Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Uff og uff... Etter mine beregninger er det altså tilfellet, jeg kommer til å ha mensen akkurat da... :grine2: :grine:

Hvit kjole. Stress å gå på do fra før av, om ikke det i tillegg :( Også natta da. Vet at "alle" bare sovner uansett, men man har jo sine lyserøde forhåpninger om den mest romantiske natta ever :)

Jeg går ikke på p-pillen eller noe annet.

Burde kanskje begynne nå, slik at jeg kan forskyve? :forvirret:

Måtte bare irritere meg litt her inne. Ikke akkurat noe jeg springer rundt og syter om IRL :ler:

Endret av lil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes noen piller som utsetter mensen, snakk med legen din! :)

Gjest Fantus
Skrevet

Ta deg en tur til legen og få piller til å utsette mensen med. De heter Primolut.

Gjest Binna
Skrevet

Synes det er helt greit å bekymre seg over. Akkurat som det ikke er nok tenke på den dagen..

Gjest gjest1
Skrevet
:Nikke: før jeg begynte på p-piller fikk jeg forskyvningspiller av legen en påske, de funket flott de!
Skrevet

GJØR det??? Åhhh.... som man kan få for slike anledninger?? Hadde jeg aldri trodd :ler:

Erfaringer anyone?

Fulle i hormoner og dritt, garantert! Men jeg blir full av stress og raserihormoner om jeg skal ha mensen den dagen der ;) Så for en gangs skyld kan jeg vel senke kravene.

Skrevet
:Nikke: før jeg begynte på p-piller fikk jeg forskyvningspiller av legen en påske, de funket flott de!

Bivirkninger...?

Skrevet

Ja, de er fulle i hormoner som for noen roter til syklusen, og skal ikke brukes om du kan være gravid, så dere må bruke ikke-hormonell beskyttelse (ikke "hoppe av i svingen" eller "sikre perioder") den siste syklusen (ifølge hva som står i felleskatalogen)

Og de funker ikke for absolutt alle.

Men bortsett fra det, så er det en pille som kan utsette mensen for dem som ikke går på p-piller, og det er neppe noe mer "rot med hormoner" i det enn i å begynne med p-piller bare for å kunne utsette mensen.

Skrevet

Tar jeg mange piller eller bare noen få??

Hvor mye koster de?

Hva med syklusen etterpå, skal man passe seg for å bli gravid da også?

Forstod jeg rett, kan en bivirkning være "tøysete" sykluser i ettertid??

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg hadde ingen bivirkninger, men så har jeg heller aldri reagert på annen hormonell prevensjon heller da

Mener jeg fikk mensen når jeg kuttet de ut (tror jeg fikk piller for ti dager, men det er noen år siden, så mulig jeg husker feil) og mensen fortsatte som normalt.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg fikk en brun liten glassflaske med noen bittesmå piller i

Skrevet

Tusen takk Frysepulver, og dere andre som svarte meg. Da er jeg fornøyd igjen, og kan fokusere på bordplanen istedetfor :ler:

Gjest Fantus
Skrevet

Pillene koster under en 100 lapp. Du starter å ta dem 3 dager før du skal få mensen og må ta dem 3 ganger om dagen så lenge du har tenkt å utsette mensen (Maks en uke) 2-3 dager etter at du har sluttet på pillene vil du få en blødning. Du kan få uregelmessige sykluser etter å ha brukt dem. Selve stoffet er ute av kroppen i løpet av en 3-4 dager, så man trenger ikke passe seg for å bli gravid i neste syklus hvis man vil ha barn.

Skrevet

Å det er jo GENIALT :klappe:

Jeg har akkurat en uke fra bryllupet til bryllupsreisen begynner, tid til å ha mensen da :ler:

Å jeg er så glad :kys_2: til dere altså! Dette har jeg bekymret meg for siden jul.. Så kunne jeg bare spurt her inne før :)

Jaja, bedre sent enn aldri! Og jeg skal ta en tur til legen i neste mnd tenker jeg. Leger er vel ikke striksne med å skrive ut slikt? Jeg har ingen sykdommer eller plager på noen måte!

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er hjertepas. og fikk de, så tror ikke de er så gniene på de pillene, nei

Gjest Fantus
Skrevet

Det er sikkert ikke no problemer å få dem så lenge du ikke har hatt blodpropp noen gang.

Gjest Gjest
Skrevet

Har brukt dem to ganger pga sydenferier.. Anbefales!!

Gjest Gjest
Skrevet
Uff og uff...  Etter mine beregninger er det altså tilfellet, jeg kommer til å ha mensen akkurat da... :grine2:  :grine:

Hvit kjole.  Stress å gå på do fra før av, om ikke det i tillegg :(  Også natta da. Vet at "alle" bare sovner uansett, men man har jo sine lyserøde forhåpninger om den mest romantiske natta ever :)

Jeg går ikke på p-pillen eller noe annet.

Burde kanskje begynne nå, slik at jeg kan forskyve?  :forvirret:

Måtte bare irritere meg litt her inne. Ikke akkurat noe jeg springer rundt og syter om IRL  :ler:

Hva er det bilde av på din avatar?

Skrevet
Hva er det bilde av på din avatar?

Bare ei myr :)

Skrevet

Primolut er kjempefin og anbefales. :)

Hvis du tar en titt på linken kan du lese litt om det, ellers så har sikkert legen din gode anbefalninger også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...