AnonymBruker Skrevet 31. juli #1 Skrevet 31. juli Jeg har vært på en lengre ferie i et land med betydelig høyere luftfuktighet enn her i Norge. Nå som jeg har kommet hjem klarer jeg ikke å få balansen til huden min tilbake. Har veldig sensitiv/reaktiv hud og etter at jeg har kommet tilbake så føles huden min totalt dehydrert ut og klør konstant. Dette gjelder hele kroppen, halsen og ansiktet. Har en veldig god hudpleierutine til både kropp og ansikt men føler ingen ting hjelper akkurat nå. Er veldig sensetiv så må bruke veldig milde produkter, layers og produkter som gir mye fukt. Produkter med silikon reagerer jeg på osv. Noen med erfaring og hvordan de klarte å få huden i balanse igjen. Vært tilbake i 2 uker, smører, masker, toner som en helt flere ganger om dagen men stillner kløende og tørsten kun for noen få timer av gangen. Brukt body mask. Daglig ansiktsmaske. Nærmest bader i fuktighetsgivende toner osv. Anonymkode: 04791...622 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #2 Skrevet 31. juli Herregud så mange produkter! Du ødelegger jo huden din. 😬 Kjøp ett godt produkt på apoteket (fuktighetskrem), kutt ut alt det andre, og la huden din lege seg selv. Anonymkode: b40a8...957 2 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli #3 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Herregud så mange produkter! Du ødelegger jo huden din. 😬 Kjøp ett godt produkt på apoteket (fuktighetskrem), kutt ut alt det andre, og la huden din lege seg selv. Anonymkode: b40a8...957 Har fuktighetskrem fra apoteket men de hjelper ikke alene. Da klør jeg bare og blir rød og får synlig utslett på hele kroppen etter ca 10 min. Er tydelig at huden er såpass dehydrert grunnet mangelen på luft fuktighet at en vanlig krem ikke gir huden min nok fukt. I ansiktet kan jeg ikke bruke vanlig ansiktskrem da jeg reagerer med utslett, acne og smertefull hud. Forstår at det virker mye for andre med normal hud, men jeg har dette under kontroll de fleste dager i året og får til vanlig komplimenter over hvor flott strålende hud jeg har. Har slitt med ekstremt sensetiv hud i årevis og uten tynne layers av milde produkter så har jeg ingen effekt av å klæsje en krem på toppen. Men denne gangen får jeg ikke huden tilbake til normal. Har a-derma sin exomega controll emollient cream anti scratch men den hjelper ingen ting. Har byttet til debucal Hydrating body spray. Denne hjelper mer men er ikke nok. Har også laroche posay chicaplat balm jeg tar over der hvor huden er mest irritert for å lindre kløen. Det hjelper litt. Anonymkode: 04791...622
ReDBulL-EnErgI Skrevet 31. juli #4 Skrevet 31. juli Har du prøvd Canoderm fra apoteket? Jeg tåler ikke parfyme, essensielle oljer og frukt ekstrakt, kun canoderm som funker i sånne perioder. Sist høst satte fastlegen meg også på en soppdrepende kur i 80 dager som hjalp masse, da hadde eksemet blitt forværret av sopp i huden! Toner har jeg måtte kutte ut helt for mange år siden da det ble for hardt for huden. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #5 Skrevet 31. juli ReDBulL-EnErgI skrev (4 minutter siden): Har du prøvd Canoderm fra apoteket? Jeg tåler ikke parfyme, essensielle oljer og frukt ekstrakt, kun canoderm som funker i sånne perioder. Sist høst satte fastlegen meg også på en soppdrepende kur i 80 dager som hjalp masse, da hadde eksemet blitt forværret av sopp i huden! Toner har jeg måtte kutte ut helt for mange år siden da det ble for hardt for huden. Har prøvd canoderm da min mor har den på resept og skryter veldig. Den reagerer jeg veldig på. Blir varm og huden brenner og blir rød. Jeg tåler veldig få tonere, bruker kun slik ris toner jeg heller direkte på huden. Eller den fuktprayen med grape water fra caudaline. Alt annet blir for hard for meg også. Skal sjekke ut dette med sopp og symptomer på det, takk. Noe er ikke som normalt da jeg vanligvis har huden i perfekt balanse viss jeg følger hudpleie rutinen 100% daglig. Anonymkode: 04791...622 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #6 Skrevet 31. juli Men dette er jo lege/hudlege-mat? Det høres ut som du har en sykdom. Ingen skal trenge mange lag med produkter på huden sin. Anonymkode: b40a8...957 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #7 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Men dette er jo lege/hudlege-mat? Det høres ut som du har en sykdom. Ingen skal trenge mange lag med produkter på huden sin. Anonymkode: b40a8...957 Min mor har gått til hudlege i årevis venter 6 måneder pluss på time og hjelpen er minimal. Jeg reagerer på de fleste produkter hun får med hjem fra hudlegen så har brukt årevis på en rutine som holder alt i sjakk og gir meg strålende hud. Jeg har betydelig mindre problemer med min hud enn min mor har i det daglige. Så ser ikke helt at hudlegen kan hjelpe meg stort viss ikke det er snakk om en infeksjon, sopp eller lignende. Allergi, eksem og reaktiv hud har flere i familien slitt med i årevis og min hud er til vanlig helt fin. Flere bruker resept preparater fra hudlegen og selv har jeg fått beskjed fra allergi lege jeg har vært hos at jeg rett og slett er sensetiv og lite de kan gjøre med det medisinsk. Acne problematikken jeg hadde klarte ikke legen hjelpe meg med heller da de vanlige preparatene ikke ble tålt av huden min. Den har jeg fått vekk selv siste 3 årene uten å trigge huden min og få irritert hud. Er jo ikke er stort problem å bruke flere lag hudpleie. Mange gjør da det uten at folk reagerer. Toner, serum, krem og solkrem regnes som egne lag og vips 4 layers hudpleie. Men ja virker som huden min ikke taklet overgangen fra høy luftfuktighet over en lengre periode til slik vi har det her i norge og nå klarer ikke jeg å få fuktbalansen i orden og da blir min problemhud veldig ekstrem da den er veldig reaktiv. Pleier å ha en mini reaksjon når vinteren kommer og inneluften blir knusk tørr men ikke i nærheten av slik det er nå. Da klarer jeg å balansere huden igjen iløpet av en ukes tid ved hjelp av ekstra lag en periode og fuktmaske daglig. Tenkte kanskje noen som har slitt med lignende problematikk og hadde noen tips. Anonymkode: 04791...622
Elle Melle Skrevet 31. juli #10 Skrevet 31. juli Karbamid kan være irriterende for en sensitiv hud, det er ikke alle som mener at canoderm er så veldig bra til eksem. For mange med eksem hjelper det mye mer med en nøytral krem med er mye høyere fettinnhold. barneleg1 på Instagram har liggende ute et behandlingsskjema for atopisk eksem som det kan være verd å se på, altså den delen av behandlingen som ikke resept-salvde men den som gjelder oljebad og fet krem. Jeg ville begynt der, det kan hende det du bruker er for lett til å duge når huden er så tørr. 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #11 Skrevet 31. juli A-Derma Dermalibour + Cica Krem 50ml | Boots Apotek Anonymkode: 30b5f...ea8 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #12 Skrevet 31. juli Elle Melle skrev (50 minutter siden): Karbamid kan være irriterende for en sensitiv hud, det er ikke alle som mener at canoderm er så veldig bra til eksem. For mange med eksem hjelper det mye mer med en nøytral krem med er mye høyere fettinnhold. barneleg1 på Instagram har liggende ute et behandlingsskjema for atopisk eksem som det kan være verd å se på, altså den delen av behandlingen som ikke resept-salvde men den som gjelder oljebad og fet krem. Jeg ville begynt der, det kan hende det du bruker er for lett til å duge når huden er så tørr. Takk skal sjekke ut. Anonymkode: 04791...622
AnonymBruker Skrevet 31. juli #13 Skrevet 31. juli Når hudbarrieren min går til helv... er det kun Bepanthen SensiCalm jeg tåler, alt annet må jeg ta pause fra. Anonymkode: d7d3d...31e 4 1
Capazitet Skrevet 31. juli #14 Skrevet 31. juli Denne bodylotionen er antikløe, brukar den sjølv på min tørre kroppshud. Kan også nyttas på ansiktet. Bepanthen Restoring body lotion. Fås på apotek og på nett, litt dyr men absolutt verd det. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #15 Skrevet 1. august Jeg må alltid slutte å vaske ansiktet om morgenen når huden min blir veldig tørr. Vasker da kun om kvelden. Det er mitt beste tips til tørr hud. Anonymkode: 1cae4...6f7 2
AnonymBruker Skrevet 1. august #16 Skrevet 1. august Cosrx Balancium Comfort Ceramide cream, awesome på fukt, og kanskje en diffuser i hus? Trenger ikke ha duft olje i den, men ved å bruke den en gang om dagen vil du få opp luftfuktigheten og plantene dine vil takke deg. Jeg bruker å ha I en dråpe tee tree olje da det hindrer soppdannelse, men ikke nødvendig. Er også fin på vinteren hvis du fyrer mye ved. Anonymkode: 6fc5b...ef9
AnonymBruker Skrevet 1. august #17 Skrevet 1. august For meg er Helosan det beste når jeg har dehydrert hud. Jeg får også stram hud som klør etter sydenturer, og har ekstremt sensitiv hud. Men Helosan er fantastisk! Anonymkode: a4504...c9c
ReDBulL-EnErgI Skrevet 1. august #18 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (50 minutter siden): For meg er Helosan det beste når jeg har dehydrert hud. Jeg får også stram hud som klør etter sydenturer, og har ekstremt sensitiv hud. Men Helosan er fantastisk! Anonymkode: a4504...c9c Denne hadde ikke jeg tålt pga eucalyptus oljen 😵 1
AnonymBruker Skrevet 1. august #19 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg må alltid slutte å vaske ansiktet om morgenen når huden min blir veldig tørr. Vasker da kun om kvelden. Det er mitt beste tips til tørr hud. Anonymkode: 1cae4...6f7 Samme her. Har dehydrert og sensitiv hud. Etter at jeg sluttet å vaske/rense ansiktet om morgenen, har huden blitt mye bedre! Vasker kun øyeområdet med vann. Ansiktet ellers = rett på med vanlig hudpleie som for meg er toner, fuktighetskrem og spf. Anonymkode: e9031...58a 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå