AnonymBruker Skrevet 31. juli #1 Skrevet 31. juli Pleier man å få det innvilget? Vet ikke hvor "komplisert" eller enkelt det egentlig er-bør det brukes kun ved helt spesielle tilfeller eller er det noe som man som arbeidstaker styrer helt selv? Leser på nett at man har rett til å søke inntil 12 dager. Om man får det innvilget er en annen sak, men utenom ferieavviklingsperioder og helligdager skulle det stort sett gå bra? Noen som har erfaring? Anonymkode: c05da...60e
AnonymBruker Skrevet 31. juli #2 Skrevet 31. juli På en tidligere arbeidsplass hadde jeg kolleger (et ektepar faktisk) som søkte et par ganger den tiden jeg var der, og fikk det innvilget. De pleide å dra til sydligere strøk om vinteren. Begge hadde administrative jobber, men i ulike felt. Altså jobber hvor du uansett må ta igjen jobben din etter ferien, og det ikke settes inn vikar. Kan ikke huske at de begrunnet det så mye egentlig, utover at de hadde bestilt en tur de ønsket å dra på. Ville bare snakket med arbeidsgiver før du søker, så får du nok en god indikasjon på om det lar seg gjøre. Anonymkode: ff670...b0b
AnonymBruker Skrevet 31. juli #3 Skrevet 31. juli Jeg har ikke gjort det, men spart ferie fra året før for å reise. Liker ikke å være i minus verken på fleksitid eller overtid. Anonymkode: 646ea...d3c
AnonymBruker Skrevet 31. juli #4 Skrevet 31. juli Har gjort dette i 5 år, jobber i Staten vel å merke. Eneste jeg gjør er å gi beskjed til sjefen min om at jeg planer om å ta ferie da og da, så fremt det er godt utenfor fellesferien pleier det aldri være noe problem. Det faktiske trekket av feriedager tar jeg så fort kvoten er tilgjengelig i personal systemet. Altså jeg etter-søker slik at man slipper minus og slikt på konto. Det du tenker på med 12 dager, er overføring av dette kalenderårets ferie til neste år. Men ingenting som stopper deg ved å bruke neste års kvote før fellesferien. Anonymkode: fec4d...5d3
AnonymBruker Skrevet 1. august #5 Skrevet 1. august Jeg tar en alternativ vri. For et par år tilbake sparte jeg litt ferie som jeg overførte til neste år. Og sånn går det, år etter år. Så jeg har alltid litt ekstra å gå på. Om man sparer opp eller ber om forskudd, "budsjettet" blir jo like mange feriedager uansett. Jeg vil anse det som forskjellen på å spare opp, kontra å bruke kreditt. Anonymkode: 364cf...c73
AnonymBruker Skrevet 1. august #6 Skrevet 1. august Hva med permisjon uten lønn, Arb.givern min er allergisk med alt som heter forskudd. Anonymkode: 8e5b0...63b
AnonymBruker Skrevet 1. august #7 Skrevet 1. august Du kan søke om å få ta to ferieuker overført fra neste. Du kan også overføre 2 uker til etterfølgende år. Jeg har bare gjort det en gang, 3 uker fra året før, 5 av årets uker og 2 av neste års garanti oss 10 ukers sammenhengende ferie. Anonymkode: 2a9c4...391
AnonymBruker Skrevet 1. august #8 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva med permisjon uten lønn, Arb.givern min er allergisk med alt som heter forskudd. Anonymkode: 8e5b0...63b Ferie på forskudd er ikke så mye forskudd i og med at feriepengene allerede er opptjent. Anonymkode: 2a9c4...391
AnonymBruker Skrevet 1. august #9 Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ferie på forskudd er ikke så mye forskudd i og med at feriepengene allerede er opptjent. Anonymkode: 2a9c4...391 Men pengene utbetales ikke før neste år, samtidig som ferietrekket. Så hvis man tar fri året før, så er det jo fri med lønn på forskudd… Anonymkode: cecb5...1c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå