Jaddabadda Skrevet 1. august #1 Skrevet 1. august Viser til tidligere diskusjoner, om rusmisbrukere burde få ha hund....🐕🦺 Der skriver en at rusmisbrukere er VEL så skikket til å eie hund, og har kanskje mere omsorg for hunden sin, enn andre hundeeiere. Fordi hunden kanskje er det eneste familiemedlemet han har, og har da mere omsorg å gi til hunden sin. Hva vet han om det? Har han vanka I rusmiljøet ?? Virka ikke sånn!! Er du rusmisbruker, er temmelig mye "opp og ned" i løpet av en uke! For ikke å snakke om miljøt rundt deg,- som mange drar med seg hunden i... Selvfølgelig gjelder ikke dette alle, MEN, jeg mener at de ikke burde eie hund!!! Har sett mye rart, ustabilitet, usikkerhet......!!!! Hilsen "ustabil rusmisbruker og hundeeier ". 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #3 Skrevet 1. august Jeg tviler ikke på at rusmisbrukere er glade i dyrene sine, da det ofte er den nærmeste relasjonen flere av de har, men hvis de ruser seg slik at de får blackout eller ikke er klar over at de ligger et døgn å sover, eller går rundt lenge skikkelig stein, vil det selvfølgelig gå utover dyret som i de fleste tilfeller er hunder. Jeg bodde i mange år tett på Nygårdsparken i Bergen og hadde utsikt til byens rusmisbrukere, der mange hadde hunder med seg. Jeg har også vært for forvert for to hunder som politiet fant i to fraflyttede leiligheter, hvor rusmisbrukere hadde oppholdt seg. Begge hundene var undernærte og hadde vært inne i flere uker i disse leilighetene (som lignet på en scene fra filmen "Trainspotting" hvis du har sett hvordan en av leilighetene var der. Jeg så bilder i avisen fra politiets razzia). Hundene var engstelige for å gå der det var mennesker og biler, veldig stresset og redd for høye lyder, og hvis vi gikk tur kunne hundene se at det kom en rusmisbruker mot oss på lang avstand pga deres kroppspråk. De begynte da å klynke, legge seg ned på bakken eller ønsket å snu og løpe bort . Den ene hunden måtte etter en stund avlives fordi den var mentalt skadet og var alt for nervøs til å fungere. Tilfellene jeg beskriver er jo litt ekstreme, så det finnes nok mange hunder som har det bra hos eier som har rusproblemer. Anonymkode: e7608...fa2 3 3
AnonymBruker Skrevet 1. august #4 Skrevet 1. august Har jobbet i hjemmesykepleien i over 20 år, og sett ALT for mye av rusmissbrukere, psykisk syke og utviklingshemmede med dyr 😭😭 Og nei, de er ikke alltid skikket. De har stort sett ikke økonomi, og slettes ikke helse til å ivareta de stakkars dyrene. Jeg forstår ikke hva som feiler oppdrettere som selger hvalp til denne gruppen mennesker!! Anonymkode: 8b9a1...4cb 2 5
AnonymBruker Skrevet 1. august #5 Skrevet 1. august En stor del av disse kjøper seg store hunder fordi det er forbudt å gå med kniv på gaten... De kjøper det først og fremst for beskyttelse. Anonymkode: a7df5...da6 2
AnonymBruker Skrevet 3. august #6 Skrevet 3. august Hunden er nok bedre for rusmisbrukeren enn motsatt. Om du har nok trøbbel med å ivareta deg selv, klarer du ikke å gi riktig omsorg for andre. For en de narkomane er rusen altoppslukende, hunden blir nedprioritert og glemt. I de tilfellene er det dyremishandling. Anonymkode: bd2fa...055 1 5
AnonymBruker Skrevet 3. august #7 Skrevet 3. august Jaddabadda skrev (På 1.8.2025 den 2.51): Viser til tidligere diskusjoner, om rusmisbrukere burde få ha hund....🐕🦺 Der skriver en at rusmisbrukere er VEL så skikket til å eie hund, og har kanskje mere omsorg for hunden sin, enn andre hundeeiere. Fordi hunden kanskje er det eneste familiemedlemet han har, og har da mere omsorg å gi til hunden sin. Hva vet han om det? Har han vanka I rusmiljøet ?? Virka ikke sånn!! Er du rusmisbruker, er temmelig mye "opp og ned" i løpet av en uke! For ikke å snakke om miljøt rundt deg,- som mange drar med seg hunden i... Selvfølgelig gjelder ikke dette alle, MEN, jeg mener at de ikke burde eie hund!!! Har sett mye rart, ustabilitet, usikkerhet......!!!! Hilsen "ustabil rusmisbruker og hundeeier ". Jeg tenker at rusmisbrukere har ikke ansvar og omtanke for seg selv en gang, og om de har dyr, er det som en sutteklut for seg selv. Dvs hva dyret kan gjøre for de, og ikke hva de kan gjøre for dyret. De bor sammen på gata, har en kjempe uforutsigbar hverdag hvor de ikke vet om de har mat eller husly samt at hunden er alene når eier er ruset og ute av det. Ingen hund velger det frivillig. Ingen. Ja jeg mener det er egoistisk å dra dyr inn i det når man et aktivt under rus, enten det er narkotika eller alkohol. Anonymkode: fce5c...0fd 7
AnonymBruker Skrevet 3. august #8 Skrevet 3. august Så du opprettet en profil her bare for å skrive dette??.... Ikke greit. Anonymkode: 747b9...191 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #9 Skrevet 3. august Går ikke å ta alle sammen under ett. Fins sikkert noen som kan å noen ikke. Anonymkode: 9579f...0e7
AnonymBruker Skrevet 3. august #10 Skrevet 3. august Hadde nylig en rusmisbruker som ble tatt i å naske mat til kjæledyret sitt på butikken her og gikk til verbalt angrep på de ansatte om manglende omtanke for dyret og dyrets velferd da han ikke fikk med seg varene og dyret måtte gå sultent. Da har man ikke mye kritisk tenkeevne. Hva gjør h*n når dyret trenger dyrlege, når h*n allerede "må" stjele med seg dyremat til en femtilapp? De er nok på et grunnleggende vis glad i dyrene, men de er ikke egnet til å ivareta dem. Og ikke glade nok i dem til å kjenne sine egne begrensninger. Anonymkode: b0df2...f24 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. august #11 Skrevet 3. august Nei, aktive rusbrukere skal ikke ha omsorg for verken barn eller dyr. Kjøp dukke eller bamse! Anonymkode: 5894d...51c 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #12 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde nylig en rusmisbruker som ble tatt i å naske mat til kjæledyret sitt på butikken her og gikk til verbalt angrep på de ansatte om manglende omtanke for dyret og dyrets velferd da han ikke fikk med seg varene og dyret måtte gå sultent. Da har man ikke mye kritisk tenkeevne. Hva gjør h*n når dyret trenger dyrlege, når h*n allerede "må" stjele med seg dyremat til en femtilapp? De er nok på et grunnleggende vis glad i dyrene, men de er ikke egnet til å ivareta dem. Og ikke glade nok i dem til å kjenne sine egne begrensninger. Anonymkode: b0df2...f24 Mangelen på innsikt her sier jo alt, jeg har dyr, dere får gi meg gratis mat.. Anonymkode: fce5c...0fd
Pippi Lotta Skrevet 3. august #13 Skrevet 3. august De er sikkert glad i dyra sine, men greier man ikke ta vare på seg selv bør man selfølgelig ikke ha ansvar for andre levene vesner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå