Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en kjæreste på andre året med en ex som jeg er så lei at melder seg på livet hennes hele tiden. Det er en evig flyt av meldinger, snapper , Instagram reels…. De har vært skilt i snart 5 år, to barn rundt 20 år gamle sammen. Vi er rundt 50. Er veldig lite praktisk som må fikses mellom de to. 

Igår var det hennes bursdag, hvor vi hadde invitert venner og familie til kake. Han var ikke invitert. Midt i selskapet ringer han uanmeldt på døren med gave og opplegg.Jeg kjenner jeg blir så lei av at han hele tiden skal oppsøke henne og prøve å være en så stor del av livet hennes.

Hvordan prater jeg med henne om dette uten å være en dust?

Anonymkode: a58e3...a70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier kjæresten din om dette da? Er hun lei? 

Anonymkode: c071a...f59

AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg blitt irritert over. Helt unødvendig! Synes hun det er sååå gøy? 

Anonymkode: 30e27...d47

• Liker 1
Skrevet (endret)

.’

Endret av Greifyr
.
AnonymBruker
Skrevet

Hun sier som regel: ‘ Det er bare sånn han er’, ‘Det er bare sånn det har blitt’

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun sier som regel: ‘ Det er bare sånn han er’, ‘Det er bare sånn det har blitt’

Det er ingen unnskyldning. 

Anonymkode: 30e27...d47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en kjæreste på andre året med en ex som jeg er så lei at melder seg på livet hennes hele tiden. Det er en evig flyt av meldinger, snapper , Instagram reels…. De har vært skilt i snart 5 år, to barn rundt 20 år gamle sammen. Vi er rundt 50. Er veldig lite praktisk som må fikses mellom de to. 

Igår var det hennes bursdag, hvor vi hadde invitert venner og familie til kake. Han var ikke invitert. Midt i selskapet ringer han uanmeldt på døren med gave og opplegg.Jeg kjenner jeg blir så lei av at han hele tiden skal oppsøke henne og prøve å være en så stor del av livet hennes.

Hvordan prater jeg med henne om dette uten å være en dust?

Det høres ut som de er venner, basert på det lille du forteller.

Er det ikke ok at kjæresten din har en venn, til tross for at de har vært noe mer tidligere? Det er jo ikke sånn at man automatisk misliker en person man slutter å være glad i på den måten. I hvert fall ikke for en del av oss, det var jo en grunn til følelsene i utgangspunktet. De fleste liker sine ekser, sånn sett.

Og det er da helt greit, spør du meg.

-mann 46

Anonymkode: 1fb89...6ec

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker jo han ikke klarer å ikke ha en emosjonell tilknytning til henne, det virker som det er så vondt for han å ikke ha daglig kontakt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare ha spurt henne, hva hun tenker om hans atferd og handlinger. Så ville jeg ha prøvd å være åpen om mine følelser. Hvis han fortsatt føler noe for henne, er det kanskje greit at hun tar avstand eller sier ifra? Det handler jo om å respektere deg. Samtidig så tenker jeg at det er viktig at foreldre kan være venner, og invitere hverandre i selskaper når barna er tilstede. 

Jeg vet om et par som ble skilt etter at en av sønnene deres tok sitt eget liv for over 20 år siden. De bor i 2 ulike byer, men er fortsatt veldig gode venner. De er en del hos hverandre, og feirer høytider og andre ferier med sin andre sønn og barnebarn. Men ingen av disse har hatt eller har nye partnere, så blir kanskje litt annerledes.

Anonymkode: eb853...c38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du tar praten må du ha i bakhodet at disse faktisk har vært og er familie, siden de har barn sammen.

Og før du tar det opp bør du sortere dine egne tanker. Hvorfor er det vanskelig for deg - er du sjalu? Er du misunnelig - på deres fortid? Ser du ikke verdien i at du. Kone har et godt forhold til barnas far? 

Beklager hvis dette virker konfronterende, det er meningen at det skal være konstruktivt. 

Anonymkode: 7b640...7b2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Blokker. Om exen tar kontakt, gir kjæresten din håp om noe… 

Anonymkode: 46c97...347

AnonymBruker
Skrevet

Da er det bare å finne seg noen bedre.

Det kommer ikke noe godt ut av et forhold med ei dame som ikke klarer å avvise ekser og beilere på en ordentlig måte.

Anonymkode: 35c9e...582

AnonymBruker
Skrevet

Men er det ikke veldig rart å møte opp i en bursdag en ikke er invitert til?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men er det ikke veldig rart å møte opp i en bursdag en ikke er invitert til?

Ikke når man er i familie med vedkommende.

Jeg kan fint finne på å dra til et familiemedlem eller en venn på dets bursdag, bare for å gi en oppmerksomhet. Vet da ikke om vedkommende har arrangert selskap eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

De er jo ikke i familie 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Ikke når man er i familie med vedkommende.

Jeg kan fint finne på å dra til et familiemedlem eller en venn på dets bursdag, bare for å gi en oppmerksomhet. Vet da ikke om vedkommende har arrangert selskap eller ikke.

Helt enig. Men i dette tilfellet så er ikke dette snakk om et familiemedlem. 

Anonymkode: 22e2f...a43

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt enig. Men i dette tilfellet så er ikke dette snakk om et familiemedlem. 

Anonymkode: 22e2f...a43

Mannen jeg har barn med vil alltid være et familiemedlem, selv om vi er skilt for flere år siden. Liker ikke nødvendigvis alle i «blodsfamilien» min heller, men de jo familemedlemmer…

Anonymkode: ef0ba...9ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...