AnonymBruker Skrevet i går, 21:57 #1 Skrevet i går, 21:57 Min sønn har vært sammen med sin mann i 4 år nå og skal snart gifte seg. Jeg kjenner bare jeg ikke kan helt godta det. Det er en flott mann, men jeg synes aldersforskjellen blir rar. Min sønns kjæreste er nesten 24 år eldre enn han og hans kjæreste og meg skiller ca. 1 måned. Min mann synes det hele er topp så lenge han har det bra. Men jeg vet ikke, synes det virker rart. Anonymkode: 387cc...1ae 1 1
Miss Foster Skrevet i går, 22:31 #2 Skrevet i går, 22:31 Jeg tenker at alder i seg selv ikke nødvendigvis sier noe om kvaliteten i et forhold. Det virker som sønnen din har det bra – og det er vel kanskje det viktigste? Kan du sette ord på hva det er med aldersforskjellen som bekymrer deg eller på hvilken måte du kjenner at det er rart? 1
AnonymBruker Skrevet i går, 22:42 #3 Skrevet i går, 22:42 Jeg skjønner deg godt, å syns det er bra du annerkjenner det ikke er til din sønns beste. Du må ikke si det, for å føle det. Anonymkode: 4fe3b...dbf 3
AnonymBruker Skrevet i går, 22:43 #4 Skrevet i går, 22:43 Miss Foster skrev (11 minutter siden): Jeg tenker at alder i seg selv ikke nødvendigvis sier noe om kvaliteten i et forhold. Det virker som sønnen din har det bra – og det er vel kanskje det viktigste? Kan du sette ord på hva det er med aldersforskjellen som bekymrer deg eller på hvilken måte du kjenner at det er rart? Hva trengs å sies? Han kunne vært far hans. Det er creepy og negativt perverst å gå etter noen som er så mye yngre, du robber dem for tid og energi, og viser du ikke eier ansvarsfølelse. Anonymkode: 4fe3b...dbf 6 2
Mardina Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min sønn har vært sammen med sin mann i 4 år nå og skal snart gifte seg. Jeg kjenner bare jeg ikke kan helt godta det. Det er en flott mann, men jeg synes aldersforskjellen blir rar. Min sønns kjæreste er nesten 24 år eldre enn han og hans kjæreste og meg skiller ca. 1 måned. Min mann synes det hele er topp så lenge han har det bra. Men jeg vet ikke, synes det virker rart. Anonymkode: 387cc...1ae Jeg kan forstå frustrasjonen din. Men du må også huske på at sønnen din er voksen og har valgt og er glad i denne damen. Da er det fint lite du får gjort 😊 Hvorfor kan du ikke heller være glad på din sønns vegne? 1 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Skrevet 23 timer siden Mardina skrev (3 minutter siden): Jeg kan forstå frustrasjonen din. Men du må også huske på at sønnen din er voksen og har valgt og er glad i denne damen. Da er det fint lite du får gjort 😊 Hvorfor kan du ikke heller være glad på din sønns vegne? Mannen, ikke damen Anonymkode: afd6e...05e
Mardina Skrevet 23 timer siden #7 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mannen, ikke damen Anonymkode: afd6e...05e Ups, leste litt for fort 😄
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #8 Skrevet 17 timer siden Det er faktisk vanlig med større aldersforskjell blant homofile par enn hetero. Akkurat som samfunnet ikke reagerer heller. Se på Jan Thomas og Harlem, de har vel sikkert like stor forskjell. Det er bare mer akseptert, de er jo heller ikke bundet av den biologiske klokken og disse greiene her. Jeg skjønner hvorfor du er litt skeptisk, men så lenge han er happy? Noen vil ha en "farsfigur", mens noen tiltrekkes mot det yngre. Så lenge det ikke er noe grooming involvert holdt jeg på å si, at det ikke er skjevt maktforhold. Det eneste som de jo ikke kan unnslippe, er jo den biologiske klokka som tikker mot døden da. Han pensjoneres tidligere og får en annen livsstil på grunn av det, blir sannsynligvis treg, syk og evt pleietrengende tidligere og dør tidligere, mens din sønn kanskje blir ensom enkemann i sine siste år. Men man må jo leve i dag, man tenker ikke på sånt når man er ung og forelska. Anonymkode: 6e681...d35 6 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Skrevet 14 timer siden Vanlig med stor forskjell i alder når det gjelder homofile par. Anonymkode: 18802...731 2 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Skrevet 14 timer siden Nå har de jo kommet så langt i forholdet at de skal gifte seg så du kan lite annet enn å bare akseptere det som det er. Som noen andre nevner så er det ikke uvanlig med litt aldersforskjell når det kommer til homofile par, spesielt de som vil ha fast forhold og ikke bare ligge rundt. Tenker du må se til mannen din, han er fornøyd når sønnen deres har det bra og det er slik det må være for deg og. Sønnen din er voksen nå, han er ikke en forlengelse av deg og dine ønsker. Anonymkode: 966dd...c17 2 2
Chiubi Skrevet 14 timer siden #11 Skrevet 14 timer siden Så lenge begge parter er voksne og enige om det, har ikke mamma noe hun skulle sagt. Det beste du kan gjøre for din sønn er å være glad på hans vegne. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Skrevet 14 timer siden Her er det litt forskjell synes jeg, om de ble sammen da de var 16 og 30 (eller yngre) ville jeg nok fortsatt vært ukomfortabel nå, fordi det blir så skjevt "maktforhold". Dersom de ble sammen da de var 25 og 49 derimot, så er begge voksne mennesker som burde kunne stå opp for seg selv og velge fritt. Det var samme eller større aldersforskjell mellom svigermor og svigerfar, de var voksne da de møttes, og forholdet var kanskje litt skjevt både på starten og slutten, men fikk inntrykk av at de hadde det veldig fint sammen hele veien, og nå etter han er død av alderdom har hun bare fine ting å si om han og minnes han fint Anonymkode: 5d534...39f 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Skrevet 13 timer siden Hva betyr det i praksis at du ikke godtar det? At du føler det er rart, forstår jeg. Men "ikke godtar"? Vil du ikke dkomme i bryllupet? Anonymkode: 6c1d6...561 1 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Skrevet 13 timer siden Det er ikke opp til deg å godta forholdet eller ikke. Jeg forstår at det er vanskelig for deg, men du har ikke stemmerett her. Anonymkode: d9907...02d 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #15 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Min sønn har vært sammen med sin mann i 4 år nå og skal snart gifte seg. Jeg kjenner bare jeg ikke kan helt godta det. Det er en flott mann, men jeg synes aldersforskjellen blir rar. Min sønns kjæreste er nesten 24 år eldre enn han og hans kjæreste og meg skiller ca. 1 måned. Min mann synes det hele er topp så lenge han har det bra. Men jeg vet ikke, synes det virker rart. Anonymkode: 387cc...1ae Hvor gammel er din sønn? Og hvor gammel var han da han møtte sin partner? AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke opp til deg å godta forholdet eller ikke. Jeg forstår at det er vanskelig for deg, men du har ikke stemmerett her. Anonymkode: d9907...02d Det ER faktisk opp til omverdenen å godta - eller ikke godta - adferd. Dersom vi som individer velger å fortsette å godta uønsket adferd så vil denne adferden fortsette. Det er slik menn har fått trakassere kvinner i generasjoner. Vi har latt dem, fordi vi har latt være å kutte kontakten, avslutte vennskap og fryse dem ut. Her aner vi at sønnen til ts kan eller må ha møtt sin «partner» i såpass ung alder at dette ikke er et forhold men et tilfelle av grooming. Og da bør verken ts eller hennes mann godta forholdet, eller den såkalte «partneren». Grooming er ikke ok. Grooming resulterer ikke i et forhold. Det resulterer i misbruk forkledd som et forhold. Ja, møttes de når sønnen var type 35 eller 47 og ikke når sønnen var i riktig alder for grooming? Da har ikke ts en sak. Begge parter er likeverdig voksne. Men hva er egentlig sannsynligheten for at ts er godt over 60 eller 70 år? Anonymkode: 7273d...72b
BobbySocks Skrevet 13 timer siden #16 Skrevet 13 timer siden Etter fire år tenker jeg det er for sent å hverken mene eller tenke så mye. 1 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Skrevet 13 timer siden Etter fire år burde du ha kommet over det. At det ikke er et valg du ville tatt, får så være. Men ditt forhold til ditt barn, vil være det som blir skadelidende her. Du må bare lære deg barna være vokser opp og tar avgjørelser og livsvalg vi kanskje ikke ville gjort. Det er deres liv å leve. Og det har gått mange år! Anonymkode: c4a68...a1a
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #18 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det ER faktisk opp til omverdenen å godta - eller ikke godta - adferd. Dersom vi som individer velger å fortsette å godta uønsket adferd så vil denne adferden fortsette. Det er slik menn har fått trakassere kvinner i generasjoner. Vi har latt dem, fordi vi har latt være å kutte kontakten, avslutte vennskap og fryse dem ut. Her aner vi at sønnen til ts kan eller må ha møtt sin «partner» i såpass ung alder at dette ikke er et forhold men et tilfelle av grooming. Og da bør verken ts eller hennes mann godta forholdet, eller den såkalte «partneren». Grooming er ikke ok. Grooming resulterer ikke i et forhold. Det resulterer i misbruk forkledd som et forhold. Ja, møttes de når sønnen var type 35 eller 47 og ikke når sønnen var i riktig alder for grooming? Da har ikke ts en sak. Begge parter er likeverdig voksne. Men hva er egentlig sannsynligheten for at ts er godt over 60 eller 70 år? Anonymkode: 7273d...72b Utrolig at man skal klare å vri et forhold om to menn til å handle om hvordan ‘’menn får trakassere kvinner i flere år’’. Anonymkode: f7cc7...253
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #19 Skrevet 12 timer siden Jeg ser for meg en verden hvor min mor ikke "aksepterer" forholdet jegver i OG at jeg bryr meg🤡🤡 Sorry, han er dn voksen mann, de har vært sammen i fire år og skal gifte seg. Dette handler ikke om deg, dine verdier eller noe annet. Det er KUN din sønn og mannen i forholdet. Dersom de har det bra, er seriøse og ønsker å dele livet så er det opp til dem. Hilsen ei som er fullstendig klar over hvor tungt det kan bli for den yngste når den eldste blir gammel og evt får helseproblemer. Anonymkode: 50add...4f4
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #20 Skrevet 12 timer siden Jeg skjønner godt at du syns dette er vondt og vanskelig, TS. Din sønns partner er enormt mye eldre, og jeg forstår godt at du ser denne kløften og alle de kommende utfordringene mye mer tydelig enn hva din sønn gjør. Hans partner gjør ham mye mer eldre og satt, og suger ungdommen ut av ham. Han forstår nok heller ikke at han vil fungere som ubetalt hjemmesykepleier fra han selv fyller 55 og fremdeles er i arbeidslivet selv, eller at han blir pårørende for 3 gamle mennesker samtidig (begge sine foreldre + sin partner). Anonymkode: f4a61...299
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå