AnonymBruker Skrevet 31. juli #1 Skrevet 31. juli Hvor kjøper man det? jeg har kjøpt flere ganger fra selected femme men alt jeg har kjøpt derfra i alpakka eller ull blir drit stygt og nuppete etter noen få gangers bruk. jeg har bestilt en cardigan fra Gestuz, den som heter Alpha. Noen som har erfaring med den? ellers har jeg til nå strikket et par cardigans i mohair som holder seg svært fine. Men jeg har ikke tid til å strikke garderobe støtt og stadig😅 noen her som vet om noen merker som selger cardigans og gensere som holder seg pene over flere gangers bruk og vask? Anonymkode: 022c3...f70
AnonymBruker Skrevet 31. juli #2 Skrevet 31. juli Ren ull med lange jevne fiber nupper ikke / nesten ikke. Det er korte fiber som nupper, og blandinger av natur og syntetiske fiber er verstinger. Selected Femme ullgensere og cardigans er som regel en blanding av ull, polyester og nylon, da blir det mye nupping. Samme gjelder dennne Alpha fra Gestuz. Råder deg å se materiale når du skal ha deg en cardigan, og heller gå for 100% ull av god kvalitet. Skal du ha en blanding så bør det være minst 90% ren ull der. Blir nok dyrere, men det er bedre å ha to skikkelige gensere enn fem som blir shabby etter noen få gangers bruk. Anonymkode: ceb59...bee 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #3 Skrevet 10. august Jeg unngår alt av ull blandinger. Unntaket er ull undertøy med ull/tenzel 100% ull ellers kjøper jeg ikke genseren. Noen nupper vil ettervært dukke opp. Varierer litt mellom plaggene. Men de genserne jeg nærmest flytter inn i vil få noen nupper gjennom sesongen spesielt der de klikker mot ytterplagget når jeg går. Anonymkode: 9921c...47d
AnonymBruker Skrevet 10. august #4 Skrevet 10. august Du vasker det feil. Det må vaskes alene (helst), eller med annen ull. Vrenges før vask. Ullprogram. Milo. Og nuppefjerner under armer og slik, der det uansett vil komme litt nupper. Anonymkode: 2e5b7...4d6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå