AnonymBruker Skrevet 31. juli #1 Skrevet 31. juli Hei, har en som nettopp har sluttet med bleie, og det går fint sp le ge det er do tilgjengelig og ofte må barnet på do etter måltider. Men hva gjør man da på turlag i barnehagen når de spiser ute på tur? Der er det ikke do, og må barnet bæsje så klarer det ikke holde det inne. Er det vanlig å klatre å holde seg eks 1 time til man har do? Tror ikke jeg ville klart det selv, det kommer når det kommer liksom. Anonymkode: fefb6...434
AnonymBruker Skrevet 31. juli #3 Skrevet 31. juli Det som er vanlig er å ta på bleie evt på tur ☺️ Tar av den når man er tilbake i bhg😉Hilsen Pedagogisk leder Anonymkode: 254f9...a2e 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli #4 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det som er vanlig er å ta på bleie evt på tur ☺️ Tar av den når man er tilbake i bhg😉Hilsen Pedagogisk leder Anonymkode: 254f9...a2e Hehe okay, skjønner. Anonymkode: fefb6...434
AnonymBruker Skrevet 31. juli #5 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det som er vanlig er å ta på bleie evt på tur ☺️ Tar av den når man er tilbake i bhg😉Hilsen Pedagogisk leder Anonymkode: 254f9...a2e Det håper jeg men ikke gjør, det er kun latskap Anonymkode: 743e5...be4 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli #6 Skrevet 31. juli Barna bæsjer i skogen. Evt har på bleie. Vi avtaler alltid med foreldrene, og ser an barnet Anonymkode: 00d74...e89 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli #7 Skrevet 31. juli De har do/utedo eller mulighet for å hjelpe barn å gå på do i skogen ved turer i bhg😊 Vi ba selv om at vårt barn skulle bruke bleie på turdagene når vi var helt i starten med bleieslutt. Mest for barnets skyld så han skulle slippe å oppleve å tisse/bæsje seg ut og måtte gå i det tilbake til bhg for å skifte. Men ut over det skal de også ha mulighet for å gå på toalett i skogen også Anonymkode: 8ebf6...b8d 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli #8 Skrevet 31. juli Jobber i bhg, og har hjulpet barn på do på tur, noen bhg har egen do som de tar med, eller så holder jeg barnet oppe så det får gått på do, også legger en pose under som bæsjen havner i. Men noen velger også å la barnet ha på bleie om det er tidlig i bleieslutten, for å slippe å ha uhell, særlig når det blir kaldere og barna trenger mer klær. Anonymkode: c3faf...f35 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli #9 Skrevet 31. juli Vi har sammenleggbar do med på tur der jeg jobber. Bruker bioposer som vi enten graver ned eller kaster i søpla. Anonymkode: a13e2...d2a 3
Marimma Skrevet 31. juli #10 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det som er vanlig er å ta på bleie evt på tur ☺️ Tar av den når man er tilbake i bhg😉Hilsen Pedagogisk leder Anonymkode: 254f9...a2e Knyter du en plastpose rundt livet ditt du også da eller? Som du kan bæsje i. Barn har faktisk også krav på å få tisse og bæsje uten å bli infantilisert med bleier, da får dere finne andre løsninger i skogen. Potter eller hva enn. 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli #11 Skrevet 31. juli Marimma skrev (19 minutter siden): Knyter du en plastpose rundt livet ditt du også da eller? Som du kan bæsje i. Barn har faktisk også krav på å få tisse og bæsje uten å bli infantilisert med bleier, da får dere finne andre løsninger i skogen. Potter eller hva enn. Hvorfor skulle dette være et problem i en overgangsfase?? Anonymkode: fefb6...434 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli #12 Skrevet 31. juli De går jo på do i skogen, det klarer de fint. Anonymkode: 2acfb...07c 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #13 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De går jo på do i skogen, det klarer de fint. Anonymkode: 2acfb...07c Vi har barnehage sentralt, så her går de ofte på "bytur". Anonymkode: fefb6...434
AnonymBruker Skrevet 31. juli #14 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har barnehage sentralt, så her går de ofte på "bytur". Anonymkode: fefb6...434 Eller andre steder da, guri, bhg får jo ungene på do. Det ville jeg stolt på at de har gjort hundrevis av ganger før. Anonymkode: 2acfb...07c 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli #15 Skrevet 31. juli Jeg jobber i barnehage. Det er null problem når ungene må på do. Er vi i skogen finner vi en busk, er vi i byen låner vi en do et sted. Er det en annen barnehage i nærheten spør vi om å få låne doen der. Er det krise så gjemmer vi oss et sted, også bæsjer ungen i en pose. Det ordner seg. Vi har gjort dette 1000 ganger før. Hilsen pedleder på 2-4 års avdeling. Anonymkode: a13e2...d2a 5
Grüner Skrevet 31. juli #16 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei, har en som nettopp har sluttet med bleie, og det går fint sp le ge det er do tilgjengelig og ofte må barnet på do etter måltider. Men hva gjør man da på turlag i barnehagen når de spiser ute på tur? Der er det ikke do, og må barnet bæsje så klarer det ikke holde det inne. Er det vanlig å klatre å holde seg eks 1 time til man har do? Tror ikke jeg ville klart det selv, det kommer når det kommer liksom. Anonymkode: fefb6...434 Da ville jeg ha tatt på bleie på tur den første tiden.
AnonymBruker Skrevet 31. juli #17 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vi har barnehage sentralt, så her går de ofte på "bytur". Anonymkode: fefb6...434 Ja man klarer å finne en do Anonymkode: 743e5...be4 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #18 Skrevet 31. juli Her brukte barnehagen en dobøtte, en bøtte med en foring (og pose). Virket som det fungerte veldig fint, nesten så min syntes det var litt ekstra stas å gå på den 😆 Anonymkode: af88b...ca8 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #19 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Her brukte barnehagen en dobøtte, en bøtte med en foring (og pose). Virket som det fungerte veldig fint, nesten så min syntes det var litt ekstra stas å gå på den 😆 Anonymkode: af88b...ca8 Barnehagen mamma jobber i har også med seg en sånn. Barna elsker den! Og er det helt krise, hender det også at de har med bleie som barnet kan få på seg for å bæsje og så tar de den av igjen etterpå. Anonymkode: be4fa...cf5 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #20 Skrevet 1. august Går på do i skogen, eller hvis barnet er litt vâr på det, har med en potte. Anonymkode: 5349b...46c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå