Gå til innhold

Sparket ut av trafikkskole

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres ut som en vis kjøreskole i ometådet vi bor. Vårt barn byttet kjøreskole etter å brukt 30.000 kr  inge  trin vurderinger, når vi spurte kjørelærer om noe og hva vi skulle øve på var bare svaret: alt går bra, vi nærmer oss. 

Ny kjøreskole sa de nå hadde 25 elever fra den kjøreskolen nå. Problemet er at pga den andre kjøreskolen ikke har notert ned noen ting i tabs ender en at alt må tas på nytt

Å klagge hjalp ikke oss, kjøreskolen kom med masse om det var ikke bra det var ikke bra. Tilogmed far fikk mld fra kjørelærer at han hadde mistet lappen hvis politiet hadde stoppet oss når vi øvelse kjørte til hytta for var ikke liv å øvelse kjøre ut fra lærer på e6,e18, rv4, rv3 osv

Anonymkode: d78d0...c49

Dette høres jo helt hårreisende ut! Hadde krevd pengene tilbake… Må jo gå an å klage inn denne kjøreskolen til Statens Vegvesen? 

Anonymkode: 558e7...5a1

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så mange kjipe trafikkskoler det er, lest litt i noen tråder her. Fy søren.....

ts

Anonymkode: 6aabc...797

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du har en diagnose?

Anonymkode: 1f693...cd6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo men om jeg virkelig er udugelig så er det jo ingen vits.... Føler jo selv at det gikk helt ok. Alle kan jo ta lappen?

ts

Nei faktisk ikke alle som klarer å ta lappen. Noen får det bare ikke til. Om du har hatt flere kjøreskoler og VELDIG mange timer er det kanskje det du må akseptere. At du ikke er egnet for trafikk med bil.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Høres ut som en vis kjøreskole i ometådet vi bor. Vårt barn byttet kjøreskole etter å brukt 30.000 kr  inge  trin vurderinger, når vi spurte kjørelærer om noe og hva vi skulle øve på var bare svaret: alt går bra, vi nærmer oss. 

Ny kjøreskole sa de nå hadde 25 elever fra den kjøreskolen nå. Problemet er at pga den andre kjøreskolen ikke har notert ned noen ting i tabs ender en at alt må tas på nytt

Å klagge hjalp ikke oss, kjøreskolen kom med masse om det var ikke bra det var ikke bra. Tilogmed far fikk mld fra kjørelærer at han hadde mistet lappen hvis politiet hadde stoppet oss når vi øvelse kjørte til hytta for var ikke liv å øvelse kjøre ut fra lærer på e6,e18, rv4, rv3 osv

Anonymkode: d78d0...c49

Altså, hæ?  At det ikke var lov å øvelseskjøre på nevnte veier? Høres jo helt spinnvilt ut! Virker som en elendig kjøreskole og lærer!

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Trafikkskolen min sparket meg ut like før oppkjøring. Grunnen var at hen trodde at jeg aldri ville få lappen. Ikke noe utsettelse på oppkjøringer, bare dumpa dager før. Er litt knust.

Forstår at jeg ikke er helt klar, men de sparka meg ut. Har meldingen der det står at jeg ikke kommer til å få lappen. Ok jeg er visst dum, men dette var dårlig gjort?

Huff for en skole, men når jeg tok lappen på tyngre kjøretøy så var jeg så jævlig nervøs pga kjørelæreren kunne kjefte oss huden full hvis vi gjorde den minste feil, mange av guttene/mennene kunne begynne å gråte faktisk. 
Kan det være at kjørelæreren gjør deg ekstra nervøs slik at du gjør feil du egentlig ikke ville gjort? For når jeg hadde de andre lærerne så gjorde jeg aldri de feila jeg gjorde hos den som kjeftet sån, han skrek så man skvatt noe enormt bak rattet. 
Det kan også være at kjørelæreren din ikke klarer å lære deg det du trenger å lære pga hans måte ikke er riktig måte for deg å lære på, så verdt å bytte kjøreskole. 

Anonymkode: ca7bc...afc

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

er det ikke mulig å kontakte Statens Vegvesen for å bestille oppkjøring der? 

så kan sikkert Vegvesenet skaffe en sensor som du kan ta oppkjøringen sammen med?   

Anonymkode: b5bab...d57

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje du har en diagnose?

Anonymkode: 1f693...cd6

Nei, har ikke det.

ts

AnonymBruker
Skrevet
Janmar skrev (8 minutter siden):

Nei faktisk ikke alle som klarer å ta lappen. Noen får det bare ikke til. Om du har hatt flere kjøreskoler og VELDIG mange timer er det kanskje det du må akseptere. At du ikke er egnet for trafikk med bil.

Tatt alle de obligatoriske timene, har ikke byttet skole og jeg har ikke brukt så lang tid....

ts

Skrevet

En elev på en kjøreskole er en kunde. Hvis de kaster deg ut (aldri hørt om) rett før oppkjøringen, så kan du vel melde deg opp selv? Eller som alle andre her sier, ta kontakt med en annen kjøreskole? 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Naboen min mente de strøyk henne på oppkjøring «fordi hun var utlending». Ehhh, vel. Det gikk til slutt, men hun holdt vel på noen år.

Bytt skole, de har gitt opp å lære deg å kjøre bil.

Anonymkode: 9bef6...ad9

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (4 timer siden):

Da tenker jeg at du prøver en helt annen skole. Alle kan lære å spille fiolin, noen bruker bare lengre tid. Jeg brukte ett år på å lære med å kjøre. 

Vel, jeg kjører daglig i Osloområdet og det er mange som aldri burde fått lov til å kjøre bil, spør du meg. Om ikke daglig, så ser jeg ukentlig sjåfører som aldri burde sitte bak rattet. Blir helt matt. 

Anonymkode: 5845d...c50

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Trafikkskolen min sparket meg ut like før oppkjøring. Grunnen var at hen trodde at jeg aldri ville få lappen. Ikke noe utsettelse på oppkjøringer, bare dumpa dager før. Er litt knust.

Forstår at jeg ikke er helt klar, men de sparka meg ut. Har meldingen der det står at jeg ikke kommer til å få lappen. Ok jeg er visst dum, men dette var dårlig gjort?

Kona erfarte noe av det samme. Mitt i perioden så ønsket dem ikke henne tilbake. Betalte 10000 kr. Visste ikke at det fantes slike kjøreskoler. Men det har jeg forstått finnes andre steder også. Kunne gjerne sagt hvilken by dette var i. 

Dette vitner om at man skal lese om mennesket som kjøreskolelærer har pedagogiske evner. 

Anonymkode: ba983...fcc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv en annen kjøreskole. Ei venninne begynte med kjøring, hun var nervøs fra før og ble ennå verre av kjørelæreren, de var nok en dårlig match. Hun byttet skole og med ny lærer gikk det kjempeflott og førerkortet fikk hun.

Anonymkode: f1e1a...e42

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

12 på natta? Var han full?? Høres jo helt absurd ut.

Anonymkode: 2dabf...b69

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes veldig ugreit ut, kjørelærer skal så klart ikke oppføre seg sånn. Jeg jobber selv som kjørelærer og blir flau av at jeg har sånne «kollegaer». Håper virkelig ikke at det er noen jeg kjenner. Bytt kjøreskole med en gang og meld kjørelærer/kjøreskole til statens vegvesen. I vegvesenet har de en gjeng som driver tilsyn med trafikkskoler og min erfaring er at de tar tak i sånne saker som din. 

Anonymkode: 0fb2d...d3b

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Naboen min mente de strøyk henne på oppkjøring «fordi hun var utlending». Ehhh, vel. Det gikk til slutt, men hun holdt vel på noen år.

Bytt skole, de har gitt opp å lære deg å kjøre bil.

Anonymkode: 9bef6...ad9

Det gjorde thaikona til naboen og. Hun brukte over 700 timer men klarte det til slutt.

Anonymkode: 5198b...c26

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

En elev som trenger hundre og ørti kjøretimer og betaler for seg er da en gullgruve for en kjøreskole? Hvorfor si neitakk til inntekt?

Anonymkode: 606a0...c1f

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (9 minutter siden):

En elev på en kjøreskole er en kunde. Hvis de kaster deg ut (aldri hørt om) rett før oppkjøringen, så kan du vel melde deg opp selv? Eller som alle andre her sier, ta kontakt med en annen kjøreskole? 

Rekker ikke finne en skole som lar meg leie bilen til oppkjøringen. Jeg må stille opp med en bil med de pedalene på pasaskjer siden 😬😊 Får motivasjon her, men det var et skikkelig slag i levera dette. 

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vel, jeg kjører daglig i Osloområdet og det er mange som aldri burde fått lov til å kjøre bil, spør du meg. Om ikke daglig, så ser jeg ukentlig sjåfører som aldri burde sitte bak rattet. Blir helt matt. 

Anonymkode: 5845d...c50

Enig. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...