Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sier? Snakker vi ikke om hva han GJØR her?

Han er en energisk person som liker å holde på med ting, ikke å ligge på sofaen slik du tydeligvis gjør.

Vi har vært gift i mange år og har aldri diskutert husarbeid. Ingen av oss har støv på hjernen, og ingen av oss er latsabber.

Du har konstruert en teori for å rettferdiggjøre din egen latskap, så enkelt er det.

Anonymkode: 7b470...078

Ok , GJØR da. Min påstand står fremdeles. Og jeg er ikke alt eller mann. Jeg bare tenker som en mann og vet at få kvinner skjønner at menn kan ha høyere terskel for rent og ikke rent men likevel kan det være godt nok. Godt nok er et ord flere kjerringer burde ta inn i vokabularet sitt så unngikk man noen skilsmisser og krangler. 

Anonymkode: 45a6a...b1b

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Mannen min kommer jevnlig til meg og spør "har du ikke vasket T-skjortene mine? Har du ikke vasket boxerne mine?"

Jada, jeg er ansvarlig for klesvask. Jeg sorterer, vasker, tørker, sorterer på nytt - og så putter jeg ALT ANNET ENN MANNENS KLÆR på riktig hylle. Mine, våre 3 barns, håndklær og sengetøy og tepper og alt mulig annet. Mannens klesvask får han renvasket og brettet i en IKEA-pose som det er HANS ansvar å putte i riktig skap. Det er DER alle T-skjortene og boxerne ligger når han er "tom for rene klær". Da har de gjerne ligget i den IKEA-posen i et par uker.

Så når menn (hvis vi kan ta min mann som en standard mann) ikke klarer å se at de må rydde klærne sine inn i skapet NÅR DE ER TOMME FOR RENE KLÆR, da er det ikke mye håp.

Anonymkode: d887f...c5f

Jeg gremmes på hans vegne, og håper virkelig ikke han er representativ.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Signerer de andre i at dette bunner ut i latskap. Jeg har testet å ikke skifte på sengene. Etter 2 måneder så måtte jeg jo bare ta grep, da var putetrekkene rett og slett klissete. Har også prøvd å la være med å tørke opp grønt kattespy fra gulvet. Etter 4 dager så klarte jeg ikke å la være mer.

Det er en kombinasjon av null estetisk sans, nedsatt renslighet og god gammeldags latskap. Det fører til en stadig større forakt for husets store gris, og det forgifter forholdet sakte men sikkert da ingen kvinne på sikt klarer å bli kåt på en hun må være mammaen til. 

Anonymkode: 8aa0c...800

Ja, og så kommer mannen og klager på at han ikke "får" sex etterpå. 

Altså TS - når din fru kommer med blikk, sukk, kommentarer... hun trives ikke med ordningen din, og trives dermed egentlig ikke å bo med deg. 

Løsningen er jo ikke at hun bare skal senke standarden. Løsningen er at TS skal ta en tur til Specsavers og få seg et par briller sånn at han ser skitt - og så skal han lette ræva fra sofaen av den grunn alene, ikke bare fordi han får dårlig samvittighet når hun rydder og han ikke. Som en annen påpeker, bare å spørre hva hun trenger hjelp til, eller be om en liste over ting, er jo å si at det er hennes jobb og han hjelper bare til. Dette er forholdet mellom mor og barn, ikke i et par.

Du bor ikke alene i ungkarsredet lengre, du bor sammen med noen, og vil du ikke bidra med å gjøre det til et godt hjem for henne også, men bare for deg, så er du ikke en god partner. 

Dette er jo en vanlig greie i parterapi - man flytter sammen, og kanskje den ene hater at skoene ligger i en haug i gangen, mens den andre ikke bryr seg, ikke "ser" det. Om den personen fortsetter å "ikke se" det etter å ha fått beskjed, så signaliserer den at jeg bryr meg ikke om deg. Da kan du ikke lengre skylde på at du er blind eller har annen standard/oppdragelse - da vet du at med denne handlingen, så viser jeg at jeg driter glatt i henne. Men om den personen lærer at dette liker ikke kona, og slutter med det og setter skoene pent der de skal være, så signaliserer du at jeg bryr meg om deg. 

Din "løsning" signaliserer at du driter i at kona di ikke trives med skitt og rot. Det er jo egentlig ikke støvet du skal se her, det er kona di.

Anonymkode: bbdfe...ed6

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Kjære damer,

Her kommer et ærlig mannsperspektiv på husarbeid – forklart som en kjedereaksjon:

Vi menn har ofte lavere standard for hva som er "rent og ryddig". Og vi er fornøyde med det.

Dere har høyere standard. Dere ser rot og støv lenge før vi gjør det – og fikser det.

Derfor rekker vi aldri å se hva som, i ditt hode, burde vært gjort. Det er jo allerede gjort.

Så vi slapper av på sofaen. Fordi – i vårt hode – ser det helt greit ut.

Dette irriterer dere. Først med blikk. Så et sukk. Så små kommentarer.

Vi tolker det som mas – og vi blir irriterte. For i vårt hode (med vår standard) trengs det fremdeles ikke gjøres noe.

Men til slutt begynner vi å gjøre ting. Ikke fordi vi ser behovet, men for å unngå mas og drama.

Men (viktig) vi ser fortsatt ikke det dere ser. Så vi gjør det vi tror dere vil ha gjort.

Resultat: Dere pirker, fordi vi f.eks. ikke støvsugde listene eller glemte å ta ut søpla, som fremdeles ikke er full.
Og vi blir frustrerte. Vi gjorde faktisk noe av eget initiativ, og noe vi egentlig ikke mente trengtes å gjøres – og får likevel kritikk.

Og så går spiralen nedover, igjen og igjen.

Dere blir frustrerte over vår "latskap", og vi blir frustrerte over å bli mentalt presset til å gjøre noe vi ikke skjønner behovet for.

Løsning?
Senk standarden deres litt. Lev med at vi ikke ser det dere ser.
Ikke krev, men spør. Og (viktig) – fortell oss konkret hva du vil ha gjort.
Eller gjør det selv – uten å gjøre det til et stort drama.

Vi er ikke late. Vi er bare skrudd sammen annerledes.

Kona mi gjør kanskje 75% av husarbeidet. Det må jeg innrømme. Men hun maser eller klager aldri. Med tiden (en uke eller to) så får jeg dårlig samvittighet. Denne samvittigheten kommer fra meg selv, og ikke fra hennes masing, og ikke fordi jeg ser hva som må gjøres, men fordi jeg ser hun er i bevegelse mer enn meg 😛  Derfor reiser jeg meg opp, gjør det JEG ser må gjøres, og deretter spør jeg henne hva mer hun trenger hjelp til, før jeg setter meg tilbake i sofaen...for jeg ser det ikke selv. 

Ingen mas, ingen kritikk, ingen drama...bare dårlig samvittighet skapt i mitt eget hode 😅

Med vennlig hilsen,
En mann som fortsatt ikke vet hvor støvsugeren står – men gjerne steker deg en biff og åpner en god vin for innsatsen din 😇

Anonymkode: 206b4...63f

Jeg synes alltid det er så komisk med menn som påstår at ingen menn «ser støv og skitt». Hvordan kan dere da forvente at kvinner skal ønske å ligge med dere? Renslighet er for de fleste normale folk ganske viktig, og kommer man hjem til en singel mann som lever i en grisete bule så er garantert kroppen hans like grisete. Hvordan skal en kvinne bli tent av det? Æsj. Normale oppegående menn ser selvsagt støv og rot like godt som kvinner, eller påstår du at menn er dummere og svakere og eklere enn kvinner? For et fucked up syn du i så fall har på menn, og det stemmer ikke med hvordan min mann er. Han støvsuger og klipper gress og vasker kjøkken og rydder like mye som meg. 

Anonymkode: deb32...9fe

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Min sønn på 19 år spør om du i tillegg til å være lat også er halvblind? 

Anonymkode: 9dcdc...f01

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Forundres stadig på KG og andre steder at folk er så innmari opptatt at alle andre MÅ være som dem... 

Ikke godt nok for et voksent menneske?? Hva er det for slags uttalelse?  Ts er ikke lat, han er bare  skrudd sammen annerledes enn deg og mange andre. og det finnes faktisk folk IKKE SER hva som skal gjøres. Noe har jo å gjøre med oppdragelse og hvordan det ble gjort hjemme, hva er man vant til osv, andre er bare ikke den "må rydde hele tida"-typen. Kvinner er så teite på det med rydding, er det ikke 10% strøkent hele tida så får de fnatt.

Jeg er selv kvinne, og ser ikke alltid ting som skal være gjort. Men jeg lever godt for det. Støv på hjernen fører aldri noe godt med seg 

Anonymkode: d564f...28b

Nei, det er ikke godt nok når man har et felles hjem og gjerne barn, å skylde på at man «ikke ser». Da må man lære seg det da. Sjekke skittentøyskurv, se om det står noe på kjøkkenbenken, tenke over når man sist skiftet sengetøy osv. Det er mye med det å være mor og voksen som ikke har kommet naturlig for meg heller, så da må man jo jobbe med seg selv og ikke la andre ta hele jobben fordi «dette får jo ikke jeg til».

Du overser helt det jeg skrev om at jeg ikke er en med støv på hjernen selv. Hos oss er det ALDRI strøkent og jeg har stor toleranse for overflatisk rot. Men når man står alene om å prøve å ha det sånn passe ok, så blir man provosert av menn som finner på unnskyldninger for å legge seg på sofaen ja.

• Liker 11
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forundres stadig på KG og andre steder at folk er så innmari opptatt at alle andre MÅ være som dem... 

Ikke godt nok for et voksent menneske?? Hva er det for slags uttalelse?  Ts er ikke lat, han er bare  skrudd sammen annerledes enn deg og mange andre. og det finnes faktisk folk IKKE SER hva som skal gjøres. Noe har jo å gjøre med oppdragelse og hvordan det ble gjort hjemme, hva er man vant til osv, andre er bare ikke den "må rydde hele tida"-typen. Kvinner er så teite på det med rydding, er det ikke 10% strøkent hele tida så får de fnatt.

Jeg er selv kvinne, og ser ikke alltid ting som skal være gjort. Men jeg lever godt for det. Støv på hjernen fører aldri noe godt med seg 

Anonymkode: d564f...28b

Så du tror at alle andre kvinner er på et visst vis, mens du er et hederlig unntak?

Man trenger slett ikke ha støv på hjernen eller få fnatt av å ikke ha det strøkent bare fordi man er kvinne. Jeg hater husarbeide, er ikke spesielt ryddig eller renslig, gjør bare et absolutt minimum av husarbeide en gang i uka, kan ikke huske sist jeg rundvasket og har et hus som ikke imponerer noen som helst. Her finner man både hybelkaniner, skitne vinduer, smuler og flekker på kjøkkenbenken, og sengetøy som absolutt burde vært vasket mye oftere. Fordi jeg har eneansvaret for husarbeide (mannen er en sånn som ikke ser hva som må gjøres, og som har mange unnskyldninger for å slippe unna), blir jeg likevel lei. Såpass lei og sliten at når jeg har ledige stunder utenom jobb og husarbeide, så er overhodet ikke sex det jeg har lyst å bruke tiden på. Da har jeg lyst til å gjøre andre ting, som mannen har tid til resten av dagene (han er ufør).
Mange menn (inkludert TS) ser også ut til å ha et snevert syn på hva husarbeide går ut på. Det handler ikke bare om å rydde, tørke støv, vaske gulv og støvsuge. Det handler også om klesvask og de små ting som å skifte på senger, kaste gammel mat, ta ut søpla, sette inn i og ta ut av oppvaskmaskinen, tørke bort flekker man lager på benken, fjerne smuler fra benken og bare det å faktisk rydde bittelitt etter seg her og der.

Hvis du har eller noen gang får en sønn, håper jeg du husker dine egne ord her og tar ansvar for å lære han hva som forventes av et voksent menneske i eget hus. Likegyldighet, latskap og dårlige vaner arves fra far til sønn, og moren er den som stilltiende lar det skje mens hun rydder og vasker og ikke gidder å mase.

Til TS og sånn generelt:
Hadde mannen min bare ryddet mer etter seg, tørket opp flekker og rusk på benken, satt kopper og kar i oppvaskmaskinen etter seg, gått ut med søpla og satt på en maskin med klær selv når han trenger det, så hadde det hjulpet enormt mye! Mange menn er ikke bare dårlig å gjøre husarbeid, men gir faktisk dama unødvendig ekstraarbeide ved å dasse rundt og lulle seg inn i denne "jeg ser ikke hva som trengs"-unnskyldningen. Det burde ikke være vanskelig å skjønne at om du griser noe og lager flekk, så tørk den bort! Når du er ferdig å spise, så sett tingen i oppvaskmaskinen! Når oppvaskmaskinen er full, så sett den på! Når den er ferdig ta ut og sett i skapet! Er skittentøyskurven full, eller trenger du rene klær, så sett på en maskin med klær! Det er de små ting som irriterer mest, ikke at dere ikke løper rundt med mopp og klut jevnlig og holder huset tipptopp. Det siste er slett ikke alle vi damer som gidder heller. 

Anonymkode: f03e6...68c

• Liker 8
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

"vi gjør ikke noe når du ikke sier ifra, og vi gjør ikke noe når du maser" 😂 Dere må faktisk bli fortalt hva dere skal gjøre. Er du et lite barn? 

Heldigvis er ikke alle menn slik som deg Ts. Men godt forsøk på ansvarsavskrivelse. 

Anonymkode: b3013...5f4

• Liker 19
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Sofagriser er motbydelige. Hadde mannen min ligget som et drog på sofaen foran en TV hadde jeg gått fra ham. Samme om han «ikke visste hvor støvsugeren står».

Det handler ikke engang om husarbeid, hverken jeg eller mannen har støv på hjernen, men ingen av oss «ligger på sofaen og slapper av», vi er stort sett ute av huset og aktive. Jeg er bedre enn ham på å huske at det blir støv bak sofaen og under senga, han er bedre på å brette klesvasken pent og få den på plass. 

Anonymkode: 2ebdd...b48

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ok , GJØR da. Min påstand står fremdeles. Og jeg er ikke alt eller mann. Jeg bare tenker som en mann og vet at få kvinner skjønner at menn kan ha høyere terskel for rent og ikke rent men likevel kan det være godt nok. Godt nok er et ord flere kjerringer burde ta inn i vokabularet sitt så unngikk man noen skilsmisser og krangler. 

Så du syns det er helt greit at kattespy blir liggende på gulvet i ukevis og at det går månedsvis mellom hver gang man skifter sengetøy slik at putene er klissete? At det er ukesgamle matflekker på spisebord og kjøkkenbenk og at det står treningsapparater permanent midt i stua? Alt annet enn dette er steriliseringshysteri? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

"Menn", "kvinner", "husarbeid". Du er klok som liksom har sett og forstått noe som "kvinner" ikke har skjønt, og derfor spør du kona om det er noe hun "trenger hjelp til". Teksten din er som fra 70-tallet. 
Dette var ikke nyttig for meg. Vi har det ikke slik. Mannen min er mye nøyere og flinkere til å initiere og faktisk gjennomføre husarbeid enn det jeg er. Jeg hjelper ham med det. Men ikke vindusvask, rensing av kjøkkenvifte, vaske i kjøleskapet og slkt, der er hans standard skyhøyt over min. Jeg tror ikke dette har med kjønnsorganene eller hormonene våre å gjøre.

Anonymkode: 5c777...8f8

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så dumme tror jeg ikke at dere menn er.

Man behøver ikke høy IQ for å skjønne at et hus er skittent minst hver fjortende dag. Heller ikke for å skjønne hvor det må vaskes eller støvsuges. Eller at det er greit med faste dager for å skifte sengetøy. Selv en dum mann klarer også å se at skittentøyskurven er full.

Klarer man virkelig ikke dette, så får man be kona om et grundig kurs, med opplæring rom for rom. Å legge seg på sofaen mens kona tar husvasken er virkelig utrolig dårlig gjort.

Hvor var foreldrene til slike menn? Lærte de ingenting hjemme som barn?

Anonymkode: f8a3d...b39

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 
Kvinner, ts, er jevnt over tjent med å bo alene heller enn å «senke standarden». Menn opplever økt standard i et samliv, så vi forstår alle motivasjonen til menn. 

Men dette er 2025. Kvinner kan ta (og tar) en utdannelse og få seg en jobb og ha råd til å velge dekke behov for relasjoner uten å verken senke standarden eller være samboer. 

Løsningen for kvinner er ikke og har aldri vært å frivillig senke egen livskvalitet (som er ditt oppriktige forslag, uten at du oppgir noen form for motivasjon for kvinnen). Den er å være særboer (eller sambo med andre kvinner, man trenger ikke sambo med den samme man har sex med). Kvinnen kan opprettholde sin høye livskvalitet. Mannen kan leve så dårlig eller godt han ønsker. Alle er happy. Mannen har en noe dårligere livskvalitet enn kvinnen, det er konsekvensen av hans livsvalg. Han er voksen - han tåler konsekvenser veldig godt.

Anonymkode: af1ba...28f

• Liker 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er kun her på KG jeg opplever en sånn voldsom generalisering av hvordan menn og kvinner «er».

Jeg er godt voksen, og i alle våre vennepar virker det som om begge bidrar like mye. Ingen må mases på eller «tilby seg å hjelpe». Man kan ha ulike ansvarsområder, men ingen ligger på sofaen mens den andre jobber.

Det er helt åpenbart at enkelte prøver å unndra seg personlig ansvar ved å skylde på biologi. Nei, menn ER ikke sånn. Det er DU som er sånn, evt du som har valgt en udugelig mann. (Men det vil man jo aldri innrømme så klart).

Hvis disse gubbene blir single og skal ha damebesøk, så tror jeg nok de plutselig ville sett at doen var møkkete og hybelkaninene var overalt. Med andre ord: det handler om motivasjon, ikke noe annet. Noen er bare late og har ikke respekt eller kjærlighet for partneren sin.

Anonymkode: 7b470...078

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så du syns det er helt greit at kattespy blir liggende på gulvet i ukevis og at det går månedsvis mellom hver gang man skifter sengetøy slik at putene er klissete? At det er ukesgamle matflekker på spisebord og kjøkkenbenk og at det står treningsapparater permanent midt i stua? Alt annet enn dette er steriliseringshysteri? 

Jeg sier bare: hvorfor skal kvinnen være den som setter standarden? Da er hun innerst inne den som vil ta ansvar for husarbeid. Den dagen kvinner senker terskelen og lar menn ha et ord med i laget kan man se menn som er med mer. Inntil da er det kvinnen som er sjef og kan ikke få både i pose og sekk. 

Her snakker jeg generelt og det kattespyet kunne du tatt selv om det plaget deg. Jeg jobber innen renhold og det som provoserer meg mest i verden e når folk lar ting ligge bare for å sjekke om renholder tar det. Når de åpenbart kunne bøyd kroppen og tatt det selv. Hvem er lat da? 

Skrevet

Menn ser som oftest det samme som kvinner, men vi har ofte ikke samme standard. 
Eksempelvis ser vi at det legger seg støv, men mener det holder å tørke støv hver 14. dag. Mens en del kvinner gjør det nærmest daglig (etter det jeg leser her inne).

Men eksempler som er nevnt i tråden om at en mann ser katteoppkast uten å tørke det opp viser manglende boevne. Det er ikke normalt.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Særboerskap er tingen :D 

Anonymkode: ba6b0...85e

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg rydder etter meg. Så forventer jeg at hun gjør det samme. Så enkelt er det. 

Anonymkode: 4fe77...1fc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hva med klær, håndklær og sengetøy? Klarer du heller ikke å "se" (eller snarere lukte) når disse må vaskes/skiftes? Eller er det også for "høy standard"? Eller kanskje du forventer at kona di skal ordne det?

Anonymkode: ba6b0...85e

Det du nevner er det som folk er mest uenige om. Både menn og kvinner. Ut fra alle trådene om håndklær og sengetøy ser man at noen mener et håndkle er skittent etter en gangs bruk, mens andre bruker det i over en uke. Og noen skifter sengetøy oftere enn ukentlig, mens andre bruker det over en måned. Så akkurat her er det godt mulig en i forholdet mener man kan vente lenge, mens den andre mener det er langt over tiden.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjære damer,

Her kommer et ærlig mannsperspektiv på husarbeid – forklart som en kjedereaksjon:

Vi menn har ofte lavere standard for hva som er "rent og ryddig". Og vi er fornøyde med det.

Dere har høyere standard. Dere ser rot og støv lenge før vi gjør det – og fikser det.

Derfor rekker vi aldri å se hva som, i ditt hode, burde vært gjort. Det er jo allerede gjort.

Så vi slapper av på sofaen. Fordi – i vårt hode – ser det helt greit ut.

Dette irriterer dere. Først med blikk. Så et sukk. Så små kommentarer.

Vi tolker det som mas – og vi blir irriterte. For i vårt hode (med vår standard) trengs det fremdeles ikke gjøres noe.

Men til slutt begynner vi å gjøre ting. Ikke fordi vi ser behovet, men for å unngå mas og drama.

Men (viktig) vi ser fortsatt ikke det dere ser. Så vi gjør det vi tror dere vil ha gjort.

Resultat: Dere pirker, fordi vi f.eks. ikke støvsugde listene eller glemte å ta ut søpla, som fremdeles ikke er full.
Og vi blir frustrerte. Vi gjorde faktisk noe av eget initiativ, og noe vi egentlig ikke mente trengtes å gjøres – og får likevel kritikk.

Og så går spiralen nedover, igjen og igjen.

Dere blir frustrerte over vår "latskap", og vi blir frustrerte over å bli mentalt presset til å gjøre noe vi ikke skjønner behovet for.

Løsning?
Senk standarden deres litt. Lev med at vi ikke ser det dere ser.
Ikke krev, men spør. Og (viktig) – fortell oss konkret hva du vil ha gjort.
Eller gjør det selv – uten å gjøre det til et stort drama.

Vi er ikke late. Vi er bare skrudd sammen annerledes.

Kona mi gjør kanskje 75% av husarbeidet. Det må jeg innrømme. Men hun maser eller klager aldri. Med tiden (en uke eller to) så får jeg dårlig samvittighet. Denne samvittigheten kommer fra meg selv, og ikke fra hennes masing, og ikke fordi jeg ser hva som må gjøres, men fordi jeg ser hun er i bevegelse mer enn meg 😛  Derfor reiser jeg meg opp, gjør det JEG ser må gjøres, og deretter spør jeg henne hva mer hun trenger hjelp til, før jeg setter meg tilbake i sofaen...for jeg ser det ikke selv. 

Ingen mas, ingen kritikk, ingen drama...bare dårlig samvittighet skapt i mitt eget hode 😅

Med vennlig hilsen,
En mann som fortsatt ikke vet hvor støvsugeren står – men gjerne steker deg en biff og åpner en god vin for innsatsen din 😇

Anonymkode: 206b4...63f

Dette gjelder faktisk ikke alle menn. Dessuten, så tipper jeg ingen dame ville klagd på husarbeid dersom du faktisk ikke lå på sofaen mens hun vasker, rydder og ordner. Jeg tipper det er mange ting som også skulle vært gjort i huset. Opprydning i garasjen? Vedlikehold av huset generelt? Biler som skulle hatt seg en vask? 

Dersom jeg har husvask og mannen ikke deltar, fordi han er opptatt med å rydde i garasjen eller klippe plen for eksempel. Så er jeg superfornøyd. Om han derimot ligger der å later seg og jeg må mase på alt det andre i tillegg, så føler jeg meg som en mamma. Veldig turn off. 

Anonymkode: ea7f2...620

• Liker 8
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...