AnonymBruker Skrevet 19. august #41 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tesla 3/Y er fortsatt de beste elbilene, men som for alle elbiler så er verditapet enormt. Ville kjøpt en brukt som hadde gått ca 100.000 Anonymkode: 6d6fd...205 TS her. Den gamle Modell Y er ikke et alternativ for meg. Heller ikke en bruktbil som har gått 100' tusen. Anonymkode: 0dadb...eb4
AnonymBruker Skrevet 19. august #42 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (På 1.8.2025 den 0.16): Skal du kjøre den nye Tesla mod Y i dag må du ta et grunnkurs i data. En komplisert datamaskin å kjøre. Anonymkode: f059b...50d Der er vi vel forskjellige. Ingen problem for oss... Anonymkode: 4c4d4...5d8 2
AnonymBruker Skrevet 19. august #43 Skrevet 19. august vi har to Y i vår familie, en 23 og en 24 modell og vi kjente til alle potensielle problemer og valgte likevel kjøpe de men det er ikke til å stikke under en stol at de ER Der.. Anonymkode: 70a90...22d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:46 #44 Skrevet tirsdag kl 09:46 Mye surr som skrives her. Ifølge TV2 Broom sin oversikt er Porsche, Lexus og Tesla de mest fornøyde bileierne i Norge. Da jeg jobbet i forsikring var de alltid på topp 4 i våre og tredjeparter sine analyser. Anonymkode: b133b...bf8 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:13 #45 Skrevet tirsdag kl 18:13 AnonymBruker skrev (12 timer siden): vi har to Y i vår familie, en 23 og en 24 modell og vi kjente til alle potensielle problemer og valgte likevel kjøpe de men det er ikke til å stikke under en stol at de ER Der.. Anonymkode: 70a90...22d TS her. Hva er de største problemene der har/ har hatt? Hva er gjengangerne liksom? Anonymkode: 0dadb...eb4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:24 #46 Skrevet torsdag kl 12:24 AnonymBruker skrev (På 19.8.2025 den 11.46): Mye surr som skrives her. Ifølge TV2 Broom sin oversikt er Porsche, Lexus og Tesla de mest fornøyde bileierne i Norge. Da jeg jobbet i forsikring var de alltid på topp 4 i våre og tredjeparter sine analyser. Anonymkode: b133b...bf8 Det er noe med det å kritisere noe man har brukt veldig mye penger på da. Og alt går jo greit så lenge man er i garantiperioden og reperasjonene er gratis... Jeg har hatt min model 3 MYE mer på verksted enn en Egolf jeg kjøpte for en del år siden. Byttet så langt på en litt under 3 år gamel model 3: varmepumpe, hjuloppheng på ene siden forran og andre siden bak etter knirkelyd, hele datamaskinen etter en feil som kommer og går og som de brukte flere uker på verksted før de tok kostnaden med å bytte datamaskinen, og de presterte da og bytte til en med bare polsk språk så den måtte inn på nytt for å oppgradere firmware. Også kommer ting som de ikke vil gjøre noe med: klimaannlegget blåser veldig kald eller veldig varm luft for å oppnå kupetemperaturen (14 grader for å bli kaldere, og oppi 35 grader for å bli varmere målt i utblås åpningen som blåser mot sjåføren med satt temperatur på 22 grader og auto). Knirkelyden ville de lenge ikke ta inn på garanti, men krevde at jeg godkjente et prisestimat. Speil på førerside fryser om vinteren og deres "løsning" er å deaktivere speil innfellings funksjonen. Anonymkode: f33dd...2f2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:31 #47 Skrevet torsdag kl 12:31 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er noe med det å kritisere noe man har brukt veldig mye penger på da. Og alt går jo greit så lenge man er i garantiperioden og reperasjonene er gratis... Jeg har hatt min model 3 MYE mer på verksted enn en Egolf jeg kjøpte for en del år siden. Byttet så langt på en litt under 3 år gamel model 3: varmepumpe, hjuloppheng på ene siden forran og andre siden bak etter knirkelyd, hele datamaskinen etter en feil som kommer og går og som de brukte flere uker på verksted før de tok kostnaden med å bytte datamaskinen, og de presterte da og bytte til en med bare polsk språk så den måtte inn på nytt for å oppgradere firmware. Også kommer ting som de ikke vil gjøre noe med: klimaannlegget blåser veldig kald eller veldig varm luft for å oppnå kupetemperaturen (14 grader for å bli kaldere, og oppi 35 grader for å bli varmere målt i utblås åpningen som blåser mot sjåføren med satt temperatur på 22 grader og auto). Knirkelyden ville de lenge ikke ta inn på garanti, men krevde at jeg godkjente et prisestimat. Speil på førerside fryser om vinteren og deres "løsning" er å deaktivere speil innfellings funksjonen. Anonymkode: f33dd...2f2 Pluss vannintrenging i en plugg som førte til at fjernlyset konstant stod å blinket av og på på en helgetur i fjellet. Det var nok ekstremt irriterende for de forran meg og det var ingen måte å deaktivere det på. Anonymkode: f33dd...2f2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:15 #48 Skrevet torsdag kl 19:15 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er noe med det å kritisere noe man har brukt veldig mye penger på da. Og alt går jo greit så lenge man er i garantiperioden og reperasjonene er gratis... Jeg har hatt min model 3 MYE mer på verksted enn en Egolf jeg kjøpte for en del år siden. Byttet så langt på en litt under 3 år gamel model 3: varmepumpe, hjuloppheng på ene siden forran og andre siden bak etter knirkelyd, hele datamaskinen etter en feil som kommer og går og som de brukte flere uker på verksted før de tok kostnaden med å bytte datamaskinen, og de presterte da og bytte til en med bare polsk språk så den måtte inn på nytt for å oppgradere firmware. Også kommer ting som de ikke vil gjøre noe med: klimaannlegget blåser veldig kald eller veldig varm luft for å oppnå kupetemperaturen (14 grader for å bli kaldere, og oppi 35 grader for å bli varmere målt i utblås åpningen som blåser mot sjåføren med satt temperatur på 22 grader og auto). Knirkelyden ville de lenge ikke ta inn på garanti, men krevde at jeg godkjente et prisestimat. Speil på førerside fryser om vinteren og deres "løsning" er å deaktivere speil innfellings funksjonen. Anonymkode: f33dd...2f2 TS her. Ja, det sitter langt inne å si det negative... Man vil jo helst tenke at man har kjøpt en bra bil. Men man finner feil på alle biler, dessverre. Det er selvsagt irriterende å stadig må levere bilen på verksted, selv om feilen går på garantien. Men må man, så er det enormt viktig hvordan man blir møtt når man må det. Der har jeg hørt mange skrekkhistorier når det gjelder Tesla. Det er klart at det skremmer en potensiell kjøper. Men det er kanskje som med VAG, at det er store forskjeller på verkstedene? J eg har ikke hatt store problemene med min GTX, men de jeg har hatt har vært utbedret raskt og uten spørsmål. Ikke alle har samme erfaringer med mitt nåværende merke heller. Anonymkode: 0dadb...eb4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:41 #49 Skrevet lørdag kl 10:41 AnonymBruker skrev (På 21.8.2025 den 14.24): Det er noe med det å kritisere noe man har brukt veldig mye penger på da. Og alt går jo greit så lenge man er i garantiperioden og reperasjonene er gratis... Jeg har hatt min model 3 MYE mer på verksted enn en Egolf jeg kjøpte for en del år siden. Byttet så langt på en litt under 3 år gamel model 3: varmepumpe, hjuloppheng på ene siden forran og andre siden bak etter knirkelyd, hele datamaskinen etter en feil som kommer og går og som de brukte flere uker på verksted før de tok kostnaden med å bytte datamaskinen, og de presterte da og bytte til en med bare polsk språk så den måtte inn på nytt for å oppgradere firmware. Også kommer ting som de ikke vil gjøre noe med: klimaannlegget blåser veldig kald eller veldig varm luft for å oppnå kupetemperaturen (14 grader for å bli kaldere, og oppi 35 grader for å bli varmere målt i utblås åpningen som blåser mot sjåføren med satt temperatur på 22 grader og auto). Knirkelyden ville de lenge ikke ta inn på garanti, men krevde at jeg godkjente et prisestimat. Speil på førerside fryser om vinteren og deres "løsning" er å deaktivere speil innfellings funksjonen. Anonymkode: f33dd...2f2 Man kan ha flaks og uflaks med alle biler. Har hatt to Volvoer av samme modell, ene var et pengesluk uten like med store problemer hele tiden med ting vi heller ikke fant ut av hva var og endte med å selge. Andre hadde vi i åtte år uten noen problemer enn vanlige slitedeler. Har Tesla y nå og ikke vært noe enda, skjønner jo at ting kan skje når som helst, men igjen, det er en bil og en datamaskin og teknologi er ikke 100%. Anonymkode: bdeee...5bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå