Gå til innhold

Har kuttet ut en narsissist ved å trekke meg unna. Kommer med stikkere mot meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften lyder så har jeg endelig tatt til fornuft og kuttet ut en narsissist i livet mitt. Hele mennesket er suspekt og har utsatt meg for løgner, sjalusifabrikkering, utestenging osv.. En dag bestemte jeg meg for at nok var nok, og kvittet meg med vedkommende! Taktikken jeg har kjørt er gradvis tilbaketrekning- til null kontakt. 
Jeg har nå fått fred i livet etter å ha blitt behandlet som verdiløs i flere år. Men nå skal vedkommende ha slått tilbake ved å bruke venner av seg til å ty til passivt aggressive stikkere som er rettet mot meg. Det er tydelig at de er ute etter å provosere meg, men der later jeg som ingenting. Dette skal ha gjort dem enda mer rasende..

Men spørsmålet jeg reiser meg her er følgende..

Hvorfor er dem interessert i å mobbe/provosere meg, selv etter at jeg forsvant fra dem? Jeg var jo bare verdiløs for dem uansett, så hvorfor holder de på slik nå?

Anonymkode: c341e...72b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi narsissister glemmer deg aldri. Du er aldri helt ute av livet deres - bare midlertidig. Derfor kan de finne på å gjøre sånt. Flott at du ikke gir dem noen reaksjon. 

Anonymkode: 74e91...6d8

AnonymBruker
Skrevet

Frilanserkanalen på youtube er bra angående narsissisme. De må ha konstant narsissistisk forsyning, derfor gjør de det.

Anonymkode: 8f30b...284

Skrevet

Fordi du har stjålet noe fra dem. Og det skal hevnes. 

Husk at en narsissist har aldri sett på deg som et menneske, som et fritt individ med egne behov og ønsker. En narsissist ser annet menneske hovedsakelig som et middel for seg selv. Andres hensikt er å tilføre dem noe positivtt. Også kalt narsissic supply. 

Så når du nå har fratatt ham dette er han logisk nok sint. Han skulle jo kontrollert deg, og at det skjedde noe som han ikke hadde bestemt er opprørende. Smear campaign/svertekampanje er da både hevn - få andre til å se deg som en dårlig person og det blir en direkte konsekvens til deg/du skal miste venner. Pluss opphøyning av seg selv på din bekostning. Løgner som gir at han får sympati og sjokk over hvor "gal" du var, "stakkars han". 

Vet du forresten hva narsissist er stavet baklengs? ASSHOLE! 
Om de kan snu og vende på virkeligheten så kan også vi det :) 

Bare pris deg lykkelig du er unna han og se på klovneriet som bevis på at det var riktig å gå fra sjukingen. 

• Nyttig 1
Skrevet

Og, legge til... en grunn til at vennene HANS holder på slik er kanskje at løgnene han forteller om deg er helt horrible. Sånn at de faktisk blir sinte på hans bekostning. Og kanskje at han provoserer dem men løgner du tilsynelatende skulle ha sagt. Også velkjent hersketeknik som triangulering. Narsissister elsker jo drama, og har ingen begrensninger når det kommer til løgn. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De er farlige... chatgpt forklarer på en god måte hva narsissistic injury er. De har ingen naturlige grenser, men det handler altså om deres skjøre ego som er blitt skadet og nå må balansen gjenopprettes og det betyr å jekke seg opp ovenfor deg ved blant annet å sverte deg for alle og alt og uten grenser.  

Anonymkode: 745b9...dac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...