Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt ærlig. Er det greit? Det er ikke sykepleie eller et av de typiske studiene hvor folk ofte er godt voksne, så de fleste er vel i 20-åra.  Jeg tenkte ikke å rave rundt i grøfta eller sjekke opp de på 20, men heller ikke sitte i en krok og nippe til Farris mens jeg hekler grytekluter. Vær ærlig, kan jeg bli med på ting eller er det sosialt selvmord? 

Anonymkode: a8ce5...8da

• Hjerte 4
Skrevet (endret)

Når jeg var 19 husker jeg at 26 føltes ganske gammelt 😂 Man må vel se an opplegget litt. Er sikert greit å være med de første gangene og trekke seg unnna hvis man forstår at det blir feil å være der. 

Endret av katties
  • Liker 3
Skrevet

Jeg synes ofte det er en berikelse at folk er i litt ulike aldersgrupper så jeg ville blitt med. Hvis du finner ut etter en dag eller to at stemningen ikke er helt etter din smak så trekker du deg bare stille tilbake 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Du snakker om deg selv som om du er 75.

Klart du kan være med! 

Anonymkode: d6f34...a9a

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har flere ganger vært fadder i Oslo ved et studium med stort sett 19-22-åringer og har oppriktig tenkt det bare er hyggelig når de få rundt 40 blir med ut over kvelden. Ikke tenkt at det er noe sosialt påfallende eller krampaktig, de er nye studenter og invitert inn på lik linje med de øvrige.

I praksis har de nå pleid å stoppe en øl eller to før de aller ivrigste og gjerne også stukket hjem litt før, men å gjøre mer ut av fadderuken enn å kun delta på eventuelt faglig velkomstopplegg på dagtid er helt innafor.

Anonymkode: b67c4...ba5

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Såklart! 

Anonymkode: 0bb76...a89

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Såklart! 

At du kan bli med, altså!

• Liker 2
Skrevet

Hadde elska en 40-åring å snakke med da jeg deltok på mine to fadderuker (19 og 21 år). Synes du skal bli med, i verste fall drar du bare tidlig hjem 😊

Anonymkode: c50c6...1b8

• Liker 4
Skrevet

Kommer både an på opplegget og hvordan du er, sånn utenom det du alt har nevnt. Jeg gikk et studie med stor bredde i alder, så kan ikke sammenligne helt, men det var virkelig ikke noe problem med de litt eldre. Jeg tok også fag med folk på rundt 60, og delte bøkene mine med ei som bare var interessert i forelesningene, og hun var 70+. Det trenger ikke å være et problem.

Høres også ut som du har tenkt igjennom de viktigste tingene. Det å være 19år og holde håret til en 40-åring som spyr eller annet er ikke så kult, men høres ut som du har tenkt på balanse mellom kul og bestemor 🤪😊

Test ut, og kos deg ☺️ Kanskje det er andre som er litt eldre som setter ekstra pris på at akkurat du kommer, eller yngre som foretrekker mer modne 😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg begynte å studere igjen som 40-åring. Jeg deltok på en del av aktivitetene i fadderuka, spesielt det som var på dagtid. Var på noen fester også, men pleide da å dra hjem når de yngre dro fra vorspielet og ut på byen. Erfaringsmessig vet jeg jo at det er vorsene som er gøyest uansett.:)

Jeg drakk jo, til jeg ble litt brisen, men stupfylla er jeg ferdig med. Hadde min andel av grøftefylla første gangen jeg studerte... 

En gang det var vorspiel var det "Jeg har aldri...", sex edition. Jeg har jo en del mer erfaring enn 19-20-åringer, så de fikk etterhvert store øyne etter hvert som jeg drakk.... haha!  Jeg måtte slutte å være ærlig til slutt, det tar seg jo ikke bra ut å dele så mye...

Anonymkode: 8612e...a65

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
katties skrev (10 minutter siden):

Når jeg var 19 husker jeg at 26 føltes ganske gammelt 😂 Man må vel se an opplegget litt. Er sikert greit å være med de første gangene og trekke seg unnna hvis man forstår at det blir feil å være der. 

Folk er vel ganske forskjellige der. Jeg var en del med folk på både samme alder og eldre når jeg var 19. 

Anonymkode: 1d70a...474

Skrevet

Du kan fint vere med😊

Skrevet

Der jeg studerte (på Ås) hadde det ikke vært noe problem i det hele tatt. 

Anonymkode: 0c507...3db

Skrevet

Hvorfor skulle det vært sosialt selvmord? Jeg har vært fadder på Blinderm flere ganger, vi hadde folk i alle aldre i faddergruppene. Null problem. Alle var velkomne.

Anonymkode: d6d50...6e3

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Folk er vel ganske forskjellige der. Jeg var en del med folk på både samme alder og eldre når jeg var 19. 

Ja, så man bør bare gå og evaluere det der og da, tenker jeg :) Er jo synd hvis man vil men bare antar at det ikke er greit... man må jo prøve! 😊 Man havner i alle fall lettere innafor og blir kjent om man er med på slike opplegg.

Endret av katties
Skrevet

Selvsagt kan du det, du har jo også bruk for å bli kjent med medstudenter og skape et nettverk på skolen. Da jeg startet var det en mann på 40+ med. Syntes ikke det var rart. 

Anonymkode: 9666e...0f1

• Liker 1
Gjest Linneah2013
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Helt ærlig. Er det greit? Det er ikke sykepleie eller et av de typiske studiene hvor folk ofte er godt voksne, så de fleste er vel i 20-åra.  Jeg tenkte ikke å rave rundt i grøfta eller sjekke opp de på 20, men heller ikke sitte i en krok og nippe til Farris mens jeg hekler grytekluter. Vær ærlig, kan jeg bli med på ting eller er det sosialt selvmord? 

Vær med og kos deg, skulle det bli at du føler deg ukomfortabel, så er det bare å dra hjem. 

Skrevet

Haha! Jeg satt og tenkte på den samme problemstillingen i dag tidlig.

Er snart 41 og fikk mail om første skoledag og annen info i dag.

Jeg har tenkt å delta på det jeg synes er moro, og IKKE lyve når alder kommer opp. Folk pleier å tro jeg er rundt 30, men jeg har tenkt å stå for at jeg er (straks) 41 og gjøre som ellers i livet, gjøre det jeg synes er moro, uavhengig av alder.

Anonymkode: 2de98...51e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg hadde blitt med om jeg var deg☺️ Kan bli veldig allright!

Skrevet

Når jeg var student, så var det ei dame på 47 år på kullet mitt. Jeg hang mest med henne, og var så glad for at hun var der! Jeg har aldri gått særlig godt overens med mennesker på min egen alder (helst eldre eller yngre) og det hadde ikke blitt like bra for meg uten henne! 

Så på vegne av alle litt yngre som også kanskje ser ut til å ikke passe helt inn: Bli med! 

Anonymkode: f7a72...4df

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...