AnonymBruker Skrevet 31. juli #1 Skrevet 31. juli Er det greit for en student? Anonymkode: 597a5...120
AnonymBruker Skrevet 31. juli #3 Skrevet 31. juli Det skal holde. Spes om du har fryser Anonymkode: afaa0...082 6 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli #4 Skrevet 31. juli Absolutt! Jeg brukte 2500 på mat nå i juli og kjøper stort sett hva jeg vil, men har et godt basislager. Anonymkode: 7ab31...c2a 1
BeeKind Skrevet 31. juli #5 Skrevet 31. juli (endret) Det er litt trangt, men det går absolutt om du er flink til å planlegge 😊 Vi er to stk og bruker ca 1000 kr i uka når vi er flinke Endret 31. juli av BeeKind 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli #6 Skrevet 31. juli Ja. Jeg har fulltidsjobb og bruker ca. 3500 kroner i mat hver måned. Skal sies at jeg ikke handler ost, sjokolade og godteri. Drar noen ganger til Sverige. Det er vanlig pris. Mener at SFO beregnet at jeg burde bruke litt over 4000 kr i måneden til mat som fulltidsansatt. Anonymkode: c024a...3ea
AnonymBruker Skrevet 31. juli #7 Skrevet 31. juli Kjøp boka «fattig student» Anonymkode: 46e75...812 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli #8 Skrevet 31. juli Gå i tilbudsdisken. Der er det ofte kjøttdeig, grønnsaker, yoghurt, biff og salat til en billig penge og det er fullt brukende. Anonymkode: b024b...a6a
AnonymBruker Skrevet 31. juli #9 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det greit for en student? Anonymkode: 597a5...120 Ja virkelig Anonymkode: 7d7ae...1a7 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #10 Skrevet 31. juli BeeKind skrev (1 time siden): Det er litt trangt, men det går absolutt om du er flink til å planlegge 😊 Vi er to stk og bruker ca 1000 kr i uka når vi er flinke Nei det er ikke trangt altså ! Anonymkode: 7d7ae...1a7 5 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #11 Skrevet 31. juli Det burde være fullt mulig, men du har ikke råd til å kjøpe mat ute, inkludert lunsj. Hjelper hvis du har fryser. Handle på tilbud, lag middag og frys ned. Ta alltid med mat til lunsj. Drikke også. Anonymkode: 5c789...02e 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli #12 Skrevet 31. juli Jeg synes det er lite men er selvsagt mulig å leve på det. Du må prioritere ned ting som kjøtt og fisk. Kjøpe billigere vare innenfor produktkategorien du skal ha. Følge med på tilbudsaviser og kjøpe det som er satt ned. Samme med dato disken der kan du finne billigere kjøtt. Jeg bruker ca 2500 til 3000 kr i uken for 2. Da spiser vi mat laget fra bunnen av og har en del meieriprodukter, godt pålegg og mye grønnsaker pluss litt kos. Vi kjøper ikke brus, saft eller alkohol men kaffe, melk og litt juice. Kos er nøtter, sjokolade og is. Det kan vi klare oss uten viss vi må kutte ned på utgiftene. Men blir ikke mye mindre i måneden allikevel da middag og råvarer er det som koster. Anonymkode: 2fa2b...127 1
Grüner Skrevet 31. juli #14 Skrevet 31. juli (endret) Det er et lavt matbudsjett i 2025, men hvis du spiser havregryn til frokost, har enkle middager uten mye kjøtt/fisk og varierte grønnsaker, men mye basismat, skal det gå. Og ingen take away kaffe og øl/vin ute bare en sjelden gang. Jeg ville nok ha økt budsjettet til 1000kr/uka. Hva med dopapir, såpe, vaskemiddel osv? Du regner vel det inn i husholdningsbudsjettet også? Endret 31. juli av Grüner
AnonymBruker Skrevet 31. juli #15 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Gå i tilbudsdisken. Der er det ofte kjøttdeig, grønnsaker, yoghurt, biff og salat til en billig penge og det er fullt brukende. Anonymkode: b024b...a6a Mener du dato-disken? I vår butikk finner jeg bare merkeligeeller dyre ting i datodisken. I dag var der ferdigstekte pannekaker, physalis, salatkyllimg (ferdig strimlet, krydret og stekt) og peppersaus på kartong. Datomessig helt greit å bruke, men det er uansett billigere å lage det hjemme selv. Physalis aner jeg ikke hva jeg skulle ha brukt til. Det er jo godt, men uansett dyrere enn annen frukt. Det hjelper ikke at noe er på tilbud, når det uansett er dyrere enn alternatibet. Kjøttdeig,, pølser, og koteletter har jeg aldri funnet i datodisken. Førstemann som kommer dit kjøper alt og putter i fryseren. Anonymkode: 5371d...a0c 2
Grüner Skrevet 31. juli #16 Skrevet 31. juli Hensatt skrev (3 minutter siden): Det blir 100 kroner dagen og skal være mer enn nok. Har du sett prisnivået i Norge? 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli #17 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Kjøp boka «fattig student» Anonymkode: 46e75...812 bedre å låne den på biblioteket, trenger ikke bruke penger på den Anonymkode: b0adc...925 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli #18 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Jeg har fulltidsjobb og bruker ca. 3500 kroner i mat hver måned. Skal sies at jeg ikke handler ost, sjokolade og godteri. Drar noen ganger til Sverige. Det er vanlig pris. Mener at SFO beregnet at jeg burde bruke litt over 4000 kr i måneden til mat som fulltidsansatt. Anonymkode: c024a...3ea Tror du deltidsansatte spiser mer eller mindre enn deg? Anonymkode: 663de...b28 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #19 Skrevet 31. juli Det er en overflod. Jeg kan lage luksusmat for den summen hver dag. Anonymkode: e62a0...ef0
AnonymBruker Skrevet 31. juli #20 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Kjøp boka «fattig student» Anonymkode: 46e75...812 Du mener rik influenser? Anonymkode: e62a0...ef0 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå