Gå til innhold

Sparket ut av trafikkskole

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei jeg er litt knust. Veit jeg overdriver men jeg tør ikke lenger. Jeg skulle øvekjøre litt i går men jeg følte meg bare så stressa så jeg gjorde det ikke likevel.

ts

Anonymkode: 6aabc...797

Men, det er jo nå du skal vise de idiotene fra den andre skolen at du er bedre enn det de sier du er. Dette får du til ☺️

(Jeg ble fortalt et sted at jeg hadde så dårlige karakterer at jeg aldri ville få til å få noe bedre enn E eller stryk på uni. Fikk både B og A for øvrig.)

Anonymkode: c4437...c90

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjenner ei som snart har oppkjøring. Helt ærlig vi er fler som håper å slippe å møte henne i trafikken. 

Holdt på i nesten 2 år med kjøreskole. Og hun kommer til å kjøre perfekt helt til en situasjon oppstår. 

Ikke alle kan kjøre nei.

Anonymkode: 03e72...aaa

Måten kjøreskolen har gått frem på gjør at jeg tviler på at det er tilfelle her. Jeg kan ikke tro på det kjøreskolen sier når de vurderer at det er ok å sende ts sms kl 12 om natta med med beskjed om at hun ikke kommer til å få lappen. Hadde de snakket med ts og gitt skriftlige GODE begrunnelser da kunne jeg tatt det kjøreskolen sa her seriøst. 

Anonymkode: 5571f...fd7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2025 den 11.40):

Trafikkskolen min sparket meg ut like før oppkjøring. Grunnen var at hen trodde at jeg aldri ville få lappen. Ikke noe utsettelse på oppkjøringer, bare dumpa dager før. Er litt knust.

Forstår at jeg ikke er helt klar, men de sparka meg ut. Har meldingen der det står at jeg ikke kommer til å få lappen. Ok jeg er visst dum, men dette var dårlig gjort?

Jeg syns du bør teste en annen kjøreskole.

Men når det er sagt syns jeg ofte kjøreskolene burde bli flinkere til å si ifra en bare lure penger av folk som evig holder på å ta lappen som egentlig ikke burde kjøre bil men kanskje heller ha sånn hjelpemiddel mini scooter bil for å komme seg rundt lokalt. 

Anonymkode: 17124...339

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis de har gjort jobben sin så er vel fremgangen registrert på vegvesnet sine sider? Trinn og sånt? Helt enig med deg, å avslutte et kundeforhold med en stygg sms midt på natta, herregud. 

Anonymkode: 17a3d...45d

Her hos ungdommen hadde ikkr kjøreskolen notert ned noen ting. Så måtte starte helt på skretz.  De Så ho hadde ting inne Så har nå kun lang kjøring igjen. Nye kjøreskolen reagerte på at den andre ikke hadde notert noen ting i tabs.  Så er desverre flere slike dårlige kjøreskole 

Anonymkode: d78d0...c49

• Hjerte 1
Skrevet
Daisy-love skrev (38 minutter siden):

Alt så greit ut, men når det nærmet seg oppkjøring var det stadig nye ting som krevde flere timer. Min venninne valgte å be om time hos kollegaen på samme kjøreskole. Fikk da klarsignal med en gang på å kjøre opp, og bestod med glans. 

Sånn kan det være på en førerprøve hos statens vegvesen også, bare så det er sagt. Sensorer vurderer ikke 100% identisk. Alle mennesker er forskjellige faktisk. 

• Liker 1
Skrevet
PITTY skrev (2 timer siden):

Sånn kan det være på en førerprøve hos statens vegvesen også, bare så det er sagt. Sensorer vurderer ikke 100% identisk. Alle mennesker er forskjellige faktisk. 

Ja selvsagt er folk forskjellige, men prøvde bare å illustrere for TS her. 😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekket på statens vegvesen sin side, det er registrert alle de obligatoriske trinnene 😅 Så det er bra.

Tusen takk for de oppmuntrende meldingene 🥰

ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei jeg er litt knust. Veit jeg overdriver men jeg tør ikke lenger. Jeg skulle øvekjøre litt i går men jeg følte meg bare så stressa så jeg gjorde det ikke likevel. Vet ikke hva jeg skal si til ny skole heller. 

ts

Jeg synes også det høres ut som du har fått beskjed på en brutal og lite profesjonell måte. Spesielt med en sms midt på natta. Promille?

En av hovedmålene til en trafikklærer er å få eleven til å føle seg komfortabel og ikke minst bli sett. Det er også gunstig med flere forklaringsmodeller slik at forskjellige elever kan ha like forutsetninger. Mistenker at det skorter på endel hos denne trafikklæreren her.

Kanskje er du litt ekstra sensitiv også, siden du ikke tør å øvelseskjøre, selv med sannsynligvis så mange timer ute på veien som du har, fordi du føler deg litt stressa. Tror det ville være god trening for deg faktisk, forsøke å stå i det. Hvis nå ikke passasjeren er en kjeftesmelle.

På den annen side er det en plikt fra statens vegvesen om at skolen/læreren sørger for at du har et tilstrekkelig nivå når du skal til en prøve. Ikke at du som elev eller foreldre bestemmer seg for at "jeg har lyst til å prøve og se hvordan det går."

AnonymBruker
Skrevet
PITTY skrev (17 timer siden):

Jeg synes også det høres ut som du har fått beskjed på en brutal og lite profesjonell måte. Spesielt med en sms midt på natta. Promille?

En av hovedmålene til en trafikklærer er å få eleven til å føle seg komfortabel og ikke minst bli sett. Det er også gunstig med flere forklaringsmodeller slik at forskjellige elever kan ha like forutsetninger. Mistenker at det skorter på endel hos denne trafikklæreren her.

Kanskje er du litt ekstra sensitiv også, siden du ikke tør å øvelseskjøre, selv med sannsynligvis så mange timer ute på veien som du har, fordi du føler deg litt stressa. Tror det ville være god trening for deg faktisk, forsøke å stå i det. Hvis nå ikke passasjeren er en kjeftesmelle.

På den annen side er det en plikt fra statens vegvesen om at skolen/læreren sørger for at du har et tilstrekkelig nivå når du skal til en prøve. Ikke at du som elev eller foreldre bestemmer seg for at "jeg har lyst til å prøve og se hvordan det går."

Jeg tenker at det kan hende han hadde rett, skal jeg øvekjøre med noen på motorvei osv da?

Trenger en ny vurdering. Men hvordan forklarer jeg at jeg bytter skole i samme by med en mnd mellomrom? "nei jeg ble dumpa av den gamle, de trodde ikke jeg ville kunne "spille fiolin" og at dette var bortkastede penger" 

Oppkjøringen var ikke problemet. De kunne sagt at datoen burde utsettes. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 4 oppkjøringer. Ene og alene fordi jeg ble et nervevrak kun på grunn av den svartkledde myndighetspersonen som satt ved siden av meg og skulle analysere kjøringen min. Det hjalp ikke at jeg ikke hadde noen å mengdetrene med, så måtte ta mesteparten av kjøreopplæringen kun på kjøretimer. Det hjalp heller ikke at jeg først hadde en kjørelærer som var veldig ubehagelig. Siste kjørelæreren var veldig trygg og jeg klarte å slappe mer av, og sensoren på den siste oppkjøringen forstod at jeg bare hadde veldig mye nerver. Jeg gråt før oppkjøringen og sa foran sensor at jeg kom til å stryke igjen, og kjørelærer fortalte han at jeg bare hadde veldig mye nerver. Sensor tilrettela for meg ved å fortelle hvor vi skulle kjøre og han så mellom fingrene på småfeil. Jeg kjørte eksemplarisk hele oppkjøringen, utenom ett kort strekke der fartsgrensen er latterlig varierende, men fikk lappen. 
Jeg ble en veldig god sjåfør, og er glad i å kjøre bil den dag i dag.🚗

Anonymkode: 872e7...b53

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg tenker at det kan hende han hadde rett, skal jeg øvekjøre med noen på motorvei osv da?

Trenger en ny vurdering. Men hvordan forklarer jeg at jeg bytter skole i samme by med en mnd mellomrom? "nei jeg ble dumpa av den gamle, de trodde ikke jeg ville kunne "spille fiolin" og at dette var bortkastede penger" 

ts

Hvis du mener dette selv så er du et lite stykke unna et førerprøve nivå vil jeg jo si.

Sant som du sier, utsettelser på prøver gjøres hele tiden. Og finnes det gode argumenter for skolen at de ikke vil ta ansvar for deg(og økonomien din) videre i opplæringen burde det først og fremst foregå skriflig.

Det er helt normalt å bytte lærer/skole med forklaringen om at dere ikke hadde kjemi. Og tillit er viktig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

ts

Husker når jeg tok lappen, så tenkte jeg som deg at det var viktig å beholde den kjørelæreren du startet med, og at alle kom til å lure om jeg byttet lærer. - Det stemte ikke.

Kjørelæreren vil tar en egen vurdering av dine kunnskaper. Er også mulig du trenger en annen lærer for å føle mestring.
Syns ikke du burde gi opp!

Er ikke sånn at du blir sendt tilbake til start, om den nye kjørelæreren syns du er flink til å kjøre, men mulig du trenger bedre oppfølging og konstruktiv tilbakemeldinger på hva du kan øve på i trafikken, så du blir klar til lappen.

Lykke til😊😊

Anonymkode: 55320...8ba

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

ts

Når du bytter kjørelærer kan du bare si at du ønsker en ny lærer for dere var en dårlig match, og at du ser etter noen som kan bedre gi deg konstruktiv tilbakemeldinger enn han andre. 

Er ikke alltid at en får god kjemi med kjørelæreren, og da er det jo greit å bytte. 
eks. At du ikke klarer å lære noe av henne.

Anonymkode: 55320...8ba

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...