Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet som vernepleier i 5 år. Nå har jeg kommet inn på årsstudium i ledelse på deltid over to år. Men er egentlig årsstudium «noe å ha på»? Får man høyere lønn? Eller burde jeg heller søke på en lignende master når jeg først skal tilbake igjen på skolebenken. 

Anonymkode: 56f84...195

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan årsstudiet inkluderes i master hvis du søker det senere? Noen arbeidsgivere gir ekstra lønnstrinn for videreutdanning. Jeg vet ikke spesifikt for vernepleie men noen fagområder får du ikke noe uttelling for årsstudier nei.

Anonymkode: ee770...863

AnonymBruker
Skrevet

Det kan gjøre at du blir mer aktuell for lederstillinger, og generelt gjøre at du stiller sterkere i noen ansettelsesprosesser. Jeg har et årsstudium i ledelse i tillegg til mye annen utdanning, og det blir alltid påpekt som positivt. Men det er ingen selvfølge at det gir deg mer lønn i nåværende stilling. 

Anonymkode: 01a73...cfe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Kan årsstudiet inkluderes i master hvis du søker det senere? Noen arbeidsgivere gir ekstra lønnstrinn for videreutdanning. Jeg vet ikke spesifikt for vernepleie men noen fagområder får du ikke noe uttelling for årsstudier nei.

Anonymkode: ee770...863

For det første kommer det helt an på hvilken master. Dessuten har nok de fleste årsstudier emner på for lavt nivå til at det kan inngå i mastergrad. 

Anonymkode: 01a73...cfe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jwg har bare lest stillingsutlysninger som krever bachelor eller master. Så jeg ville gått for master.

Anonymkode: 204f7...107

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har jobbet som vernepleier i 5 år. Nå har jeg kommet inn på årsstudium i ledelse på deltid over to år. Men er egentlig årsstudium «noe å ha på»? Får man høyere lønn? Eller burde jeg heller søke på en lignende master når jeg først skal tilbake igjen på skolebenken. 

Anonymkode: 56f84...195

Ville heller gått for videreutdanning eller master. Et årsstudie er på bachelor nivå.

Anonymkode: f38d8...a0e

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...