Gå til innhold

Sparket ut av trafikkskole

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke for å dytte alle kjøreskolelærere inn i samme bil her altså, men mange av dem er jo mildt sagt spesielle. Du har vel ikke tilfeldigvis avvist lærerens forsøk på å legge an på deg? 

Anonymkode: 579cd...d2d

Nei ikke noe sånt 😊 

ts

Anonymkode: 6aabc...797

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke for å dytte alle kjøreskolelærere inn i samme bil her altså, men mange av dem er jo mildt sagt spesielle. Du har vel ikke tilfeldigvis avvist lærerens forsøk på å legge an på deg? 

Nei ikke noe sånt 😊 

ts

Skrevet

Måten du har fått tilbakemelding på er så hinsides uprofesjonell at du overhodet IKKE kan stole på den. 

Sannsynligvis er det jo læreren som er problemet, ikke deg. 

Uansett er det jo bare å bytte kjøreskole, og be om ærlig tilbakemelding fra ny skole etter første eller andre time. Du kan jo ikke være helt håpløs siden du har fullført alle trinnene. 

Og jeg ville sendt kjøreskolen en epost med skjermbilde av meldingen, og spurt om de ønsker å forklare ytterligere før du kontakte avisen. Også så seriøst vurdere å kontakte avisen, omså anonymt. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (1 time siden):

Måten du har fått tilbakemelding på er så hinsides uprofesjonell at du overhodet IKKE kan stole på den. 

Sannsynligvis er det jo læreren som er problemet, ikke deg. 

Uansett er det jo bare å bytte kjøreskole, og be om ærlig tilbakemelding fra ny skole etter første eller andre time. Du kan jo ikke være helt håpløs siden du har fullført alle trinnene. 

Og jeg ville sendt kjøreskolen en epost med skjermbilde av meldingen, og spurt om de ønsker å forklare ytterligere før du kontakte avisen. Også så seriøst vurdere å kontakte avisen, omså anonymt. 

Godt poeng, jeg har lyst til å få en forklaring av skolen. Takk for oppmuntringen, jeg skal se på noen nye skoler 😊 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Hei 😊

Fikk svar fra kjøreskolen, det var skjefen som kansellerte timen min og oppkjøringen og skjefen fikk da også kopi av meldingen min lærer sendte til meg forgje uke. Så skolen var visst enig. 

ts

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.8.2025 den 12.13):

Hei 😊

Fikk svar fra kjøreskolen, det var skjefen som kansellerte timen min og oppkjøringen og skjefen fikk da også kopi av meldingen min lærer sendte til meg forgje uke. Så skolen var visst enig. 

ts

Noe nytt siden sist, ts? Har du startet ved ny kjøreskole?

Anonymkode: 893eb...5a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2025 den 11.40):

Trafikkskolen min sparket meg ut like før oppkjøring. Grunnen var at hen trodde at jeg aldri ville få lappen. Ikke noe utsettelse på oppkjøringer, bare dumpa dager før. Er litt knust.

Forstår at jeg ikke er helt klar, men de sparka meg ut. Har meldingen der det står at jeg ikke kommer til å få lappen. Ok jeg er visst dum, men dette var dårlig gjort?

Bare få en legeærklering som tilsier at du er i kognitiv (og andre relevante greier med tanke på helse) i ok tilstand, med tanke på kjøring; da er det bare å betale nok kjøretimer, og satse på at veiledningen er ok nok.

Anonymkode: 64db3...cb4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noe nytt siden sist, ts? Har du startet ved ny kjøreskole?

Anonymkode: 893eb...5a7

Nei jeg er litt knust. Veit jeg overdriver men jeg tør ikke lenger. Jeg skulle øvekjøre litt i går men jeg følte meg bare så stressa så jeg gjorde det ikke likevel. Vet ikke hva jeg skal si til ny skole heller. 

ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei 😊

ts

Be om begrunnelse med eksempler og utdypende faglig forklaring.

Anonymkode: ddece...590

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei jeg er litt knust. Veit jeg overdriver men jeg tør ikke lenger. Jeg skulle øvekjøre litt i går men jeg følte meg bare så stressa så jeg gjorde det ikke likevel. Vet ikke hva jeg skal si til ny skole heller. 

ts

Behøver ikke si noe. Beste er å kaste seg ut i det.

Ene ungdommen her gruet seg og til ny kjørelærer etter å hatt 2 stk som kjeftet jo ut.   Den ho har nå er veldig rolig, flink til å forklare og etter kort tid så har ho kun langkjøring igjen og kan kjøre opp

Anonymkode: d78d0...c49

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2025 den 11.40):

Trafikkskolen min sparket meg ut like før oppkjøring. Grunnen var at hen trodde at jeg aldri ville få lappen. Ikke noe utsettelse på oppkjøringer, bare dumpa dager før. Er litt knust.

Forstår at jeg ikke er helt klar, men de sparka meg ut. Har meldingen der det står at jeg ikke kommer til å få lappen. Ok jeg er visst dum, men dette var dårlig gjort?

Name and shame. Her bør du si hvilken trafikkskole dette gjelder.

Anonymkode: 5571f...fd7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei 😊

ts

Da er det en dritt kjøreskole alt i hop, med sjefen også. Det er helt uhørt å snakke sånn og behandle noen på denne måten som de har deg, ekstremt uprofesjonelt!

Kjære deg, ikke gi opp, finn en ny kjøreskole og fortsett. Med en normal lærer og person så vil dette gå mye bedre. 

Anonymkode: 17a3d...45d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2025 den 12.06):

Kl 12 på natta, ja på meldiding. Hen mente at jeg aldri ville få lappen og ville spare meg for sorg og penger. Bye bitch. Ok ikke noe "bitch" men ja det var det. Jeg har kjørt med hen i 2 mnd. "dette er ikke veien videre for deg, vi må avslutte". Ikke noe konstruktivt. Hadde kjøretime i dag men den er også avlyst. 

ts. 

Super uprofesjonelt. Jeg sender ikke melding til gode venner kl 24.00 med mindre det er noe veldig viktig. Du sender ikke melding til kunder midt på natten og hadde du kjørt på noen eller de hadde en gyldig grunn til å dumpe deg burde han ikke tatt det på melding.

Ville fått ut bekreftelse på at du har tatt de kursene og bestått de trinnene du har og fått det skriftlig. Viktig å det skriftlig til neste kjøreskole. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Super uprofesjonelt. Jeg sender ikke melding til gode venner kl 24.00 med mindre det er noe veldig viktig. Du sender ikke melding til kunder midt på natten og hadde du kjørt på noen eller de hadde en gyldig grunn til å dumpe deg burde han ikke tatt det på melding.

Ville fått ut bekreftelse på at du har tatt de kursene og bestått de trinnene du har og fått det skriftlig. Viktig å det skriftlig til neste kjøreskole. 

Hvis de har gjort jobben sin så er vel fremgangen registrert på vegvesnet sine sider? Trinn og sånt? Helt enig med deg, å avslutte et kundeforhold med en stygg sms midt på natta, herregud. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de har gjort jobben sin så er vel fremgangen registrert på vegvesnet sine sider? Trinn og sånt? Helt enig med deg, å avslutte et kundeforhold med en stygg sms midt på natta, herregud. 

HVIS de har gjort jobben sin. Jeg tar ikke det forgitt når kjøreskolen viser seg så useriøse som her. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

HVIS de har gjort jobben sin. Jeg tar ikke det forgitt når kjøreskolen viser seg så useriøse som her. 

Ja det var det da, ts bør sjekke på sine sider og hvis det ikke er der så ta affære. Håper hun klarer å tenke at det ikke er henne det er noe feil med, for en skole. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2025 den 19.21):

Helt sjukt at folk får holde på sånn når det er så dyrt å få førerkortet, fader altså. 

Hørt flere eksempler på dette og virker som om  noen useriøse kjørelærere ( som ikke får nok kunder pga dårlig rykte? ) holder igjen elever for å tjene mer penger på de. 

• Liker 2
Skrevet

Lest hele tråden og er rystet, samtidig som jeg har lest og hørt andre historier før også. 
En venninne av meg kjørte masse hos en kvinnelig kjørelærer på en skole. Alt så greit ut, men når det nærmet seg oppkjøring var det stadig nye ting som krevde flere timer. Min venninne valgte å be om time hos kollegaen på samme kjøreskole. Fikk da klarsignal med en gang på å kjøre opp, og bestod med glans. 

Dette er 20+ år siden, så ikke samme opplegg som idag, selv om en trengte omtrent det samme som i dag med bykjøring, mørkekjøring, glattkjøring osv. 

Prøv å hør rundt deg hvilke skoler, OG lærere som kan anbefales og ta en time hos en av dem. Du kan ikke være så gal når du har bestått trinnene, og det sier sitt om skolen her, når de er enige i en sånn oppførsel fra en ansatt. 

Lykke til 🤞🏻 Og som du ser er vi mange som heier på deg her 💪🏻😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2025 den 20.24):

Ikke for å dytte alle kjøreskolelærere inn i samme bil her altså

Det heter å skjære alle over en kam. 🙄

Anonymkode: c4437...c90

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2025 den 12.12):

Jo men om jeg virkelig er udugelig så er det jo ingen vits.... Føler jo selv at det gikk helt ok. Alle kan jo ta lappen?

ts

Kjenner ei som snart har oppkjøring. Helt ærlig vi er fler som håper å slippe å møte henne i trafikken. 

Holdt på i nesten 2 år med kjøreskole. Og hun kommer til å kjøre perfekt helt til en situasjon oppstår. 

Ikke alle kan kjøre nei.

Anonymkode: 03e72...aaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...