AnonymBruker Skrevet 31. juli #1 Skrevet 31. juli Jeg vil presisere at dette er toppen av isfjellet i denne barnehagen der det de siste 2 årene har vært mye tull. Vi betaler for både barnehageplass+matpenger slik at barna får mat i barnehagen. Dette gjør vi 11 mnd. Altså 11 mnd med full betaling for både plass og mat. Barna skal ha 4 uker ferie gjennom året, og vil ikke få mat når de ikke er i barnehagen, naturlig nok. Men i år, får de ikke mat i barnehagen fra uke 27 tom uke 31. Barna hadde 3 uker ferie, så hadde først en uke med matboks før ferie. Og en uke etter ferien. Jeg vil ikke være en flisespikker, men det kjenner jeg at jeg er på dette. Vi betaler matpenger for den uken ungene har ferie på høsten. Den tid ungene er i barnehagen betaler jo vi for, og vi betaler for ett fullt tilbud. Å implementere matboks for 10 dager er tullete. Det er å sette seg inn i det, når du føler at du har truffet på mengde mat og ungen spiser opp, er det over og ungene er sure for å ikke ta med dino-boksen sin lenger. Er jeg en urimelig forelder? Anonymkode: 3471b...28a 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #2 Skrevet 31. juli Hvor mye betaler dere i matpenger? Har de egen kokk eller lager ansatte maten? Vi har matboks hele året i min barnehage og jeg er glad for det. Matpengene er bare 200kr mnd og de dekker 4 måltider i uka. Her er det ingen uker med færre, også de ukene før og etter ferie får de de 4 måltidene som vanlig. Ville blitt litt irritert om det plutselig var hele uker der vi skulle ha med matboks til alle måltider. Samtidig ser jeg jo at bemanning har vært dårlig før og etter ferie og tenker at all tid som blir satt av til barna da og ikke til å feks lage mat er bra. Anonymkode: 0f546...aab 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli #3 Skrevet 31. juli Helt enig med deg! Det skal serveres mat ettersom dere betaler for det. Jobber selv i barnehage, og vi serverer mat til alle måltider gjennom hele året. Anonymkode: aa23e...d89 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #4 Skrevet 31. juli Der jeg jobbet så ble det servert mat i alle mnd. Eneste var at det ble ikke så mye varme mat i juni, juli og august Anonymkode: a7fcb...7d4
AnonymBruker Skrevet 31. juli #5 Skrevet 31. juli Vi betaler full sats for måltid i barnehagen. Barna får 2 måltid i barnehagen hver eneste dag. Mest "frokostbord" og frukt. Men får noen ganger levert varmmat av kommunalt kjøkken. Om barna skal spise frokost i barnehagen er dette utenom og noe man alltid har måttet ha med matboks for. Anonymkode: 3471b...28a
AnonymBruker Skrevet 31. juli #6 Skrevet 31. juli Vet du at ikke matpengene er lagt flatt gjennom året for enkelhetsskyld, men at de bruker litt mer enn de får inn de resterende ukene? Tenker det er greit å finne ut av før du tar opp dette. Anonymkode: de10c...9c5
AnonymBruker Skrevet 31. juli #7 Skrevet 31. juli Betaler du veldig mye for opphold i barnehage og i kostpenger? Det høres ut som flisespikkeri. Det er TO uker det er snakk om. I barnehagen til mine barn må vi ha med matpakke en dag og uke, når de har turdag. Og dette selv om vi betaler full pris for både opphold og kost. Det ER jo ikke mye penger det er snakk om.. Anonymkode: 3701e...553 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #8 Skrevet 31. juli Vi betaler 1000kr i måneden for måltider. Og nei, i det store og det hele er det ikke mye penger. Men som sagt, dette er noe som er nytt nå, de har aldri gjort det slik tidligere. Dette er i tillegg til reduserte åpningstider, elendig uteareal og noen kritikkverdige hendelser som har skjedd ifbm tur og få pedagogiske ledere. Barna har alt i alt ett mye dårligere tilbud nå, og dette er kun en av tingene som de fjerner. Og da blir jeg litt sånn, skal de telle på krona, kan jeg gjøre det også. Anonymkode: 3471b...28a
AnonymBruker Skrevet 31. juli #9 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi betaler 1000kr i måneden for måltider. Og nei, i det store og det hele er det ikke mye penger. Men som sagt, dette er noe som er nytt nå, de har aldri gjort det slik tidligere. Dette er i tillegg til reduserte åpningstider, elendig uteareal og noen kritikkverdige hendelser som har skjedd ifbm tur og få pedagogiske ledere. Barna har alt i alt ett mye dårligere tilbud nå, og dette er kun en av tingene som de fjerner. Og da blir jeg litt sånn, skal de telle på krona, kan jeg gjøre det også. Anonymkode: 3471b...28a Oi. 1000kr er ganske mye da. For min fullkostbarnehage betaler vi kun 500kr. Har dere egen kokk da eller? Anonymkode: 468d4...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #10 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oi. 1000kr er ganske mye da. For min fullkostbarnehage betaler vi kun 500kr. Har dere egen kokk da eller? Anonymkode: 468d4...fd9 Nei, ikke egen kokk. Som sagt brødmpltider og frukt. Hender seg innimellom at de får noen tilkjørt varmmat. Matpengene har steget i takt med at barnehageprisen har blitt lavere 🫠 Anonymkode: 3471b...28a
AnonymBruker Skrevet 31. juli #11 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi betaler 1000kr i måneden for måltider. Og nei, i det store og det hele er det ikke mye penger. Men som sagt, dette er noe som er nytt nå, de har aldri gjort det slik tidligere. Dette er i tillegg til reduserte åpningstider, elendig uteareal og noen kritikkverdige hendelser som har skjedd ifbm tur og få pedagogiske ledere. Barna har alt i alt ett mye dårligere tilbud nå, og dette er kun en av tingene som de fjerner. Og da blir jeg litt sånn, skal de telle på krona, kan jeg gjøre det også. Anonymkode: 3471b...28a Jeg vet at det ikke er temaet ditt, men dette er dessverre det som skjer med hele sektoren. Kompetente ansatte flykter, og de som blir igjen får ikke nok oppfølging pga lite tid og mange barn pr ansatt. Og redusert åpningstid, lite penger og kritikkverdige forhold er resultatet. Anonymkode: 8b130...e1c 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #12 Skrevet 31. juli Av prinsipp hadde jeg sakt noe på det. I vår bhg er det høyere kostpris enn de andre bhg i området, dette måtte opp til diskusjon på politisk nivå i kommunen. Men i gjengjeld er det kokk i bhg. Her er det vanligvis 4 varme måltider og 1 brødmåltid i uka. Men i perioder er det mer brød. Barnet er mett og spiser variert så jeg er fornøyd med det. Anonymkode: e1d0a...ca3
AnonymBruker Skrevet 31. juli #13 Skrevet 31. juli De pengene du har betalt for ukene med matpakke blir jo fordelt utover resten av året. Anonymkode: 9f162...5fe
AnonymBruker Skrevet 31. juli #14 Skrevet 31. juli Som med veldig mange andre ting i livet; jeg gidder ikke. Det er småting i det hele. Jeg er løsningsorientert, positiv, hyggelig. Og har det da også godt inne i meg selv. Mens du har brukt mye tid på frustrasjon, irritasjon, og nå til og med innlegg her inne. Er det verdt det? Anonymkode: 0ed06...620
AnonymBruker Skrevet 31. juli #15 Skrevet 31. juli Si ifra. Si at du forventer lavere pris når de krever matboks til alle måltider. Vi hadde 600 per mnd og da fikk barna frokost, lunsj og fruktmåltid hvor de og fikk en skive. Vi hadde varmmat 2-3 dager i uka. Anonymkode: 76e2d...435
AnonymBruker Skrevet 31. juli #16 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som med veldig mange andre ting i livet; jeg gidder ikke. Det er småting i det hele. Jeg er løsningsorientert, positiv, hyggelig. Og har det da også godt inne i meg selv. Mens du har brukt mye tid på frustrasjon, irritasjon, og nå til og med innlegg her inne. Er det verdt det? Anonymkode: 0ed06...620 Du er nå positiv som gidder å svare her da eller ble du bare littegrann irritert over at ts irriterte seg over dette? Anonymkode: 76e2d...435 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #17 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Nei, ikke egen kokk. Som sagt brødmpltider og frukt. Hender seg innimellom at de får noen tilkjørt varmmat. Matpengene har steget i takt med at barnehageprisen har blitt lavere 🫠 Anonymkode: 3471b...28a What? I barnehagen vi brukte betalte vi 350 per måned og der var det kokk som lagde varmmat hver dag til lunsj, i tillegg til havregrøt til frokost og frukt på ettermiddagen. Barnet mitt gikk der frem til i fjor. Anonymkode: 50ed9...2ea
AnonymBruker Skrevet 31. juli #18 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oi. 1000kr er ganske mye da. For min fullkostbarnehage betaler vi kun 500kr. Har dere egen kokk da eller? Anonymkode: 468d4...fd9 1000 kr for 20 dager med 3 måltider pr dag er mye? 50 kr pr dag i mat, underkant av 17 kr pr måltid. Så har dere sikkert krav om kvalitet, at det det frukt og grønnsaker ++ Med de matprisene som er i dag så synes ikke jeg det er dyrt. I min barnehage er det samme prisene hele året, så er det noen måneder vi lager mindre mat, og noen måneder (slik som desember) at det blir mye matlaging. Vi bruker ikke en fast sum på mat hver måned, med totalt jevner det seg ut. Jeg har jobbet i en barnehage med full matordning, der presset foreldrene så på at matprisen skulle ned, noe de fikk til. Resultatet ble at barnehagen bare hadde råd til det billigste og da dessverre også det dårligste. Anonymkode: 13581...7a3
AnonymBruker Skrevet 31. juli #19 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du er nå positiv som gidder å svare her da eller ble du bare littegrann irritert over at ts irriterte seg over dette? Anonymkode: 76e2d...435 Nei. Irriterer meg lite. Har sommerferie, mye tid, synes det er underholdende å henge litt her inne fra skyggen. Trodde det var en tråd om kosthold og ernæring, det syntes jeg er interessant å debattere. Men når jeg forstod tema så valgte jeg å svare likevel, da jeg føler at enkelte bare trenger noe å irritere seg over fra dag til dag (blant annet mitt svar ), og det eneste det går utover er eget blodtrykk. Anonymkode: 0ed06...620
AnonymBruker Skrevet 31. juli #20 Skrevet 31. juli I vår barnehage (privat i Oslo) betaler vi 500 kr mnd for mat. De får da ett varmt måltid hver dag pluss ett brødmåltid slik at de ikke trenger å ha med niste om de spiser frokost hjemme. Juli er betalingsfri mnd slik at vi da må sende med to nistepakker første og siste uken (de andre ukene er sommerstengt). Har aldri reagert på det. Anonymkode: a1775...e42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå