Gå til innhold

Har nerdete menn sjans på de yngre damene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så, jeg er en mann på 27 som er ganske nerdete. Det vil si at jeg alltid har vært flink på skolen, særlig i emner som involverer tung realfag. Nå er jeg utdannet ingeniør, og bruker mesteparten av fritiden på å jobbe med både hodet og hendene.

Jeg må innrømme at jeg kanskje legger litt for mye vekt på utseendet, men jeg har sansen for pene kvinner på min egen alder, altså mellom 25 og 30. Selv trener jeg jevnlig, så jeg er i ganske god form. Dessuten har jeg kvittet meg med "nerdebrillene".

Jeg er bare redd for at jeg kanskje er litt for kjedelig for de yngre damene?

Anonymkode: b44ac...b1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du ha ei dame som velger å bli hos deg, eller vil du ha ei dame som hopper videre til neste om hun finner noen bedre?

Velg med omhu er mitt råd og let etter indre kvaliteter. Det er ofte det som varer i det lange løp om det er det du ser etter. 

Mange mennesker er overfladiske uavhengig av utseende har jeg inntrykk av. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så, jeg er en mann på 27 som er ganske nerdete. Det vil si at jeg alltid har vært flink på skolen, særlig i emner som involverer tung realfag. Nå er jeg utdannet ingeniør, og bruker mesteparten av fritiden på å jobbe med både hodet og hendene.

Jeg må innrømme at jeg kanskje legger litt for mye vekt på utseendet, men jeg har sansen for pene kvinner på min egen alder, altså mellom 25 og 30. Selv trener jeg jevnlig, så jeg er i ganske god form. Dessuten har jeg kvittet meg med "nerdebrillene".

Jeg er bare redd for at jeg kanskje er litt for kjedelig for de yngre damene?

Du er en yngre mann selv.

Anonymkode: 05b9c...29c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nerdete menn er ikke kjempepopulære, så ærlig tror jeg vi må være. Sånn er livet

Anonymkode: 59b7b...7bf

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du fokuserer utelukkende på utseendet hos kvinner, og er bekymret for at kvinnene gjør det samme hos menn? 😂

Anonymkode: af459...2c9

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nerdete menn er ikke kjempepopulære, så ærlig tror jeg vi må være. Sånn er livet

Det var nok kanskje tilfelle for 20-30 år siden, men jeg har ikke inntrykk av at det stemmer like godt i dag.

Jeg er uansett selv nerd og aldri opplevd at det har vært noe hinder for å møte damer. Det finnes for øvrig mange damer som er nerder også, ofte er det de jeg matcher best med 🤓

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (1 minutt siden):

Det var nok kanskje tilfelle for 20-30 år siden, men jeg har ikke inntrykk av at det stemmer like godt i dag.

Jeg er uansett selv nerd og aldri opplevd at det har vært noe hinder for å møte damer. Det finnes for øvrig mange damer som er nerder også, ofte er det de jeg matcher best med 🤓

Det er tilfellet også i 2025.

Anonymkode: 6679a...b9a

Skrevet

Å date damer handler om å få de til å føle seg bra, kjenne litt på spenning osv. Du trenger ikke finne på masse spennende sammen med henne, men da bør du få det til å virke som at du gjør det når du er alene. Du kan gjerne være kjedelig, men da bør du ikke henge for ofte med henne. Jeg klarte det mens jeg jobbet og studerte 100%, og ikke hadde noe liv

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du er en yngre mann selv.

Anonymkode: 05b9c...29c

Ja, men er usikker på om de på min alder går for nerder som meg... det var ihvertfall ikke sånn på hverken ungdomsskolen eller VGS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er heterofil kvinne og sapioseksuell, dvs. at jeg tenner på intelligens og mental kapasitet. Jeg møtte min ingeniør-nerd da vi begge var 25 år. 13 år etter er vi fremdeles lykkelige sammen ❤️

Jeg har alltid falt for "nerdene". Jeg kunne aldri falt for en mann uten godt over snittet intelligens.

Menn som  overkompenserer/forsøker å fremstå smartere enn de er, eller som har et behov for markere intelligensen overfor andre (f.eks. i form av besserwissing/mansplaining) har jeg ikke noe til overs for. Men det gjelder i grunn folk flest. 

Anonymkode: ebfd6...674

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo ung du? 18 er vel ikke bestandig greit, men tror ikke noen bryr seg så mye om du møter noen på 22 heller. Jeg er kvinne, på et år eldre enn du nevner. 31 år. 

Ingeniører har jeg inntrykk av at er ettertraktet og om du blir for kjedelig eller annet, er jo noe som avgjøres av dere som mennesker, ikke alder. 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, men er usikker på om de på min alder går for nerder som meg... det var ihvertfall ikke sånn på hverken ungdomsskolen eller VGS

Tror ikke du har noe å frykte og om du med unge damer mener dem på egen alder til å med? Null stress.

Handler om hvem dere er som personer, mange pene damer som liker nerder. Kanskje har hun nerdete trekk selv også, men det er ikke sikkert det er nødvedig. 

Lykke til! 😊

Anonymkode: cf0f6...fa3

• Liker 2
Skrevet

Finn deg en nerdete dame, problem løst 😁

• Liker 1
Skrevet

Absolutt ikke for kjedelig! Mange jenter tiltrekkes smarte og stabile menn. Dessuten er det ikke det de fleste kvinner ser på. Alle kvinner er helt ulike og har ulike preferanser, men den tingen som er felles er at vi vil ha en emosjonelt moden og stabil mann som vi kan kommunisere bra med! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt forvirrende: Du skriver "yngre damer", men så mener du altså damer i alderen 25-30, det vil si jevnaldrende med deg selv..?

Altså ja, jeg vil jo tro det er mulig for en litt nerdete mann å ha sjans på en jevnaldrende dame. Men om du er FOR fokusert på utseende er sjansene mindre, såklart.

Forventer du en smellvakker dame uten å være i samme liga selv? Det går jo ikke.

Og i tillegg: Mange pene damer er pene fordi de bruker myyye tid og penger på å pleie utseendet sitt. Disse damene vil typisk ikke verdsette de "nerdete" egenskapene dine, og ikke bli interessert i deg. Og dere har nok ikke særlig mye til felles heller. Nå generaliserer jeg grovt såklart, men det er jo noe i det.

Anonymkode: 8ad60...2b4

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Litt forvirrende: Du skriver "yngre damer", men så mener du altså damer i alderen 25-30, det vil si jevnaldrende med deg selv..?

Ja, ble litt forvirrende beklager. Mener jevnaldrende kvinner. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forventer du en smellvakker dame uten å være i samme liga selv? Det går jo ikke.

Jeg har nok draget på de damene jeg foretrekker utseendemessig, men er nok interessene mine som står litt i veien.

Litt vanskelig å forklare, men er bare noe med meg som vil ha en pen dame, ikke nødvendigvis en modell. Men har alltid hatt sans for blonde jenter/kvinner med blåe øyner. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hilsen Ronny, 43 år

Selverklært Alpha male og jomfru 

Anonymkode: e4c56...8f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Ginny skrev (44 minutter siden):

Finn deg en nerdete dame, problem løst 😁

Jammen han vil jo ha ei yngre dame (jente) som er veldig pen! 🙃

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har nok draget på de damene jeg foretrekker utseendemessig, men er nok interessene mine som står litt i veien.

Litt vanskelig å forklare, men er bare noe med meg som vil ha en pen dame, ikke nødvendigvis en modell. Men har alltid hatt sans for blonde jenter/kvinner med blåe øyner. 

Men er det ikke kjekt å ha noe til felles da? 🤔 Hun må gjerne ha null til felles med deg, bare hun er veldig pen? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Mange vil ha det som er pent for dem, du har lov å ha en smak. Jeg liker mørkhårede menn best, høy og mørk. Exn er det, men ikke sikkert det blir igjen da.

Håper du treffer blondina di. Men at dere liker hverandre for mer enn kun det ytre selvsagt.

Anonymkode: cf0f6...fa3

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hilsen Ronny, 43 år

Selverklært Alpha male og jomfru 

Anonymkode: e4c56...8f9

Jeg er nerd. Jeg har studert tunge realfag og kan garantere deg at det ikke var mange på studiet som hadde draget på damene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...