Gå til innhold

Hva er greia med kvinner som er mer sur på elskerinnen enn den utro mannen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir helt satt ut av hvor mange kvinner her inne som retter sinnet sitt mot henne, kvinnen mannen deres var utro med, samtidig som de vurderer å tilgi ham og fortsette forholdet.

Hva er egentlig tankegangen bak dette? Kan noen forklare meg? Er det forsvarsmekanisme? Handler det om manglende tro på at det finnes bedre alternativer der ute? Dermed får den fremmede kvinnen ansvaret for å ødelegge familien? 

For meg fremstår det som trist og ynkelig. Hvis min mann, faren til mine barn, valgte å være utro, så må han gjerne gå. Den andre kvinnen kan få ham med glede. Vær så god! Jeg vil heller bruke energien min på å finne en mann med integritet, selvkontroll og ekte kjærlighet for meg. Hun kan få han som mangler alt dette!

Anonymkode: 43991...3c9

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 24
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg 

Anonymkode: a5329...0b3

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel enklere å hate en «ekstern» fiende som prøver å ødelegge for ekteskapet enn å anerkjenne at sviket kommer fra din egen partner. 

Det er den i forhold som er ansvarlig for å ikke være utro. 

Anonymkode: 1c868...cd6

• Liker 9
  • Nyttig 19
AnonymBruker
Skrevet

Det er en kopemekanisme, for hvis man rettet hat og sinne der det egentlig hører hjemme, hva da? Hele realiteten som en kjenner den brister, familie faller fra hverandre, hvorfor meg, hva skjer fremover osv.

Det er en måte å ikke møte problemet på. 

Anonymkode: bf828...35c

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet

Enig med deg ts. Blit målløs over den andre posten og den andre kvinnen hat . Mannen nevnes i bisetning som skyldig nestem.  Hadde også avsluttet forholdet tvert og selv om jeg hadde mislikt den andre dama hadde det vært mannen min som hadde vært ansvarlig for at vårt ekteskap var over, for hvis det ikke hadde vært den dama kunne det vært en annen. Eneste leddet til meg er mannen min. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det handler om prosess, og da retter en stort sett sinne utover på det som har ødlagt først - etterhvert blir en irritert på mannen også, ingen fare🙃

Anonymkode: b9a25...624

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

En forsvarsmekanisme.

En som ikke rokker ved deres kjerne i like stor grad. Ved å hate "den andre kvinnen" betyr det at man klarer å legge mesteparten av skylden på henne, og da er det lettere å bli i bobla si. Enkelt og greit. Vi andre som har opplevd det, har klart å legge skylden det den hører hjemme og å ta de Vonde følelsene som kommer på kjøpet. 

Legg merke til at det utelukkende er de som blir hos mannen som gjør dette.

Anonymkode: 9de0d...6a9

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Er vel pga sjalusien vil jeg tro. De vet den dama har noe hun selv ikke har.

Anonymkode: 22e76...b50

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg blir helt satt ut av hvor mange kvinner her inne som retter sinnet sitt mot henne, kvinnen mannen deres var utro med, samtidig som de vurderer å tilgi ham og fortsette forholdet.

Hva er egentlig tankegangen bak dette? Kan noen forklare meg? Er det forsvarsmekanisme? Handler det om manglende tro på at det finnes bedre alternativer der ute? Dermed får den fremmede kvinnen ansvaret for å ødelegge familien? 

For meg fremstår det som trist og ynkelig. Hvis min mann, faren til mine barn, valgte å være utro, så må han gjerne gå. Den andre kvinnen kan få ham med glede. Vær så god! Jeg vil heller bruke energien min på å finne en mann med integritet, selvkontroll og ekte kjærlighet for meg. Hun kan få han som mangler alt dette!

Det kan du sannelig si...🤔

A) Mannen er redusert til en som kun tenker med pikken og derav er fritatt for ansvar. Damer har ikke pikk så dem burde vite bedre...Altså ren biologi.

B) Forsvarsmekanisme i form av fornektelse. Hun klarer ikke å tro på at hun med viten, vilje og overlegg er blitt bedratt...

Han er jo så snill og søt. Dette er ikke likt ham. Han må ha blitt lurt. Ført inn i fristelse osv...

Poenget er at man er som regel emosjonell inhabil mot mannen sin siden man har en sterk emosjonell tilknytning, og om man blir for påvirket av følelsene rundt det, så er det lettere å rette hatet sitt mot den andre kvinnen...

Hun stjal ham. Forførte ham. Elget seg innpå ham osv....

Så vil jeg opplyse om at jeg har skissert mulige tanker og følelser rundt dette temaet fra et psykologisk perspektiv. Dette er ikke mine meninger og ingen sannhet. Kun synsing basert på utsagn jeg har hørt og lest om temaet utroskap.

Til syvende og sist så er det mannen som har tatt et valg om å være utro, valgt å bedra den som han burde ha kjærest i hele verden, verdsette og være trofast mot. Det gjør det til han sitt ansvar ene og alene mener jeg. Han må forholde seg til partneren sin, ikke den andre kvinnen....

I forhold til ansvar så er det det som er logikken i det. 

Med tanke på følelser så er det mye vanskeligere siden det er veldig subjektivt og ofte situasjonsavhengig.

Handler det om mangel på impulskontroll så er mannen notorisk utro uansett hvilken partner han har...

Så det er mange innfallsvinkler og måter å se det på. 

Utroskap er uansett et symptom på at forholdet ikke er bra tenker jeg.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner det ikke selv. Har en notorisk utro eks og jeg tenkte ikke en gang på den andre. Eksen var idioten og den som hadde forpliktet seg til meg 

Anonymkode: 5767a...52b

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva er egentlig tankegangen bak dette?

Hvis de innser at det er mannen som er hovedproblemet må de se på hva de selv har gjort for at de skulle havne der.

Anonymkode: a6162...7da

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Min eks var utro, og fokuset mitt var bare på ham. Likevel så tenkte jeg at de kvinnene, noen med barn til og med (jeg dant all info på facebook chat), som synes det var helt ok å innlede noe med ham, og trodde på hans løfter om en gylden fremtid, det var litt spesielt å se de legge seg sånn etter en opptatt mann. Eksen min hadde en historie med utroskap før meg også, og etter meg, så there is that. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis de innser at det er mannen som er hovedproblemet må de se på hva de selv har gjort for at de skulle havne der.

Det er faktisk bare tull. En del menn og kvinner er rett og slett drittsekker 

• Nyttig 3
Skrevet

Folk lager seg idéer som gjør ting lettere for dem.

Den utro kan også reagere sånn selv; skylde på sin utropartner mer enn på seg selv. Der de tror helt på dette selv. 

For noen damer som har opplevd utroskap så tror jeg det gjøres det lettere å tenke at den anser må være et så dårlig menneske vs dem selv, altså de blir opptatt av å sammenlignet og jeg tror der handler om kontroll. Ved å "vinne" over den andre fpr de en følelse av kontroll. De er den plettfrie, som er bedre enn elskerinna OG mannen og som tom kan tilgi utroskap og tukte mannen til å oppføre seg framover osv. Kanskje visste de allerede at mannen var tilbøyelig til å være utro, men de følte de taklet det fordi det bare var ennatts opplegg ol. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en tråd her inne ang min mann og hans kvinnelige kollega, som jeg forstår har en alt for god kontakt. Det er bilder, meldinger, hjerter, gaver, løgner osv. Det er ting som er ugreit, og som jeg kaller en type utroskap. Jeg tror ikke de har vært fysisk men...hva vet vel jeg 100% sikkert?! 

Men ja jeg er sint på henne OGSÅ! Jeg legger (omtrent) det fulle ansvaret over på min mann. Men jeg er forbannet på hva slags kvinne hun er som legger seg etter en gift mann. Jeg gir henne litt skyld også. Jeg kan lett si jeg hater henne. Samtidig som jeg tenker at hun er bedre enn meg, hun er slankere, penere og som min mann klarte å buse ut med en gang blidere og lettere å prate med! Ikke rart man får en hat følelse mot den kvinnen da! 

Men jeg er sint på min mann, veldig sint. Å skuffet og såret. Å vet fremdeles ikke hva jeg gjør. Men vi har vært sammen I over 20 år, har to barn. Det tar tid å fordøye alt. 

Anonymkode: 4954b...99c

• Liker 1
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er faktisk bare tull. En del menn og kvinner er rett og slett drittsekker 

Ja, men ingen «drittsekk» kan tvinge partneren din til å være utro om han ikke vil 

Anonymkode: a5329...0b3

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Havne der? Utroskap er et 100% egoistisk og narsissistisk trekk, det handler kun om den som gjør det. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det å være utro er alltid en ønsket og villet handling fra den som utfører det. Det er skittent og nedrig, fullt av løgner og svik. Man kan helt fint velge å gå ut av et dårlig forhold, før man velger å pule andre.

Anonymkode: 1c6c3...6bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hovedsakelig den utro parts skyld. 

MEN, om man VET at en mann/kvinne er opptatt, hvorfor i svarte helvetes satans faen går man etter vedkommende da?! 

Anonymkode: 34b63...918

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg har en tråd her inne ang min mann og hans kvinnelige kollega, som jeg forstår har en alt for god kontakt. Det er bilder, meldinger, hjerter, gaver, løgner osv. Det er ting som er ugreit, og som jeg kaller en type utroskap. Jeg tror ikke de har vært fysisk men...hva vet vel jeg 100% sikkert?! 

Men ja jeg er sint på henne OGSÅ! Jeg legger (omtrent) det fulle ansvaret over på min mann. Men jeg er forbannet på hva slags kvinne hun er som legger seg etter en gift mann. Jeg gir henne litt skyld også. Jeg kan lett si jeg hater henne. Samtidig som jeg tenker at hun er bedre enn meg, hun er slankere, penere og som min mann klarte å buse ut med en gang blidere og lettere å prate med! Ikke rart man får en hat følelse mot den kvinnen da! 

Men jeg er sint på min mann, veldig sint. Å skuffet og såret. Å vet fremdeles ikke hva jeg gjør. Men vi har vært sammen I over 20 år, har to barn. Det tar tid å fordøye alt. 

Anonymkode: 4954b...99c

Det som er så forbaska med denne er at her blir du regelrett manipulert...

Klart du reagerer sterkt emosjonelt når han beskriver henne slik, og med det så gir du han på en måte rett...

Enten tenker han ikke før han snakker, eller så er han ekstremt utspekulert...

Er du som kjenner han...🤷

• Liker 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...