Gå til innhold

Flere som blir deppa av tanken på snart hverdag og 5 måneder til juleferie?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvir meg til mørketid og regn, ikke jul.

Mannen og jeg har lagt bak oss et år med full jobb og studier, det har vert tøft. Derfor har ferien vert så nydelig der vi har fått mye kvalitetstid sammen uten stress og mas , så jeg kjenner jeg har litt blandede følelser med jobbstart og studiestart på oss begge om 14 dager. 

Anonymkode: d3ae3...00e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja i ikke helt i målgruppen, da jeg endte opp med nesten 2,5 mnd fri. (Ferdig med studier i slutten av mai) 

Akkurat nå gleder jeg meg veldig til å starte å jobbe 100% med 8-16😅 Blir sikkert nydelig med rutiner i en måned, før jeg gleder meg til ferie igjen

Anonymkode: 8a592...9e4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Gleder meg ikke til å gå tilbake på jobb på mandag og ja, veldig klar for å bytte jobb. Selvom jeg ikke liker jobben min lenger, så blir jeg ikke deppa av å tenke at hverdagen er igang igjen snart, heller at jeg ikke vil at sommeren skal være over enda. Håper august og september blir fine måneder! 

Skrevet

Ja, blir deppa av vinter. 

Ferien skal jeg ha i høst, da jeg foretrekker å ha ferie på den tida 

Skrevet

Det er rart med tiden. Det kan føles som at den står stille, går tregt, men når vi tenker på tiden som har gått, så føles det ofte som veldig fort. Allerede 7 måneder siden jul.  5 måneder igjen av året er veldig lite når man skal rekke mye. Eneste råd er å planlegge, for det er utrolig hvor mye man kan rekke i mange mindre porsjoner. Jeg skulle ønske at jeg var flinkere til å planlegge og gjennomføre..

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg ser frem til å komme tilbake til hverdagen med jobb, trening og gode matrutiner. Blir sliten av sommerferie 😆

Anonymkode: a3ea8...c4a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Same. Elendig på selvdisiplin i ferier😂

Anonymkode: 0ceb9...748

Samme her! Legger alltid på meg i sommerferien 😆

Anonymkode: a3ea8...c4a

Skrevet

Nei, syns det var fint å begynne på jobb igjen etter ferien. 

AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg er sykemeldt så skal jeg foreløpig ikke på jobb. Jeg gruer til vinter. Avskyr snømåking og glatt føre. Mørket gjør meg ingenting. Jula hopper jeg pent over. 

Anonymkode: 610e2...c8c

Skrevet

Absolutt. 

Gruer meg til jobb hver jævla dag. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei... blir litt godt å komme tilbake til rutiner igjen... og mye gøy å se frem til i høst!🥳🤩

Anonymkode: bb5c4...995

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Hater jobben min, leter etter ny. Jeg fikk bare to uker ferie, så føler ikke at jeg fikk ladet batteriene skikkelig heller. I dag gruer jeg meg bare til å gå tilbake til jobb på mandag. Stress og mas hele jævla dagen, og det fortsetter på kvelden etter jeg har dratt hjem. 

Anonymkode: cdb81...d5d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tvert i mot! Gleder meg sykt! Liker å jobbe og gleder meg til å treffe kolleger og elever! 

Anonymkode: 152a8...3ab

• Hjerte 1
Skrevet

Nei, livet er for kort til å være deprimert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tvert i mot! Gleder meg sykt! Liker å jobbe og gleder meg til å treffe kolleger og elever! 

Anonymkode: 152a8...3ab

Liker å jobbe? Hva er galt med deg? 🫨 

Anonymkode: c7953...249

Skrevet

Jeg gruer meg også til å begynne å jobbe igjen 😬 Det er jo greit å komme i gang igjen. Men ferien er alltid over på ett blunk. Jeg er også en av de som vurderer å bytte jobb, så det skurer litt i bakgrunnen det også. Jobben jeg har har jeg hatt i 10 år, føler det er på  tide å skifte beite snart… 

AnonymBruker
Skrevet

Årstidsvariasjoner er fint, men å hoppe tilbake i hamsterhjulet er fælt, og blir bare verre og verre med årene. Ser virkelig frem til å bli pensjonist.

Anonymkode: e6252...0e9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Langt ifra. Først skal vi nå ha sensommeren i august. Deretter en SUPER september med dagstemperaturer på 20 gr og under 0 på natten. Tørr og fin, indian summer.

Så en mnd i Spania i nov-des.

Anonymkode: 98a41...aee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gruer meg her også. Har en uke igjen av ferien, deretter er det på'n igjen.

Jobben er grei nok den, er bare så lei av den samme rutinen dag etter dag:

Finne klær til neste dag, Stå opp tidlig for å slippe rushtrafikken. Sminke. Hår. Ut på glatta eller i regnet. Unødvendige møter. Overdreven og falsk positivitet. Irritere seg over alt som ikke fungerer på jobb, men som man må leve med. 

Hjem fra jobb. Brent opp kruttet. Middag, tv, dusj og seng. Repeat.

Hadde jeg/vi enda hatt penger til en juleferie på GC el., men samboer på aap, så det er en fjern drøm. 

Sukk.

Anonymkode: 7745b...542

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2025 den 17.00):

Liker å jobbe? Hva er galt med deg? 🫨 

Anonymkode: c7953...249

Du må heller kanskje rette denne kommentaren mot deg selv… ?

Det er mange som liker å jobbe, spesielt hvis man jobber med noe man interesserer seg for. Ikke alle velger en kjedelig eller utmattende jobb. Jeg jobber med noe kreativt, så jeg kombinerer både hobby og utdanningen jeg har. Kunne aldri ha tenkt meg å jobbe i helsevesenet eller på skole, selv om jeg har en pedagogisk utdannelse. Men det er meg.

Anonymkode: 2dd87...033

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...