AnonymBruker Skrevet 31. juli 2025 #1 Skrevet 31. juli 2025 Jeg og ei venninne har tatt en flyttevask. Ja, svart arbeid. Det var ikke stor leilighet, men veldig skittent. Tror de som har bodd der var narkomane eller noe sånt. Alle skap var helt forferdelig skitten. Og ikke snakk om komfyr og kjøleskap 🤢. Vi var 2 stk som brukte 6 timer tilsammen. Hva er ok pris for det? Han som eier er en gammel mann og han sa at han vet ikke hva han bør betale. Vi hadde med alt utstyr selv Anonymkode: f10de...982
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2025 #2 Skrevet 31. juli 2025 Tenker hvertfall 300kr hver i timen. Anonymkode: 5ca7f...bd0
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2025 #3 Skrevet 31. juli 2025 Å gjøre jobben uten noen avtale om betaling er det dummeste jeg har hørt. Ingen oppegående folk jobber slik. Hva gjør dere hvis han ikke betaler? Det er forresten ikke nødvendig å gjøre det svart, fordi man kan ta småjobber i private hjem på inntil 6000 kr skattefritt. Anonymkode: 0357f...32f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2025 #4 Skrevet 31. juli 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Å gjøre jobben uten noen avtale om betaling er det dummeste jeg har hørt. Ingen oppegående folk jobber slik. Hva gjør dere hvis han ikke betaler? Det er forresten ikke nødvendig å gjøre det svart, fordi man kan ta småjobber i private hjem på inntil 6000 kr skattefritt. Anonymkode: 0357f...32f Vi kjenner han. Slekt av min ex. Så han betaler det vi sier vi skal ha Anonymkode: f10de...982
TBL12 Skrevet 31. juli 2025 #5 Skrevet 31. juli 2025 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og ei venninne har tatt en flyttevask. Ja, svart arbeid. Det var ikke stor leilighet, men veldig skittent. Tror de som har bodd der var narkomane eller noe sånt. Alle skap var helt forferdelig skitten. Og ikke snakk om komfyr og kjøleskap 🤢. Vi var 2 stk som brukte 6 timer tilsammen. Hva er ok pris for det? Han som eier er en gammel mann og han sa at han vet ikke hva han bør betale. Vi hadde med alt utstyr selv Anonymkode: f10de...982 Ta utgangspunkt i hva det ville kostet fra et vaskefirma. Trekk ifra 25% mva 14,1% arbeidsgiveravgift og skatt så har dere prisen 😇 Tariffavtale for Norsk Arbeidsmandsforbund er under 18 185,55 kr , 0-2 års ansiennitet 236,54 kr Dere holdt utsyr, vaskemiddel osv selv, så kan også legge til dette. Om dere jobbet i 6 timer hver vil 1500 - 2000 kr være rimelig for oppdragsgiver og grei betaling for dere? Arbeidet er ikke svart arbeid, så lenge dere ikke jobber som renholdere til vanlig. Det er fult lov å jobbe og betale ut til arbeid i hjemmet. Her står det litt om utbetalinger til privatpersoner til småjobber i hjemmet: https://handlehvitt.no/smajobber/ Endret 31. juli 2025 av TBL12
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2025 #6 Skrevet 31. juli 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og ei venninne har tatt en flyttevask. Ja, svart arbeid. Det var ikke stor leilighet, men veldig skittent. Tror de som har bodd der var narkomane eller noe sånt. Alle skap var helt forferdelig skitten. Og ikke snakk om komfyr og kjøleskap 🤢. Vi var 2 stk som brukte 6 timer tilsammen. Hva er ok pris for det? Han som eier er en gammel mann og han sa at han vet ikke hva han bør betale. Vi hadde med alt utstyr selv Anonymkode: f10de...982 250,- i timen uten utstyr, 280 inkl utstyr. Legg på tiden dere brukte for å ordne utstyr og tid for reise. Anonymkode: fac05...3f0 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2025 #7 Skrevet 31. juli 2025 1400-1500 kr hver Anonymkode: a0576...5be
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå