Gå til innhold

Å slanke seg uten trening, slappere kropp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For et godt og varig resultat, så er styrketrening helt essensielt. 

Få i deg 1.6 - 2g protein pr kilo kroppsvekt, IKKE overdriv kaloriunderskuddet. Legg deg ca 200 kalorier under vedlikehold og tren 2 - 3 styrkeøkter i uken der du fokuserer på de store muskelgruppene med baseøvelser. En god draøvelse som f.eks. stående roøvelse med stang, en god dytteøvelse som benkpress, knebøy og markløft og en valgfri øvelse du syntes er morsom.

Utover dette, så øk hverdagsaktiviteten din. Gå mer. Ikke begi deg ut på høy intensitetsøvelser. Gå! Sett deg et mål om 45-60 minutter gåing hver dag i moderat til raskt tempo. Hold deg i 60-70% av makspuls. Husk, du trenger ikke gå 1 tur på 45-60 minutter. Gå f.eks. 15 minutter etter hvert måltid. Deler du det opp, er sjansen mye større for at du faktisk øker aktivitetsnivået. 

Holder du deg til dette i et års tid, så kan jeg garantere deg dramatiske forandringer i din fysikk.

Anonymkode: d52aa...737

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at man må selv innse sine begrensninger. Bedre å gå med 10 kg uten å trene enn å gå ned 5 kg mens man trener for så å sprekke fordi livsstilsendringene ble for omfattende. 

Anonymkode: 4e196...549

Argumentet er at trening bør prioriteres høyt dersom det er mulig.

Vektnedgang er kun gunstig dersom man klarer å opprettholde den over tid. Hvis ikke, er det ofte bedre å fokusere på vektstabilitet. Langtidsresultatene for varig vektnedgang er svært dårlige, særlig uten hjelpemidler som medikamenter eller kirurgi.

Forskning viser også at personer som trener har større sannsynlighet for å bevare vektnedgangen. De beholder også mer muskelmasse, noe som bidrar til å opprettholde forbrenningen og reduserer risikoen for å legge på seg igjen.

Jeg har stor forståelse for at det finnes mange individuelle utfordringer knyttet til trening, men det bør likevel inngå som en viktig del av vurderingen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Frøkenfryden skrev (7 timer siden):

Gikk ned 20 kg, som var mye for meg. (63 til 43). Trente null og er rullestolbruker ute og kan gå litt inne. Mindre aktivitet enn gjennomsnittskvinnen med andre ord. Gikk fint med hud. Magen ser litt punktert ut i noen vinkler og kanskje noe slapt under haka. Men tror ikke folk som ser meg i badetøy gjetter at jeg veide mer før. Var 35 år.

Veier du 43 kg?

Anonymkode: dea67...e79

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Veier du 43 kg?

Anonymkode: dea67...e79

Ja 43–44 ligger jeg på, men jeg er veldig lav så er helt normalvektig. Bmi 20👍

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Gregarious skrev (3 minutter siden):

Argumentet er at trening bør prioriteres høyt dersom det er mulig.

Vektnedgang er kun gunstig dersom man klarer å opprettholde den over tid. Hvis ikke, er det ofte bedre å fokusere på vektstabilitet. Langtidsresultatene for varig vektnedgang er svært dårlige, særlig uten hjelpemidler som medikamenter eller kirurgi.

Forskning viser også at personer som trener har større sannsynlighet for å bevare vektnedgangen. De beholder også mer muskelmasse, noe som bidrar til å opprettholde forbrenningen og reduserer risikoen for å legge på seg igjen.

Jeg har stor forståelse for at det finnes mange individuelle utfordringer knyttet til trening, men det bør likevel inngå som en viktig del av vurderingen.

Mtp at 70 % av Norges befolkning er overvektige, så tenker jeg at man ikke bør innføre store endringer med en gang, da fallhøyden vil være mye større. Det å gjøre noen enkle justeringer i kostholdet vil uansett bety 90 % av vektnedgangen, mens å legge til trening kun vil utgjøre ytterligere 10 %. Jeg leser det du skriver om medikamenter og kirurgi, men jeg snakker om moderat overvekt, typ 10-20 kilo. Du mener kanskje større vektnedgang?

Jeg har hvert fall gjort noen enkle kostholdsgrep og gått ned 10 kilo på et år, uten at det har påvirket livet mitt forøvrig. Hvis man skal "finne seg selv" og "blir ny" med masse SoMe-inspo, så tror jeg veien til å mislykkes er mye kortere enn bare det å justere kostholdet litt i hverdagen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har gått ned ca 30 kg uten trening. Liker virkelig ikke å trene og det gir meg ingen motivasjon heller. Blir derimot svært sulten av å trene noe som gjør det vanskeligere å gå ned i vekt. Litt slapp her og der er det jo, men heller det enn 30 kg overvekt. Er i bedre form nå uansvarlig også da det blir mye mer naturlig bevegelse når kiloene raser av

Anonymkode: 653f1...a32

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gå en tur i nabolaget da vel? Du er ikke nødt til å starte på treningssenter. Legg om kostholdet og få kontroll på det aller først, og så tar du deg en tur på kvelden. Med store barn som du har, skriver du, er det jo enkelt å ta seg "fri" fra familielivet på kvelden, og gå en rask tur rundt kvartalet. Start smått, og forleng turene ettersom uker og måneder går. Det vil friske opp, garantert.

Ikke bare får du bedre kondis, du vil forbruke litt mer kalorier også. Ikke så mye man forbrenner ved gåing kontra løping og bruke virkelig krefter, men alt hjelper jo noe.

Anonymkode: f5ca0...c1c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mtp at 70 % av Norges befolkning er overvektige, så tenker jeg at man ikke bør innføre store endringer med en gang, da fallhøyden vil være mye større. Det å gjøre noen enkle justeringer i kostholdet vil uansett bety 90 % av vektnedgangen, mens å legge til trening kun vil utgjøre ytterligere 10 %. Jeg leser det du skriver om medikamenter og kirurgi, men jeg snakker om moderat overvekt, typ 10-20 kilo. Du mener kanskje større vektnedgang?

Jeg har hvert fall gjort noen enkle kostholdsgrep og gått ned 10 kilo på et år, uten at det har påvirket livet mitt forøvrig. Hvis man skal "finne seg selv" og "blir ny" med masse SoMe-inspo, så tror jeg veien til å mislykkes er mye kortere enn bare det å justere kostholdet litt i hverdagen. 

Ja, mengden man ønsker å gå ned har stor betydning, jo mer vekt som skal ned, desto større blir utfordringene på nesten alle plan.
Jeg ser ikke på trening primært som et verktøy for vektnedgang, men som et viktig hjelpemiddel for å beholde den vekten man har oppnådd, samt for å motvirke tap av muskelmasse.

Når det er sagt, er suksessraten for langvarig vektnedgang (over 5 år) selv ved 10–20 kg vekttap svært lav. De aller fleste vil gradvis gå opp igjen mesteparten av vekten de har mistet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

TS her: takk for svar! Veldig nyttig.

Vil det være "nok" for å beholde muskler, å trene styrke med kun egen kroppsvekt en stund? Jeg er jo veldig tung. Er full i muskler i dag, og liker å være sterk! Alltid vært veldig sterk. Tenkte type knebøy, armhevinger osv. 

Er kvinne. Liker også å gå tur, så tenkte å fortsette med det. Men tenkte mer på hard trening type jogging og styrke på helsestudio, virker bedre å ta tak i kostholdet først. Føler meg for tung til å jogge, og har null interesse eller kunnskap om styrketrening på senter.

Anonymkode: 60263...4ab

Hvordan vet du at du er full av muskler? Jeg trener styrketrening flere ganger i uken og kjenner mig ikke akkurat full av muskler. Jeg har normal bmi da, så drasser ikke rundt på masse ekstra vekt

Anonymkode: dd332...79c

AnonymBruker
Skrevet

For meg er treningselementet i slanking mest mentalt, absolutt ikke "for å få en strammere kropp". Har gått fra fedme til normalvekt, og i starten så fokuserte jeg helt klart på kostholdet. Det var der jeg la inn alle aksjene. Men det som skjedde etter hvert var at da jeg hadde gått ned de første kiloene så ble det mindre tungt å bevege seg så jeg fikk lyst til å ta lengre gåturer og pushe meg selv hardere i bakker. Og når jeg ble mindre andpusten og tålte mer hadde jeg også lyst til å bevege meg mer. 

Trening ble etter hvert en slags avsporing for hodet. Jeg slapp å være inne i en kronisk tilstand av å telle kalorier og passe på kostholdet, det ble et fristed. 

Og det skjer noe rent biologisk også når man beveger seg. Livet blir lettere å leve. Nå trener jeg styrke og løping og har gjort det i mange år. Har også fått strammere kropp. Men jeg "ramlet" liksom inn i treningen litt etter litt når jeg merket så mange positive psykologiske aspekter av å bevege seg. I starten hadde en klar kostholdsplan, men ingen treningsplan. Først nå i vedlikehold har jeg en treningsplan. 

Anonymkode: f01db...80d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at du er full av muskler? Jeg trener styrketrening flere ganger i uken og kjenner mig ikke akkurat full av muskler. Jeg har normal bmi da, så drasser ikke rundt på masse ekstra vekt

Anonymkode: dd332...79c

Dette er målt, men vet ikke hvor mye man kan stole på slike målinger. En lege som gjorde det med et apparat som stråler gjennom kroppen.

Leggene mine har store, synlige muskler og kroppen ellers er veldig sterk. Kan løfte veldig tungt (og lenge), og takler krevende treningsøkter (styrkemessig) fint. Kondisjon er en annen sak, der er det en lang vei å gå. Jeg har aldri vært noe glad i helsestudio-trening, men tror jeg kunne likt styrketrening med kunnskap om det. Tror faktisk styrketrening "ligger litt for meg" om det er lov å si 😅

Jeg bare lurte på om det kunne være klokt å fokusere kun på kostholdet siden jeg har såpass mange kilo for mange, og så evt trene senere når kroppen er lettere. Eller, som Gregarious og flere er inne på: inkludere trening for å opprettholde muskelmassen (som jeg egentlig alltid har vært glad for at jeg har). Kanskje blir det for mye å gape over...? Fint å lese andres erfaringer. 

Tidsmessig har jeg mulighet til å prioritere meg selv, så kanskje dette er tiden i livet jeg kan gjøre noe kun for meg selv igjen. Synes helt ærlig det er vanskelig nok kun å regulere kostholdet altså. Men kanskje trenkngsrutiner hadde gitt motivasjonen en boost 💪

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For et godt og varig resultat, så er styrketrening helt essensielt. 

Få i deg 1.6 - 2g protein pr kilo kroppsvekt, IKKE overdriv kaloriunderskuddet. Legg deg ca 200 kalorier under vedlikehold og tren 2 - 3 styrkeøkter i uken der du fokuserer på de store muskelgruppene med baseøvelser. En god draøvelse som f.eks. stående roøvelse med stang, en god dytteøvelse som benkpress, knebøy og markløft og en valgfri øvelse du syntes er morsom.

Utover dette, så øk hverdagsaktiviteten din. Gå mer. Ikke begi deg ut på høy intensitetsøvelser. Gå! Sett deg et mål om 45-60 minutter gåing hver dag i moderat til raskt tempo. Hold deg i 60-70% av makspuls. Husk, du trenger ikke gå 1 tur på 45-60 minutter. Gå f.eks. 15 minutter etter hvert måltid. Deler du det opp, er sjansen mye større for at du faktisk øker aktivitetsnivået. 

Holder du deg til dette i et års tid, så kan jeg garantere deg dramatiske forandringer i din fysikk.

Takk, dette var gode råd. Det gjelder fra flere av dere, takk!

Men kan det være nok å trene styrke hjemme med kroppsvekt? Har også en vektstang med 3-4 strikker på for motstand, i tillegg til noen frivekter. 

Og så lurer jeg på om rådene er like nyttig når man skal ned så mye som 40-50 kilo, eller om de bør justeres kontra en som skal ned 10-15 kilo slik jeg leser noen her har gjort? Fordi det er så mange kilo som skal bort (og det er så få som klarer å opprettholde den nye vekten), at det kanskje er enklere å kun ta maten inntil man har mistet mange kilo. Kan det være nødvendig med ulike tilnærminger? Kom gjerne med innspill og erfaringer 😃

AnonymBruker
Skrevet

Men kan det være nok å trene styrke hjemme med kroppsvekt? Har også en vektstang med 3-4 strikker på for motstand, i tillegg til noen frivekter. 

Og så lurer jeg på om rådene er like nyttig når man skal ned så mye som 40-50 kilo, eller om de bør justeres kontra en som skal ned 10-15 kilo slik jeg leser noen her har gjort? Fordi det er så mange kilo som skal bort (og det er så få som klarer å opprettholde den nye vekten), at det kanskje er enklere å kun ta maten inntil man har mistet mange kilo. Kan det være nødvendig med ulike tilnærminger? Kom gjerne med innspill og erfaringer 😃

Har svart før. Jeg hadde nesten 40 kg som "skulle bort" og prioriterte ikke trening i starten. Fokuserte kun på kosthold. Men som jeg hart svart tidligere så får man lyst til å bevege seg mer etterhvert som kiloene forsvinner. Jeg er glad jeg ikke kjørte en overambisiøs treningsplan i starten, fordi jeg er sikker på at knærne ikke ville tålt det, og at hard trening ville føre til skader og gi meg en unnskylding til å droppe hele opplegget. Gikk bare tur. I starten var jeg fornøyd med 2-3 km. Etter et halvt år kunne jeg gå en mil med motbakkerbakker 3 ganger i uken. Da jeg var under fedmekategorien meldte jeg meg inn i treningsstudio.

Det du skal huske på er at å gå ned i vekt når man har så stor fedme er et langtidsprosjekt som man justerer underveis. Når man er 40-50 kg overvektig så kan du gå ned i vekt ved å bare "spise normalt" dvs tre måltider, litt kos til helgen, ikke forsyne seg flere ganger. Du vil spise hva du vil om du bare følger dette. Men så når du har gått ned 20 kg med bare dette så vil vektnedgangen stagnere, da trenger du å justere. 

Det var i hvert fall det jeg lykkes med. Ingen hard diett i starten. Har gjort det mange ganger og rast opp igjen etterpå. Denne gangen skulle jeg ha et kosthold jeg skulle leve med resten av livet. Har vært normalvektig i 6 år. 

Samme med trening. Litt etter litt, mer og mer innsats. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det å gjøre noen enkle justeringer i kostholdet vil uansett bety 90 % av vektnedgangen, mens å legge til trening kun vil utgjøre ytterligere 10 %.

Har gått ned ca 30 kg uten trening. 

Anonymkode: 653f1...a32

Gå en tur i nabolaget da vel? Du er ikke nødt til å starte på treningssenter.

Anonymkode: f5ca0...c1c

Tror det er noen misforståelser her.

Vi er ikke så bastante på viktigheten av styrketrening fordi det forbrenner så mange kalorier eller gjør at man mister fett av treningen. Da er det i tilfelle den såkalte EPOC-effelten  (excess post-exercise oxygen consumption) som gir deg den største gevinsten. Kroppen bruker masse energi på å reparere musklene dine og gjenopprette en energibalanse. Har du i tillegg et høyt nok inntak av protein, så voila, du har grunnlaget for muskelvekst.

Hele poenget må jo være å få til en varig endring? En ny livsførsel der kiloene med fett ikke kommer krypende tilbake? 
Da kommer man knapt utenom styrketrening. 

Når du går ned i vekt, kan kroppen bryte ned både fett og muskler. Styrketrening hjelper til med å bevare muskelmassen, slik at mest mulig av vekttapet kommer fra fett. Det er jo det man ønsker.

Muskler forbrenner mer energi enn fett, selv i hvile/BMR (økt basalforbrenning). Du hever altså den basale metabolske raten. Ved å bygge eller opprettholde muskler øker du hvileforbrenningen, noe som gjør det lettere å opprettholde et kaloriunderskudd over tid. Og for å miste kroppsfett, så er man avhengig av et kaloriunderskudd over tid.

Det bedrer insulinfølsomhet som er særdeles viktig. Styrketrening kan forbedre hvordan kroppen håndrer blodsukker, noe som hjelper med fettforbrenning og reduserer risikoen for vektøkning. Du øker musklene evne til å ta opp glukose. Dette er svært fremmende for en effektiv fettforbrenning.

styrketrening kan påvirke leptin indirekte, Ved at styrketrening øker musklernes evne til å ta opp glukose, noe som nevnt forbedrer insulinfølsomheten. Siden insulin og leptin samspiller i reguleringen av energiBalansen, kan bedre insulinfølsomhet bidra til å forbedre leptinresponsen over tid, spesielt ved leptinresistens.

Ved vekttap kan leptinnivåene synke fordi de er knyttet til fettmassen (Leptin produseres primært av fettceller) Styrketrening hjelper til med å bevare muskelmasse, noe som jeg nevnte tidligere støtter en høyere metabolsk rate. Dette kan motvirke den metabolske nedgangen som ofte følger med lavere leptinnivåer under slanking. Lav fettprosent og høy andel muskelmasse,  forbedrer kroppens sensitivitet til leptin.

For å maksimere effekten på leptin og metabolisme, bør styrketrening selvfølgelig kombineres med en helhetlig tilnærming som inkluderer kosthold, Kosthildet er såpass viktig at det fortjener mest en egen tråd.

Like viktig og av akkurat samme årsaker, så vil opprettholdelse av muskelmasse og minimering av fettceller ha tilsvarende indirekte påvirkning på Ghrelin. Som et ps, så er stress og søvn også viktig drivere for ghrelin.

Kort sagt, styrketrening gjør metabolismen mer effektiv, hjelper deg med å forbrenne mer fett og motvirker tap av muskelmasse, noe som er avgjørende for bærekraftig vekttap. 

Tren regelmessig styrke med fokus på de store muskelgruppene. Spis rent med fokus på protein og et kaloriunderskudd på  ca 200 under vedlikehold, øk hverdagsaktivitet og få tilstrekkelig søvn. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg trener ikke for å gå ned i vekt, det har jeg mat til. Jeg trener for å få overskudd, motvirke depresjon, bli mer kreativ, få bedre hukommelse, bedre søvn, styrke hjernens plastisitet, øke konsentrasjon og oppmerksomhet, forbedre problemløsning , regulere følelser bedre, bedre fokus og evnen til å være fleksibel, og motvirke aldring (av hjernen ) og demens. 

Kondisjonstrening hjelper til på alle disse, og det synes jeg det er så verdt at det velger jeg å prioritere. Og det beste av alt, litt er bedre enn ingenting. Så jeg synes ikke du trenger å trene for å slanke deg, men å trene for å ta vare på hjernen din vil jeg varmt anbefale. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

TS her: takk for svar! Veldig nyttig.

Vil det være "nok" for å beholde muskler, å trene styrke med kun egen kroppsvekt en stund? Jeg er jo veldig tung. Er full i muskler i dag, og liker å være sterk! Alltid vært veldig sterk. Tenkte type knebøy, armhevinger osv. 

Er kvinne. Liker også å gå tur, så tenkte å fortsette med det. Men tenkte mer på hard trening type jogging og styrke på helsestudio, virker bedre å ta tak i kostholdet først. Føler meg for tung til å jogge, og har null interesse eller kunnskap om styrketrening på senter.

Man kan trene utrolig mye med kun kroppsvekt.

Eventuelt kan man bruke enkle ting, som strikk og manualer hjemme, vannflasker kan brukes som manualer. Poser kan fylles og brukes som manualer. Bruk bøker for å heve tær eller hæler til tåhev og knebøy. Ta utfall fra yttergangen til soverommet til barn, med ranselen deres. Går du tur? Fyll en sekk med vannflasker. 

Yoga er god trening for å jobbe med muskler, Calisthenics er svært effektivt for muskelbygging med kroppsbygging. 

Anonymkode: 9d984...38d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har svart før. Jeg hadde nesten 40 kg som "skulle bort" og prioriterte ikke trening i starten. Fokuserte kun på kosthold. Men som jeg hart svart tidligere så får man lyst til å bevege seg mer etterhvert som kiloene forsvinner. Jeg er glad jeg ikke kjørte en overambisiøs treningsplan i starten, fordi jeg er sikker på at knærne ikke ville tålt det, og at hard trening ville føre til skader og gi meg en unnskylding til å droppe hele opplegget. Gikk bare tur. I starten var jeg fornøyd med 2-3 km. Etter et halvt år kunne jeg gå en mil med motbakkerbakker 3 ganger i uken. Da jeg var under fedmekategorien meldte jeg meg inn i treningsstudio.

Det du skal huske på er at å gå ned i vekt når man har så stor fedme er et langtidsprosjekt som man justerer underveis. Når man er 40-50 kg overvektig så kan du gå ned i vekt ved å bare "spise normalt" dvs tre måltider, litt kos til helgen, ikke forsyne seg flere ganger. Du vil spise hva du vil om du bare følger dette. Men så når du har gått ned 20 kg med bare dette så vil vektnedgangen stagnere, da trenger du å justere. 

Det var i hvert fall det jeg lykkes med. Ingen hard diett i starten. Har gjort det mange ganger og rast opp igjen etterpå. Denne gangen skulle jeg ha et kosthold jeg skulle leve med resten av livet. Har vært normalvektig i 6 år. 

Samme med trening. Litt etter litt, mer og mer innsats. 

Hei!

Ja, jeg så svaret ditt over og skulle sitere dette også for å takke for kloke innspill. Det er nettopp som du skriver, kanskje for tungt for meg å drive veldig hard trening nå 😊 I tillegg det at et normalt kosthold faktisk vil få meg ned i vekt nå - jeg trenger jo ikke være alt for restriktiv ennå. Aner ikke hvor mange kalorier jeg spiser for å ligge på 40-50 kilo overvekt, men det må jo være mye mer enn 2000 per dag. Så vil det jo stagnere, og når jeg da må justere enda mer ned i kalorier er det sikkert en fordel om jeg ikke begynte for lavt?

Virkelig motiverende å lese om din egen erfaring, og ikke minst veldig flott å høre fra en som har gått ned så mye og holdt seg på normalvekt i mange år etterpå. Takk for at du delte. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke sitere alle, men takk for gode innspill. Leser alt og det er veldig interessant å høre om andres erfaringer.

Takk 👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2025 den 21.14):

Det kan virke som du tenker deg bort med teori istedenfor å komme i gang. Du har ekstremt mye overvekt som skal bort, det er uansett ekstremt mye mer fett enn muskler du har nå. Jeg ville bare begynt å spise mindre og sunnere. Dette prosjektet kommer uansett ikke til å bli et perfekt løp. Ta en dag av gangen. Maten er viktigst, men om du klarer å trene litt også er jo det selvfølgelig bare positivt. Men det er ikke sånn at du må være «forsiktig» med å spise mindre hvis du ikke trener masse altså😊

Anonymkode: dfcd5...b5e

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg veide over 130 kg på det meste. Mye plager med knær, rygg og hofter. La inn støtet på maten!! Hadde fokus på helt enkle øvelser som trente kjernemuskulatur. Hadde veldig dårlig balanse pga dårlig kjerne. Veiledning fra fysio. Begynte smått å trene litt da jeg bikket under 100. Da jeg veide 90 begynte jeg med gåturer og litt mer lett styrke. 
nå veier jeg 78 kg og går toppturer, jogger et par km og løfter tunge vekter. 

ja, kroppen min har mye løs hud og har nok mistet en del muskelmasse på veien. Men motivasjonen min er SÅ mye bedre nå, enn da jeg gikk ned 30 kg for mange år siden med kombinert mat og tung styrke. Da gikk det veldig tregt og jeg mistet motivasjon. Til tross for at jeg merket det på klærne… men, følte ikke at jeg fikk noe særlig mindre løs hud med den kombinasjonen heller.. tror at det har noe å si hvor fort man går ned.. og alder. Pluss om og hvor mange barn man har vært gravid med 😅

Målet mitt har alltid vært å få dekt en bukplastikk og da må man ned på en viss BMI. Så nå som jeg straks er der gir det meg mer stå-på-vilje. 

men jeg har merket de siste ukene at magen trekker seg mer og mer sammen, så vet ikke hvordan det blir til slutt. Kanskje jeg klarer å se forbi løs hud hvis plagene med eksem og sopp gir seg??? 🤞🏼🤗

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...