Newbie007 Skrevet 31. juli #1 Skrevet 31. juli (endret) Hva er egentlig riktig oppførsel når man er kvinne 33 og ikke har barn? Nylig møtte jeg noen venninner jeg ikke har sett på en stund. Jeg forsøkte etter beste evne å vise interesse for venninnene mine og det som hadde skjedd i livet deres. En venninne hadde nettopp fått tvillinger, og jeg spurte «hvordan var det når dere oppdaget at det var to? Ble du overrasket?». En annen hadde en sønn som var skolestarter så jeg spurte hvordan det hadde gått. Så smeller det plutselig fra en tredje: «så interessert du er i unger da! Værprsjuuuk eller???». Jeg ble litt paff av den kommentaren, svarte at jeg bare ville høre hvordan det gikk med folk. Da svarte hun at det var merkelig at jeg som ikke hadde barn spurte så mye om barna til folk. altså ærlig talt, det er da vel normalt å engasjere seg i livet til venninnene sine selv om man ikke har barn. Barna er jo ofte «livet» til småbarnsforeldre. De velger jo dessuten selv hvor mye de vil dele? Eller er det jeg som er på bærtur her? Hva pleier dere andre barnløse damer å spørre om når dere treffer venner med barn? Endret 31. juli av Newbie007 Kom borti publiseringknappen før jeg hadde skrevet ferdig og huket av for anonym. 10 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli #2 Skrevet 31. juli Har aldri reagert negativt på at bekjente lurer på hvordan det går med barn eller graviditet nei. Jeg synes det er fint når folk bryr seg om det som skjer i livet mitt. Anonymkode: d7dce...f00 7
AnonymBruker Skrevet 31. juli #3 Skrevet 31. juli Nei, du er ikke på bærtur. Handler jo bare om å vise litt interesse for andres liv. Jeg synes barn er DRITkjedelig, men spør jo selvfølgelig hvordan livet går for vennene mine, med og uten barn. Anonymkode: d15e2...f6e 7 1
Macro Skrevet 31. juli #4 Skrevet 31. juli Helt åpenbart hun er det er noe galt med. Helt normalt å spørre venninner om livet og menneskene i det. 9 1 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli #5 Skrevet 31. juli Hun der hadde da ikke sosiale antenner? Spesielt å reagere på helt høflige spørsmål om barna til folk og hvordan det går. De fleste vet jo at det er av ren høflighet og ikke fordi man nødvendigvis er så engasjert i andres barn. Mulig hun hadde problemer med at du var barnløs eller noe hun der. Anonymkode: be7d7...2dd 5 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli #6 Skrevet 31. juli Det er da helt normalt og høflig å spørre om! Venninnen din mangler sosiale antenner Anonymkode: b7901...4af 3 1
Malleus Skrevet 31. juli #7 Skrevet 31. juli Høres da ut som helt vanlige spørsmål som vanlige folk stiller i vanlige samtaler. Spesielt å reagere sånn. Men har merka meg at når man spør om hvordan det går med familien/barna, så blir det liksom til en "invitasjon" til å prate om mine tanker rundt det å få egne barn. Noe jeg ikke er ute etter. Ikke fordi det er et sårt tema, men fordi jeg rett og slett ikke har noe å særlig å prate om på den fronten. Jeg vil jo bare vise litt interesse for noe som selvfølgelig opptar deres liv. Ikke alle samtaler om barn fra en barnløs sin side trenger å resultere i "hva tenker du om å få barn da?". Nå var jo ikke det helt tilfellet her, men det ga meg litt følelsen "generelle spørsmål om andres liv og barn skal reflektere tilbake på deg på ett eller annet vis". Og som flere har nevnt over - på en måte uten sosiale antenner. 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli #8 Skrevet 31. juli Jeg ville heller hatt deg som venn enn henne Anonymkode: e2829...9d1 6 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli #9 Skrevet 31. juli Newbie007 skrev (1 time siden): Så smeller det plutselig fra en tredje: «så interessert du er i unger da! Værprsjuuuk eller???». Du skulle kommentert tilbake "trodde nybakte mødre kun var interessert i å snakke om barn". Anonymkode: 3d637...aca 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli #10 Skrevet 31. juli De forakter/ser plutselig ned på deg som ikke har barn? Anonymkode: b2836...f76
AnonymBruker Skrevet 31. juli #11 Skrevet 31. juli Jeg hadde tenkt at slike som henne er helt greit å fase ut av livet! Du er normal, høflig, sosial intelligent, viser omtanke og interesse for venninner og deres liv. Ikke forandre deg! Men vurder om du kanskje kan ha godt av å utvide nettverket ditt, slik at du kan slippe å forholde deg slik som hun som klikket. (Om hun har det vanskelig for tiden og kommer forholdsvis raskt for å unnskylde seg, så er det noe annet, men det tviler jeg på at hun kommer til å gjøre.) Anonymkode: ace63...36d 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli #12 Skrevet 31. juli Newbie007 skrev (1 time siden): Så smeller det plutselig fra en tredje: «så interessert du er i unger da! Værprsjuuuk eller???». Tenker nok mest at det er hun tredje som er verpesjuk og projiserer det på deg. Eller at hun misunner deg som er barnefri. Det er hennes sosiale antenner som ikke er helt vel bevarte. Du har vist interesse i motsetning til henne. Anonymkode: 29be4...02e
Alice123 Skrevet 31. juli #13 Skrevet 31. juli Det er helt normalt å spørre om hvordan det går med barn og familie, spesielt når det er lenge siden man har møttes og strengt tatt ikke har veldig mye å snakke om. Hun tredje var veldig frekk. 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #14 Skrevet 1. august Hadde du ikke spurt hadde du også garantert fått høre det, at du ikke bryr deg om snørrungene deres... Anonymkode: b6279...c18 1
Salamandra Skrevet 1. august #15 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hadde du ikke spurt hadde du også garantert fått høre det, at du ikke bryr deg om snørrungene deres... Anonymkode: b6279...c18 Hvorfor må du rakke ned på unger du ikke har møtt, de er jo helt uskyldige i det hele. Snørrperson sjøl. Gud så lei jeg er av dette barne- og mannehatet om dagen. 3
AnonymBruker Skrevet 1. august #16 Skrevet 1. august Det er du som er normal, hun er sprø. Det er lurt, synes jeg, å la teite kommentarer fra folk tolkes tilbake på vedkommende og ikke på en selv, hvis du skjønner. I dette tilfellet er det helt klart vedkommende som fremstår fjern og litt grenseløs i kommentaren sin. Du er grei og hyggelig. Anonymkode: 31773...db1 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #18 Skrevet 1. august Newbie007 skrev (23 timer siden): Hva er egentlig riktig oppførsel når man er kvinne 33 og ikke har barn? Nylig møtte jeg noen venninner jeg ikke har sett på en stund. Jeg forsøkte etter beste evne å vise interesse for venninnene mine og det som hadde skjedd i livet deres. En venninne hadde nettopp fått tvillinger, og jeg spurte «hvordan var det når dere oppdaget at det var to? Ble du overrasket?». En annen hadde en sønn som var skolestarter så jeg spurte hvordan det hadde gått. Så smeller det plutselig fra en tredje: «så interessert du er i unger da! Værprsjuuuk eller???». Jeg ble litt paff av den kommentaren, svarte at jeg bare ville høre hvordan det gikk med folk. Da svarte hun at det var merkelig at jeg som ikke hadde barn spurte så mye om barna til folk. altså ærlig talt, det er da vel normalt å engasjere seg i livet til venninnene sine selv om man ikke har barn. Barna er jo ofte «livet» til småbarnsforeldre. De velger jo dessuten selv hvor mye de vil dele? Eller er det jeg som er på bærtur her? Hva pleier dere andre barnløse damer å spørre om når dere treffer venner med barn? Syns det var kjempefint av deg og vise interesse for barna deres. Teit kommentar av venninnen din! Anonymkode: 914cd...295 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå