledere i ferie og stedfortredere vil ikke gjøre noe Anonymkode: 53827...056
Knirke Skrevet 1. august #7 Skrevet 1. august Du har jo satt deg selv i denne situasjonen, så jeg skjønner ikke helt hva du vil med innlegget ditt. Sympati? 1
Macro Skrevet 1. august #8 Skrevet 1. august Det forsvarlige er å melde fra til sjefene om at de har en ansatt som ikke forstår viktigheten av å møte uthvilt til vakt. Du må ta mer ansvar enn det du har gjort her og sjekke opp i ting i god tid.
Brunello Skrevet 1. august #9 Skrevet 1. august Det går helt fint for bare tre dager. Men går ikke an å holde på slik i lengden. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #10 Skrevet 1. august Du må i såfall si i fra i det turnusen blir lagt ut, at du har sagt du ikke kan ta alle typer vakter. Anonymkode: 5c327...2da
AnonymBruker Skrevet 1. august #11 Skrevet 1. august Ønsker du tips til noe, eller vil du bare ha medfølelse? Ikke vondt ment, begge deler er helt greit, men ble litt usikker på hensikten her. Anonymkode: 7c7e2...622
AnonymBruker Skrevet 1. august #12 Skrevet 1. august Med det sagt, selvsagt føler både jeg og sikkert de fleste med deg som skal jobbe heftig mye i en periode. Jeg husker i mine yngre dager fikk jeg et oppdrag hvor vi kunne tilsidesette AMLs krav til arbeidstid, pga. div. juridiske aspekter og smutthull. Det endte med å jobbe seks uker i strekk, 16 timer om dagen, syv dager i uken. Drittslitsomt, men herregud hvor gøy det var å få den lønnsslippen og tilhørende lønn! Anonymkode: 7c7e2...622
AnonymBruker Skrevet 1. august #13 Skrevet 1. august Hvor lenge etter at turnusen ble lagt ut sjekket du? Og hvor lenge etter den ble lagt ut fikk du sagt ifra og ba om å bytte vakter? Anonymkode: 9d713...a9e
AnonymBruker Skrevet 1. august #14 Skrevet 1. august Når du ikke gidder å sjekke turnusen så kan du ikke klage. Hvis du gjør feil oga mangel på hvile er det imidlertid din skyld, ingen kommer til å backe deg og du kan forvente at det går rett vest. Anonymkode: 38697...0c4
AnonymBruker Skrevet 1. august #15 Skrevet 1. august Det kan bli 3 heftige dager, så får du sove ut etterpå. Du har 6t til søvn og mat per døgn, for en så kort periode så klarer du dette 😊 Anonymkode: 595d1...890 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #16 Skrevet 1. august Det klarer du for 3 dager. Anonymkode: 93c3e...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #17 Skrevet 1. august Dette høres ut som tull. Tre døgn er 72 timer - du skal jobbe 53 av de timene? Så du har 19 timer til soving og annen fritid? Så du jobber da både natt og dag eller kveld alle tre dagene? Dvs over 17 timer i strekk hvert døgn? Anonymkode: 821cd...05f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå