AnonymBruker Skrevet 31. juli #1 Skrevet 31. juli Jeg har ingenting med slakting eller dyr å gjøre men har et administrativt engasjement. Jeg merker at jeg blir dårlig av lukta, selv i lokaler som ikke brukes til slakting. Det lukter veldig rart der, en blanding av rengjøringsmidler og dårlig kjøtt. jeg kjenner at jeg blir uvel bare jeg kommer inn der. Er det noe jeg kan gjøre for å holde ut lukta? Anonymkode: 8313e...75d
AnonymBruker Skrevet 31. juli #2 Skrevet 31. juli Hvor lenge har du jobbet der? Anonymkode: d8516...d34
AnonymBruker Skrevet 31. juli #3 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor lenge har du jobbet der? Anonymkode: d8516...d34 bare noen uker. Anonymkode: 8313e...75d
Alice123 Skrevet 31. juli #4 Skrevet 31. juli Jeg vet akkurat hva slags lukt du snakker om, den er helt hinsides grusom og setter seg i klær, hår, osv. Om du ikke har blitt "neseblind" til lukta etter flere uker så vil du nok aldri bli det. Du kan forsøke med typ tannkrem eller tilsvarende krem med sterk mentollukt under nesa? 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli #5 Skrevet 31. juli Tror det finnes en salve man tar under nesen som blokkerer for dårlig lukt. Patologer vet jeg bruker det, hvis det blir for stram lukt. Anonymkode: 38e6b...586 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #6 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har ingenting med slakting eller dyr å gjøre men har et administrativt engasjement. Jeg merker at jeg blir dårlig av lukta, selv i lokaler som ikke brukes til slakting. Det lukter veldig rart der, en blanding av rengjøringsmidler og dårlig kjøtt. jeg kjenner at jeg blir uvel bare jeg kommer inn der. Er det noe jeg kan gjøre for å holde ut lukta? Anonymkode: 8313e...75d Tigerbalsam under nesa. Denne lukta blir du merkelig nok vant til. Anonymkode: 64f1e...091 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #7 Skrevet 31. juli https://www.med24.no/personlig-pleie/hudpleie/leppepleie/mentholatum-salve-30-g?gad_source=1&gad_campaignid=16818572360&gbraid=0AAAAADlQ2xufb8t1UURha28dpl8R58h9J&gclid=EAIaIQobChMIv_TCkebnjgMVgSF7Ch1D9wmOEAQYASABEgJFb_D_BwE&gclsrc=aw.ds I tillegg kan det hjelpe å tygge mentol tyggegummi. Dersom lukten "setter seg" i munnen. Hilsen ansatt i helsevesenet Anonymkode: 8b73d...c62 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #8 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tigerbalsam under nesa. Denne lukta blir du merkelig nok vant til. Anonymkode: 64f1e...091 takk for tips! Anonymkode: 8313e...75d
AnonymBruker Skrevet 31. juli #9 Skrevet 31. juli Naturlige oljer: peppermynteolje Feks, mentholatum krem, vicks krem, tiger balsam og andre ting som lukter litt tar brodden av det Anonymkode: 6c13f...f13 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #10 Skrevet 31. juli jeg opplever to ulike lukter. Den ene er inni lokalet, som er en veldig sterk spesiell lukt. I dag kom jeg til stedet og det luktet både fjøs og bensin og litt til. Ble kvalm allerede før jeg kom inn, og måtte ta inn en ny lukt. Hjelper Mentol for begge lukter? jeg tenkte at det ikke var noe poeng å ta med en god matpakke dit. Ingenting smaker godt med den lukta der. Anonymkode: 8313e...75d
AnonymBruker Skrevet 31. juli #11 Skrevet 31. juli Finnes sånne man kan ha i nesen for å unngå dette problemet, brukes en del i helsesektoren. Anonymkode: 7aa71...f41 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli #12 Skrevet 31. juli Jeg har vært på både slakteri og obuksjonrom. Lukter helt likt. Det er en slags blanding av salt, rengjøringsmidler og kjøtt/hud. Lukter sterilt på en urovekkende måte. Anonymkode: 946e3...1c3 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli #13 Skrevet 31. juli Det er jo egentlig en steril lukt du kjenner. I hvertfall ut fra min erfaring. Har vært med en del på nedslakting og kjørt inn dyrene. Og blir en spesiel steril lukt etter vasken en gjør Anonymkode: 3c9fa...902 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #14 Skrevet 31. juli Er det gris? Det lukter ofte verre pga skoldingen/at man svir av busta. Du blir vant til det. Jeg har jobbet mye på slakteri selv. Hvis ikke er kanskje ikke jobben noe for deg? Hvis du bruker lukt under nesa, kan det hende at kollegene dine vil reagere på det. Bare sånn at du er klar over det. Men det kan kanskje være en nødløsning. Du må også være klar over at det du lukter ikke er skittent på noe vis. Anonymkode: 5296a...81a
AnonymBruker Skrevet 31. juli #15 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det gris? Det lukter ofte verre pga skoldingen/at man svir av busta. Du blir vant til det. Jeg har jobbet mye på slakteri selv. Hvis ikke er kanskje ikke jobben noe for deg? Hvis du bruker lukt under nesa, kan det hende at kollegene dine vil reagere på det. Bare sånn at du er klar over det. Men det kan kanskje være en nødløsning. Du må også være klar over at det du lukter ikke er skittent på noe vis. Anonymkode: 5296a...81a jeg aner ikke hva slags dyr det er. Jeg bare kjenner på en ubehagelig lukt som gjør meg kvalm. jeg jobber som sagt ikke i selve slakteriet så tipper ingen ville lagt merke til om jeg brukte lukt under nesa. Jeg er en veldig sensibel person, hadde ikke helt sett for meg dette. Anonymkode: 8313e...75d
AnonymBruker Skrevet 31. juli #16 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg aner ikke hva slags dyr det er. Jeg bare kjenner på en ubehagelig lukt som gjør meg kvalm. jeg jobber som sagt ikke i selve slakteriet så tipper ingen ville lagt merke til om jeg brukte lukt under nesa. Jeg er en veldig sensibel person, hadde ikke helt sett for meg dette. Anonymkode: 8313e...75d Men du vet vel hvilke(n) art(er) dere slakter på slakteriet? Jeg ville prøvd lukt under nesa da. Du vil nok bli vant til det, og man spiser helt vanlig lunsj. 😃 Anonymkode: 5296a...81a
AnonymBruker Skrevet 31. juli #17 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg har ingenting med slakting eller dyr å gjøre men har et administrativt engasjement. Jeg merker at jeg blir dårlig av lukta, selv i lokaler som ikke brukes til slakting. Det lukter veldig rart der, en blanding av rengjøringsmidler og dårlig kjøtt. jeg kjenner at jeg blir uvel bare jeg kommer inn der. Er det noe jeg kan gjøre for å holde ut lukta? Anonymkode: 8313e...75d Det er maks kvalmis jobb 🤮 Dere burde fått tildelt sånn Tsjernobyl drakter helt gratis, som de har på atomkraftverket. Eller Korona drakter er også OK, så lenge det dekker hele kroppen, du får en maske og oksygenflaske osv 😂 Anonymkode: 12cd1...457 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #18 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er maks kvalmis jobb 🤮 Dere burde fått tildelt sånn Tsjernobyl drakter helt gratis, som de har på atomkraftverket. Eller Korona drakter er også OK, så lenge det dekker hele kroppen, du får en maske og oksygenflaske osv 😂 Anonymkode: 12cd1...457 ha! Jeg hadde garantert blitt sett og fått oppmerksomhet om jeg dukket opp på jobb med dette😂 Anonymkode: 8313e...75d
AnonymBruker Skrevet 1. august #19 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men du vet vel hvilke(n) art(er) dere slakter på slakteriet? Jeg ville prøvd lukt under nesa da. Du vil nok bli vant til det, og man spiser helt vanlig lunsj. 😃 Anonymkode: 5296a...81a Jeg liker ikke slakt, og vil helst ikke vite så mye om hvilke dyr de har. Jeg er ikke vegetarianer men vil ikke møte kua🫢 Anonymkode: 8313e...75d
AnonymBruker Skrevet 1. august #20 Skrevet 1. august Jeg tenker at du må prøve deg frem. Har du noe lukt liggende hjemme (menthol, peppermynteolje, eukalyptus, tigerbalsam) så prøver du dette først. Kanskje har du en vinner liggende i hus allerede, kanskje du må jobbe litt med å finne rett for deg. Anonymkode: 6c13f...f13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå