Gå til innhold

TV-fredagsmat for kjærester

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er litt tom for idèer. Har dere forslag til hva vi kan momse i oss foran tv'n i kveld? Kommer det ingen gode forslag ender jeg med å kjøpe taco -godt det, men vil gjerne lage noe fra bunnen av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha kyllingvinger i dag, synes det er fin mat å knaske på mens man sitter i sofaen og ser på en god film. Kjøper rå, frosne kyllingvinger som vi blander med olje og masse godt krydder og steker i ovnen. I dag skal vi ha maiskolber og bakt potet med godt fyll til. Sist gang vi hadde kyllingvinger hadde vi ovnsbakte potetbåter og laget en kjempegod ristet hvitløksdip til, ble skikkelig klissete fingermat, men veldig godt.

Skrevet

Potatoskins med rømmedip er nam, eller hva med litt forskjellige tapas-varianter?

For eksempel godt brød, kjøttboller, tzatziki eller aioli, spekeskinke og salami, oliven, marinerte artisjokkhjerter, grillede grønnsaker - det man har lyst på.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Hva med gratinert nachos? Enkel, "tacoaktig" kosemat som passer til tv-titting. Tar kort tid å lage også.

Jeg er vegetarianer, og jeg pleier å lage det som oppskriften under sier. Som kjøtteter ville jeg enten lagt til kjøttdeig som steikes først, evt tatt vekk litt av bønnene.

For 2 personer

1 boks tomater

1 boks tomatpure

1 boks brune bønner

1 pose tacokrydder

1 løk

1 fedd hvitløk

Nachos

Litt revet ost for gratinering

Steik løk og hvitløk.

Skyll bønnene hell dem oppi sammen med tomatpureen.

Hell over tomatboksen.

Hell i krydderblandingen.

La det koke i 15 min.

Hell blandingen i en ildfast form, og stikk nedi så mange nachos som du ønsker/som det er plass til, slik at toppen stikker opp. Strø ost over. Gratineres i ovnen i 10 min. Serveres med rømme.

Gjest gjest1
Skrevet
Vi skal ha kyllingvinger i dag, synes det er fin mat å knaske på mens man sitter i sofaen og ser på en god film. Kjøper rå, frosne kyllingvinger som vi blander med olje og masse godt krydder og steker i ovnen. I dag skal vi ha maiskolber og bakt potet med godt fyll til. Sist gang vi hadde kyllingvinger hadde vi ovnsbakte potetbåter og laget en kjempegod ristet hvitløksdip til, ble skikkelig klissete fingermat, men veldig godt.

OBS: Bare spis kjøttet, ikke bena

Skrevet

Jeg skal mekke denne enkle kyllingwoken til samboy. Senere på kvelden blir det kos med ost og kjeks. Nammenamm

Skrevet
OBS: Bare spis kjøttet, ikke bena

:klaske:

Så det er derfor jeg har så vondt i magen hver gang vi har spist kyllingvinger. :forvirret:

Skrevet

Reker med fersk loff, hjemmelaget hvitløksmajones, sitronpepper, fersk dill og rå rødløk.

Skrevet

Mousaka med gresk salat og hvitløksbaguetter til er kjempegod fredagskos.

Men nå er jeg singel da, så da er vel dette singelmat? Eller? ;)

Skrevet

Hjemmelaget pizza, biff med fløtegratinerte poteter, wok av noe slag, fondue og raclette er fin kosemat.

Gjest Gjesta
Skrevet

Kyllipngwraps på oss i dag.

Kyllingfilet skåret i små biter og marinert i noe godt noe.

Kinakål, purre, paprika, løk, ristede cashewnøtter, agurk og rømme sammen med kyllingbiter i wraps er innmari godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...