Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei er det noen som har brukt privat videolege for å dokumentere fravær på videregående skole?

Tenker i forhold til gyldig fravær og fraværsgrensen. Fastlegen har ikke alltid tid og tenker det blir lettere for legekontoret å nedprioritere vgs elever og henvise til egenmelding som i realiteten ikke har en praktisk forskjell fra tidligere i forhold til mengde fravær. 

Er jo ganske risikosport å skrive egenmelding ved faktisk sykdom i dobbeltime fag eleven kun har 1 dag i uken Da er du er oppe på 6% fravær og ikke ha noe å gå på viss du er uheldig å forsover deg, snøkaos eller andre uheldige hendelser.

Anonymkode: 0e7f6...511

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tenker i forhold til gyldig fravær og fraværsgrensen. Fastlegen har ikke alltid tid og tenker det blir lettere for legekontoret å nedprioritere vgs elever og henvise til egenmelding som i realiteten ikke har en praktisk forskjell fra tidligere i forhold til mengde fravær. 

Dette tror jeg er feil. Jeg tror ikke legen/legekontoret sjekker opp din status og nedprioriterer deg pga. du er elev.

Jeg ville ringt når kontoret åpner og bedt om hastetime. Det har aldri feilet for min del, bortsett fra en gang hvor det ikke var mulig å få time asap. Det endte med at jeg fikk en tilbakedatert attest i stedet, siden jeg tok kontakt såpass tidlig.

Anonymkode: 7c96d...597

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette tror jeg er feil. Jeg tror ikke legen/legekontoret sjekker opp din status og nedprioriterer deg pga. du er elev.

Jeg ville ringt når kontoret åpner og bedt om hastetime. Det har aldri feilet for min del, bortsett fra en gang hvor det ikke var mulig å få time asap. Det endte med at jeg fikk en tilbakedatert attest i stedet, siden jeg tok kontakt såpass tidlig.

Ikke svar på det du spør om, direkte, men når du skriver dette som grunn så vil jeg bare tipse om at det kanskje ikke trenger være slik. Gi det et forsøk, spar en del kroner, og muligens få en god erfaring?

AnonymBruker
Skrevet

Her har ungdommen brukt e-konsultasjoner mtp sykdom og fravær på skolen. Han har forklart situasjonen for fastlegen og fått legeerklæring for fraværet. Fastleger generelt er ikke særlig fornøyd med ordningene rundt legeerklæring og vgs, så vår fastlege er ikke vanskelig å be. Nå har det ikke vært et voldsomt stort fravær heller, men noen dager nå og da.

Anonymkode: 6183b...605

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...