AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:38 #41 Skrevet torsdag kl 14:38 Men hvordan nøyaktig har kjoleskolekæreren ordlagt seg i meldinga? Er det noe som kan misforstås? Har du ringt og snakka med kjøreskolen? Anonymkode: cef35...18a
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:38 #42 Skrevet torsdag kl 14:38 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette hørtes veldig ugreit ut, kjørelærer skal så klart ikke oppføre seg sånn. Jeg jobber selv som kjørelærer og blir flau av at jeg har sånne «kollegaer». Håper virkelig ikke at det er noen jeg kjenner. Bytt kjøreskole med en gang og meld kjørelærer/kjøreskole til statens vegvesen. I vegvesenet har de en gjeng som driver tilsyn med trafikkskoler og min erfaring er at de tar tak i sånne saker som din. Anonymkode: 0fb2d...d3b Takk for svaret, jeg er litt fristet til å finne en ny skole. Men ville du prøvd videre? Har du opplevd at noen ikke er istand til å få lappen? ❤️ ts Anonymkode: 6aabc...797
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:39 #43 Skrevet torsdag kl 14:39 kjoleskolekæreren= kjøreskolelæreren Anonymkode: cef35...18a 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:44 #44 Skrevet torsdag kl 14:44 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvordan nøyaktig har kjoleskolekæreren ordlagt seg i meldinga? Er det noe som kan misforstås? Har du ringt og snakka med kjøreskolen? Anonymkode: cef35...18a Nei det er ikke noen måte å misstolke det på. Og det er bare "min" lærer som ikke er på ferie nå. Prøvde å kontakte dem men jeg blir ghosta. Timen er avlyst, jeg sjekket. ts Anonymkode: 6aabc...797
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:44 #45 Skrevet torsdag kl 14:44 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette høres jo helt hårreisende ut! Hadde krevd pengene tilbake… Må jo gå an å klage inn denne kjøreskolen til Statens Vegvesen? Anonymkode: 558e7...5a1 Vi har gjort, men ikke fått noe svar enda på klaggen. Fikk hjelp av ny kjørelærer å formulere. Anonymkode: d78d0...c49 1
Egenskap Skrevet torsdag kl 14:46 #46 Skrevet torsdag kl 14:46 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har gjort, men ikke fått noe svar enda på klaggen. Fikk hjelp av ny kjørelærer å formulere. Anonymkode: d78d0...c49 vurderer å gjøre det samme for kona, klage dem inn, takk for tips. 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:51 #47 Skrevet torsdag kl 14:51 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei det er ikke noen måte å misstolke det på. Og det er bare "min" lærer som ikke er på ferie nå. Prøvde å kontakte dem men jeg blir ghosta. Timen er avlyst, jeg sjekket. ts Anonymkode: 6aabc...797 Skriv ordrett hva som står i meldingen så kan vi faktisk svare istedenfor at alle synser. Anonymkode: bf2ae...884 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:55 #48 Skrevet torsdag kl 14:55 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Høres ut som en vis kjøreskole Tvert imot! Anonymkode: 61d38...3b7 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:58 #49 Skrevet torsdag kl 14:58 I all verden! Alle jeg kjenner har førerkort. De smarte og de mindre smarte. Har du øvelseskjørt mye privat? Det er veldig viktig for å få mengdetrening. Da blir du også mer komfortabel bak rattet. Selv hadde jeg 14 kjøretimer, og syntes det var mye. Andre hadde 5 kjøretimer. Hvis man har hatt høyt antall (700!) så bør man øve mye mer privat, steindyrt med kjøretimer. Anonymkode: f03e1...86d 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:35 #51 Skrevet torsdag kl 15:35 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Takk for svaret, jeg er litt fristet til å finne en ny skole. Men ville du prøvd videre? Har du opplevd at noen ikke er istand til å få lappen? ❤️ ts Anonymkode: 6aabc...797 Har opplevd at noen har sluttet fordi de selv så at det ble for dyrt, men har enda ikke hatt en eneste elev der jeg har tenkt at personen ikke er istand til å få førerkort. Men jeg har gitt beskjed til noen om at det kommer til å ta lang tid og bli dyrt, sånn at de kunne velge selv. Har også anbefalt flere å ta lappen på automat i stedet for manuell. Er denne kjøreskolen i en by eller på et mindre sted? Er det flere andre kjøreskoler du kan bytte til? Har du kjørt alt obligatorisk? Anonymkode: 0fb2d...d3b 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:47 #52 Skrevet torsdag kl 15:47 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jo men om jeg virkelig er udugelig så er det jo ingen vits.... Føler jo selv at det gikk helt ok. Alle kan jo ta lappen? ts Anonymkode: 6aabc...797 Alle kan ikke det, men de fleste. Du øvelseskjørte i 2 mnd og ba om å få oppkjøring? Tok du til deg råd og veiledning? VISTE du at du gjorde det? Maste du mye om å få ta oppkjøring raskt? En kjøreskole har ingenting å vinne/tjene på å si opp en elev. Jeg tenker at her har det skjedd noe du enten ikke nevner eller noe kjlreskolelærer reagerer på som hen ikke har kommunisert til deg. Feks at hen har vært kjemperedd npr du kjører og ikke sett fordbedring eller lærevilje. Kjøreskolen risikerer at du går til media, legger igjen dårlig anmeldelse på nett osv. 1. Hvis du er klar for oppkjøring så gir kjøreskolen grønt lys, du består og alle er glade. 2. Hvis du ikke er klar så kan hen enten si at du trenger mer øving og hen kan tjene mer penger på deg eller du avslutter og går til annen skole uten noe bråk. Eller hen gir grønt lys og forventer at du stryker, kommer tilbakr og tat flere kjøretimer (mer penger i kassa). Poenget mitt er at hen ikke har noe å vinne på å avslutte opplæringen. Anonymkode: ddece...590 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:52 #53 Skrevet torsdag kl 15:52 Janmar skrev (1 time siden): Nei faktisk ikke alle som klarer å ta lappen. Noen får det bare ikke til. Om du har hatt flere kjøreskoler og VELDIG mange timer er det kanskje det du må akseptere. At du ikke er egnet for trafikk med bil. Jeg er en av dem. Er helt ok, men ikke BRA NOK til å ha lappen. Hadde full pott på teorien, er høyt utdannet, er voksen med mye ansvar, men førerkort ligger ikke i kortene for meg. Dessverre. Anonymkode: ddece...590 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:56 #54 Skrevet torsdag kl 15:56 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har opplevd at noen har sluttet fordi de selv så at det ble for dyrt, men har enda ikke hatt en eneste elev der jeg har tenkt at personen ikke er istand til å få førerkort. Men jeg har gitt beskjed til noen om at det kommer til å ta lang tid og bli dyrt, sånn at de kunne velge selv. Har også anbefalt flere å ta lappen på automat i stedet for manuell. Er denne kjøreskolen i en by eller på et mindre sted? Er det flere andre kjøreskoler du kan bytte til? Har du kjørt alt obligatorisk? Anonymkode: 0fb2d...d3b Ja, har tatt alt obligatorisk 😊 Er i Kongsberg så jeg har muligheten til å bytte skole. Men finnes det en slags journal eller noe? Eller begynner jeg litt på nytt på en ny skole? Ser at på staten vegvesen sin side så står det trinnene som er bestått, kanskje dere ikke trenger mer? ts Anonymkode: 6aabc...797
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:57 #55 Skrevet torsdag kl 15:57 Har gitt klar beskjed til ledelsen eller de som styrer med dette her og nektet betale. Anonymkode: 47e7f...6b3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:00 #56 Skrevet torsdag kl 16:00 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, har tatt alt obligatorisk 😊 Er i Kongsberg så jeg har muligheten til å bytte skole. Men finnes det en slags journal eller noe? Eller begynner jeg litt på nytt på en ny skole? Ser at på staten vegvesen sin side så står det trinnene som er bestått, kanskje dere ikke trenger mer? ts Anonymkode: 6aabc...797 Trafikkskolen må melde all den obligatoriske opplæringen til Statens vegvesen. Så du må ikke ta det på nytt. Høres ut som de har gjort det siden det er gjennomført på det som heter din side på vegvesen.no. Kjørelæreren din har ikke lov til å kjøre obligatorisk opplæring på trinn 4 med deg hvis du ikke er god nok til det. Da har hen gjort noe hen ikke har lov til. Så det høres rart ut at de ikke vil la deg kjøre opp. Du bør helt klart sende en klage til statens vegvesen sånn at de kan sjekke skolen og den læreren du har kjørt med. Det er ikke greit det de har gjort. Anonymkode: 0fb2d...d3b 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:02 #57 Skrevet torsdag kl 16:02 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, har tatt alt obligatorisk 😊 Er i Kongsberg så jeg har muligheten til å bytte skole. Men finnes det en slags journal eller noe? Eller begynner jeg litt på nytt på en ny skole? Ser at på staten vegvesen sin side så står det trinnene som er bestått, kanskje dere ikke trenger mer? ts Anonymkode: 6aabc...797 Jeg jobber et helt annet sted i landet enn Kongsberg, så jeg kjenner ikke til kjøreskoler eller kjørelærere som kan anbefales der dessverre. Anonymkode: 0fb2d...d3b 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:04 #58 Skrevet torsdag kl 16:04 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Alle kan ikke det, men de fleste. Du øvelseskjørte i 2 mnd og ba om å få oppkjøring? Tok du til deg råd og veiledning? VISTE du at du gjorde det? Maste du mye om å få ta oppkjøring raskt? En kjøreskole har ingenting å vinne/tjene på å si opp en elev. Jeg tenker at her har det skjedd noe du enten ikke nevner eller noe kjlreskolelærer reagerer på som hen ikke har kommunisert til deg. Feks at hen har vært kjemperedd npr du kjører og ikke sett fordbedring eller lærevilje. Kjøreskolen risikerer at du går til media, legger igjen dårlig anmeldelse på nett osv. 1. Hvis du er klar for oppkjøring så gir kjøreskolen grønt lys, du består og alle er glade. 2. Hvis du ikke er klar så kan hen enten si at du trenger mer øving og hen kan tjene mer penger på deg eller du avslutter og går til annen skole uten noe bråk. Eller hen gir grønt lys og forventer at du stryker, kommer tilbakr og tat flere kjøretimer (mer penger i kassa). Poenget mitt er at hen ikke har noe å vinne på å avslutte opplæringen. Anonymkode: ddece...590 Jeg hadde ingen bestemt lærer når jeg tok de obligatoriske trinnene, men på langkjøring og de timene der man vurderer risiko osv da fikk jeg en fast lærer. To mnd derfra. Sorry det ble litt rotete. Men jeg har ikke mast. For en mnd siden bestillte jeg timen til oppkjøring og de sa "greit" og jeg sa at siden ventetiden er så lang skal vi sikte mot den? Men hvorfor sa de ikke bare at jeg trengte mer tid? Jeg ble dumpa med verst tenkelig melding, du klarer det ikke. Jeg hadde hørt på dem. Det er veldig rart. Ikke noe dramatisk har skjedd. Vet ikke når han følte at det var nok, jeg. Åpenbart klokka 12 på natta i går da 😅 ts Anonymkode: 6aabc...797 2 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:10 #59 Skrevet torsdag kl 16:10 Hadde vært interessant å høre kjørelærerens versjon.. Tenker den er litt annerledes enn ts sin versjon. Anonymkode: 90aba...0a9 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:28 #60 Skrevet torsdag kl 16:28 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hadde vært interessant å høre kjørelærerens versjon.. Tenker den er litt annerledes enn ts sin versjon. Anonymkode: 90aba...0a9 Selvfølgelig. Men om det er profesjonelle grunner bak, gjenstår å se. ts Anonymkode: 6aabc...797 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå