Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser flere skrive her inne at mye løser seg med hjemmekontor.  Man kan jobbe hjemmefra med syke barn,  man kan ha lengre "ferie" med barna om man tar hjemmekontor eller man kan ta hjemmekontor ved egen sykdom eller dårlig vær. Ja, det meste kan ordnes med hjemmekontor.  

Men det er da vel flere yrker som ikke kan ha hjemmekontor enn de som kan? 

Jeg kjenner ikke mange som kan ha det, kanskje bare min bror som jobber innen økonomi.  

Så, er det virkelig så mange som har denne muligheten? 

Anonymkode: 1fa1e...d0f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke før jeg har roboter som jeg kan styre med apper som gjør renholdet for meg. Det får jeg nok ikke oppleve i min levetid dessverre! 

Anonymkode: cc9ef...dc7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser flere skrive her inne at mye løser seg med hjemmekontor.  Man kan jobbe hjemmefra med syke barn,  man kan ha lengre "ferie" med barna om man tar hjemmekontor eller man kan ta hjemmekontor ved egen sykdom eller dårlig vær. Ja, det meste kan ordnes med hjemmekontor.  

Men det er da vel flere yrker som ikke kan ha hjemmekontor enn de som kan? 

Jeg kjenner ikke mange som kan ha det, kanskje bare min bror som jobber innen økonomi.  

Så, er det virkelig så mange som har denne muligheten? 

Anonymkode: 1fa1e...d0f

Jeg jobber hjemmefra. 

Anonymkode: 26015...720

AnonymBruker
Skrevet

For å kunne ha hjemmekontor, må man jo ha kontorjobb for det første. Kanskje ssb vet? 

Anonymkode: 38463...0b0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ha hjemmekontor, men foretrekker å gå på jobb. Der jobber jeg mer effektivt, og får et tydelig skille mellom fritid og arbeidstid. Jeg har hatt hjemmekontor når vi har hatt håndverker hjemme, og når det har blitt avkortes dager, f.eks hvis jeg har vært hos tannlegen og det er mer praktisk å dra hjem og jobbe enn å dra på kontoret.

Anonymkode: 21d88...3a5

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 0a8b5...9b8

AnonymBruker
Skrevet

Blir en mulighet med tiden, jeg nyutdannet og må på litt opplæring først.

Regnskapsfører og jobber på revisjonskontor.

Anonymkode: 8e36f...1ad

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har det.

Anonymkode: bfd0e...6e1

Skrevet

Kan ha hjemmekontor når jeg ønsker og det ikke kolliderer med møter jeg må stille på. Fint av og til. Men føler faktisk det er mer intenst å jobbe hjemmefra. Blir sittende med pc hele dagen. Ikke de naturlige pausene med kolleger som kommer innom eller man bli pratende litt ved kopimaskinen eller på vei til wc. Så har det ikke å ofte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi kan ha hjemmekontor 1 dag i uken og ved behov som f.eks planleggingsdag. Alle yrker hvor man har kontorjobb/jobb fra pc kan jo i praksis ha hjemmekontor og det gjelder jo ganske mange i dag. 

Jeg jobber som saksbehandler i staten. 

Anonymkode: 57764...6fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i butikk, så det blir vanskelig hjemmefra

Mannen min har mulighet til hjemmekontor, men det er ikke særlig populært hos arbeidsgiver. Selv under pandemien var hjemmekontor bare mulig unntaksvis. Men samtidig må han av og til ta hasteoppdrag utenom ordinær arbeidstid, DA er det tydeligvis ok å jobbe hjemmefra.

Anonymkode: 08e57...30c

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjører 3:2 modellen. Hvor vi er 3 dager på kontoret og 2 hjemme. 

Vi kan selvfølgelig være alle 5 dagene på kontoret hvis vi vil, men Max 2 dager hjemme i uka. 

Jobber i et advokatfirma. Denne regelen gjelder for alle, bortsett fra de som sitter i resepsjonen og møteromsavdelingen, som selvfølgelig må være til stede hver dag. 

Anonymkode: 3b487...aa5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kan ha det 2 ganger i uka maks, men litt mer nå om sommeren. Har kolleger i samme bransje som faktisk er PÅLAGT hjemmekontor 2 ganger i uka, rett og slett fordi det ikke er kontorplasser til alle. Disse koster en del i Oslo sentrum, så derfor. Akkurat det synes jeg høres tullete ut. Har inntrykk av at hjemmekontor ofte blir brukt til å få litt roligere dager, i alle fall om det er jobber som ikke er lett å kontrollere innsatsen på. Må innrømme det for egen del også, i stille perioder har jeg kanskje bare jobbet et par timer, resten har jeg støvsuget, vasket hus etc - i dag kom jeg på at jeg jo faktisk kan si at jeg har "vasket hjemmekontor", og det er jo på sett og vis rikig...

Anonymkode: 136da...485

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo nare de med kontorjobb som kan ha hjemmekomtor, selvsagt. Evt f.eks håndverkere som har kontordag for å gjøre papirarbeid innimellom.

Ja, jeg har ofte hjemmekontor. Jeg jobber i IT-bransjen, og all min arbeidstid sitter jeg på ræva og stirrer på en skjerm. 

Anonymkode: 4702b...c72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Av og til. 

Jeg kan planlegge en ren skrive/ringe-dag i blant. Jeg har også nok å ta meg til ved sykt barn eller egen sykdom - men må da flytte på fysiske møter jeg ofte har mange av. 

Anonymkode: e8014...0f9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sånn jobb men jeg foretrekker å være minimum 3 dager på kontoret. Jeg er avdelingsleder men mine ansatte er på reisejobb rundt om i verden så de kontakter meg stort sett på tlf eller e-post om det er noe. 

Anonymkode: 72086...e4e

AnonymBruker
Skrevet

Det ble prøvd ut i koronatid, men hjemmekontor som lærer fungerer ikke spesielt bra. :ler: Deler av jobben min kan riktignok gjøres hjemmefra, og det har vi jo en del fleksibilitet rundt. Jeg for min del ville nok ikke trives så godt med mye hjemmekontor, for jeg hadde nok ikke fått til å være 100 % til stede, hverken i arbeidet eller hjemmesituasjonen. Jeg liker at det blir et tydelig skille mellom jobb og privatliv.

Anonymkode: 22454...68b

• Liker 2
Skrevet

Har avtale om to dager i uka, men bruker bare en. Jeg liker meg på jobb og har veldig kort vei 

AnonymBruker
Skrevet

Min arbeidsgiver har ikke fysiske lokaler engang, alle MÅ ha hjemmekontor.

Anonymkode: 4b8f3...c56

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig med hjemmekontor når en jobber i barnehage du 🤣 "lever a og b og c hjemme hos meg klokka 7 i morgen. Hjemmekontor med sykt barn skjønner du". Usikker på hvor mange som hadde godtatt den 🤣🤣

Anonymkode: 524af...427

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...