Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker det over sier alt om hvorfor barn ikke skal ha tilgang til internett i lomma. 

Anonymkode: 180f6...432

Ja, det er mye bedre at fjortisene møter disse grisene i skauen bak lokalet. Helt klart.

Anonymkode: 602ad...91c

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At det er hensynsløst overfor omgivelsene med høyt volum kan jeg være enig i.

Om de timene med 'skjerm' ved bassenget er balanse eller ikke, kommer helt an på hvor mye 'skjerm' personen ellers bruker. Kanskje det var de eneste timene med 'skjerm' for hele uka, og ble innvilget for at dette barnet skulle bli med resten av familien på en aktivitet det misliker?

Hvis barnet på 3-4 år må se tre timer på film for å overtales å være med bassenget, er det faktisk ekstremt slett barneoppdragelse. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er mye bedre at fjortisene møter disse grisene i skauen bak lokalet. Helt klart.

Nei, de skal ikke møte dem i det hele tatt. Når du gir barnet en smarttelefon inviterer du grisene inn i barnesenga…

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Uansett hvordan du vrir og vender på det, er ikke det å spille en film på full guffe i flere timer ved bassenget ikke balanse. Det viser et svært usunt forhold til skjermbruk og er hensynsløst overfor andre ved bassenget. 

Er enig at man bør ha på ørepropper for å skåne andre. Men 2 timer er ikke «timesvis». Det er én film. 

Ikke at jeg skjønner at noen vil se på film i solsteika med bakgrunnsstøy, men jeg hadde ikke irritert meg over at andres barn gjorde det. Man vet aldri grunnen. Kanskje de ikke kunne bade pga et sår eller noe sånt.

Lyden hadde dog irritert meg, men ikke det at de brukte skjerm ved bassenget.  

Anonymkode: 14009...9e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er enig at man bør ha på ørepropper for å skåne andre. Men 2 timer er ikke «timesvis». Det er én film. 

Ikke at jeg skjønner at noen vil se på film i solsteika med bakgrunnsstøy, men jeg hadde ikke irritert meg over at andres barn gjorde det. Man vet aldri grunnen. Kanskje de ikke kunne bade pga et sår eller noe sånt.

Lyden hadde dog irritert meg, men ikke det at de brukte skjerm ved bassenget.  

De hadde neppe sår, for mor prøvde å overtale dem til å bade, men de grein seg til å se på tv istedenfor. Det var tre timer, og det var en serie, for det var den samme melodien hvert tiende eller tyvende minutt. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Og om de hadde hatt sår, er det enda mer hensynsløst av foreldrene å dra dem med til bassenget i 35 varmegrader. Da burde de vært inne og ikke ved bassenget og plaget andre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og om de hadde hatt sår, er det enda mer hensynsløst av foreldrene å dra dem med til bassenget i 35 varmegrader. Da burde de vært inne og ikke ved bassenget og plaget andre. 

Nåja, det kan jo være de ønsket å være der? Men jeg kjenner ikke til disse såklart, men vet at man kan ha grunn for å ikke bade. Har selv en sønn som fikk et sår som måtte sys i hodebunnen og ikke kunne bade i klorvann noen dager, men han hadde ikke sår ellers på kroppen, så det syns jo ikke.  Men helt enig at de ikke burde plage andre med lyden.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De hadde neppe sår, for mor prøvde å overtale dem til å bade, men de grein seg til å se på tv istedenfor. Det var tre timer, og det var en serie, for det var den samme melodien hvert tiende eller tyvende minutt. 

Skjønner. Mener du skrev 2 timer i en tidligere post. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, de skal ikke møte dem i det hele tatt. Når du gir barnet en smarttelefon inviterer du grisene inn i barnesenga…

Fjortiser møter på griser. Min har lært nok om nettvett og pedofili til at grisene blir rapportert og blokkert om hun støter på dem. 

Unger som er for små eller umodne til å håndtere griser har ingenting på nett å gjøre. 

Det er forskjell på fireåringer og 14-åringer, også når det gjelder hva slags aktiviteter de får tilgang til via 'skjerm'. 

En smarttelefon gir ikke automatisk griser tilgang til barn. Enkelte aktiviteter man kan gjøre ved hjelp av smarttelefon kan gi griser tilgang til barn. Da er det ikke 'skjermen' som er problemet, men foreldrenes manglende kompetanse på hvordan en smarttelefon kan/bør brukes for barn i en gitt alder.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nåja, det kan jo være de ønsket å være der? Men jeg kjenner ikke til disse såklart, men vet at man kan ha grunn for å ikke bade. Har selv en sønn som fikk et sår som måtte sys i hodebunnen og ikke kunne bade i klorvann noen dager, men han hadde ikke sår ellers på kroppen, så det syns jo ikke.  Men helt enig at de ikke burde plage andre med lyden.  

Disse barna gikk i badetøy, og foreldrene forsøkte å få dem til å bade, men de hylte og skreik til mor fant frem en skjerm og satte på Netflix med høy lyd. Og skjermen gikk ikke bort på de tre timene vi var der. Om barnet hadde sår var det underlig å ta på det badetøy og forsøke å overtale det til å bade, og så varmt som det er her er det ganske uforsvarlig å tvinge barn til å være timesvis ved bassenget uten mulighet til å kjøle seg ned. Men fint vi er enig. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fjortiser møter på griser. Min har lært nok om nettvett og pedofili til at grisene blir rapportert og blokkert om hun støter på dem. 

Unger som er for små eller umodne til å håndtere griser har ingenting på nett å gjøre. 

Det er forskjell på fireåringer og 14-åringer, også når det gjelder hva slags aktiviteter de får tilgang til via 'skjerm'. 

En smarttelefon gir ikke automatisk griser tilgang til barn. Enkelte aktiviteter man kan gjøre ved hjelp av smarttelefon kan gi griser tilgang til barn. Da er det ikke 'skjermen' som er problemet, men foreldrenes manglende kompetanse på hvordan en smarttelefon kan/bør brukes for barn i en gitt alder.

Du kan si dette til deg selv, men jeg var også forsiktig med hvor mye jeg faktisk fortalte mamma. Jeg var også et barn som fikk ganske fritt leide, og det er bare flaks det gikk bra med meg. Jeg visste jo at de var griser, men med min ikke-ferdigutviklede hjerne, klarte jeg å lure dem til å kjøpe kontantkort til meg. Hadde jeg fortalt alt til mamma, visste jeg jo at hun ville stoppe meg. Så Jeg fortalte noe, for å opprettholde tillit, men ikke alt for da ville hun ta bort godet. Hvis barnet ditt er så smart som du tror, gjør hun garantert noe lignende.

Men folk må få oppdra barna sine på den måten de ønsker. Men innsiden av barnerommet til mine barn skal aldri serveres på sølvfat på den måten. De lærer jo selvfølgelig om nettvett, pedofile og griser, selv om de ikke får praktisk erfaring med pedofile på soverommet. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvis barnet på 3-4 år må se tre timer på film for å overtales å være med bassenget, er det faktisk ekstremt slett barneoppdragelse. 

Godt du er så fantastisk perfekt 

Anonymkode: 8fbe5...2a4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Disse barna gikk i badetøy, og foreldrene forsøkte å få dem til å bade, men de hylte og skreik til mor fant frem en skjerm og satte på Netflix med høy lyd. Og skjermen gikk ikke bort på de tre timene vi var der. Om barnet hadde sår var det underlig å ta på det badetøy og forsøke å overtale det til å bade, og så varmt som det er her er det ganske uforsvarlig å tvinge barn til å være timesvis ved bassenget uten mulighet til å kjøle seg ned. Men fint vi er enig. 

Det er jeg enig i.  Kanskje det var en diagnose som autisme f.eks. 

AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Jepp, og sitte ved bassenget og være aktiv er litt motstridende. Hvis det ikke teller å engasjere seg i hva andre gjør og ikke gjør noen timer på ferien teller som å være aktiv. For å så gå inn på KG å baksnakke ukjente mennesker og deres ikke "godkjente" aktivitet i bassengområdet. 

👏👏 utrolig hvor mye tid ts bruker på å skrive om dette på kg 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg selv er ikke perfekt, jeg er jo rimelig mobilavhengig som sitter her og svarer på enhver kommentar. Man trenger ikke være perfekt for å si seg enig i at tv og basseng ikke hører sammen. 

Det er jeg enig i.  Kanskje det var en diagnose som autisme f.eks. 

Jeg har selv flere med autisme i familien, og har forståelse at all autisme ikke alltid er like synlig. Men disse barna fremstod som helt funksjonsfriske, bare veldig skjermavhengige. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg selv er ikke perfekt, jeg er jo rimelig mobilavhengig som sitter her og svarer på enhver kommentar. Man trenger ikke være perfekt for å si seg enig i at tv og basseng ikke hører sammen. 

Jeg har selv flere med autisme i familien, og har forståelse at all autisme ikke alltid er like synlig. Men disse barna fremstod som helt funksjonsfriske, bare veldig skjermavhengige. 

Tror ikke man alltid kan se på folk om de har diagnoser. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er slettes ikke sikkert du ser det på dem. Videre tenker jeg at du ikke aner noe som helst om den familien. Du bare antar, og dømmer andre. Hele denne tråden er full av selvskryt over egen fortreffelighet og holdninger, svart-hvitt-mentalitet, manglende kunnskap og fordommer. Alt trekkes til ytterpunktene, uten å se at det kanskje er nyanser og forskjeller. Man bruker seg selv og sine som eksempel, uten å skjønne at sin virkelighet og erfaring er subjektiv. På seg selv kjenner man ingen. 

Anonymkode: cf19d...ac9

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du at man må være «perfekt» for å evne å oppdra barn godt nok til at man ikke må bestikke dem med skjerm ved bassengkanten? 🤣🤣🤣 

Det var sykt late krav for perfeksjon altså. Da er 90 % av foreldrene jeg kjenner perfekte.

Anonymkode: eb73c...bbb

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror du at man må være «perfekt» for å evne å oppdra barn godt nok til at man ikke må bestikke dem med skjerm ved bassengkanten? 🤣🤣🤣 

Det var sykt late krav for perfeksjon altså. Da er 90 % av foreldrene jeg kjenner perfekte.

Igjen! Du aner ikke noe om denne familien. 

Anonymkode: cf19d...ac9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg barn uten diagnoser (og som elsker å bade), men klarer å forstå at det er ekstremt mye mer krevende å oppdra barn med usynlige diagnoser eller utfordringer. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...