Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i en god periode hatt en del hodepine, som også har sotte seg bak øyene mine (begge) som ett trykk. det begynte vel i mai/juni. Men hadde 3 uker ferie i juli og da var det fraværende nesten helt. Også kom det tilbake dagen etter jeg begynte på jobb igjen. Syns det har blitt mer hyppig. Jeg bruker linser/briller som jeg vet er riktig styke. Skal kontakte fastlegen min men han har ferie og er ikke tilbake før neste uke så lurer på om noen vet hva dette kan komme av og har råd? 😞 

merker det blir verre om jeg er i ett rom med mye lys eller ute. Men har ikke noe kvalme eller svimmelhet. 
blir paracet når det står på som nesten ikke tar det heller så rimelig sliten nå. Hehe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber du mye forran skjerm? I så fall anbefaler jeg å sjekke om du trenger egne databriller, det gjøres kjapt og greit med en time hos optiker. Arbeidsgiver er pliktig til å dekke kostnaden. 

Anonymkode: 0c332...84a

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jobber du mye forran skjerm? I så fall anbefaler jeg å sjekke om du trenger egne databriller, det gjøres kjapt og greit med en time hos optiker. Arbeidsgiver er pliktig til å dekke kostnaden. 

Anonymkode: 0c332...84a

Nei, lite foran skjerm. Aktiv jobb i helse. Litt på skjermen ila en arbeidsdag

Skrevet

Hodepine er vanskelig for leger. Begynn med hodepinedagbok med en gang, hvis ikke er det det du får beskjed om av legen, og så må du komme tilbake når du har mer info.

Veldig greit med en tur til optiker selv om du er sikker på linsene din, de kan se om synsnerven din er utsatt for høyt trykk, eller om noe har skjedd som påvirker synet. Dessuten er også det noe legen kommer til å spørre om.

Hvis det alltid er hodepine på jobb men aldri hjemme, kan det være jobsituasjonen din fysisk eller psykisk. 

Hvis du går til legen med en god hodepinedagbok kan de lettere henvise deg til fysio eller nevrolog eller annet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Kamsi skrev (På 31.7.2025 den 9.58):

Har i en god periode hatt en del hodepine, som også har sotte seg bak øyene mine (begge) som ett trykk. det begynte vel i mai/juni. Men hadde 3 uker ferie i juli og da var det fraværende nesten helt. Også kom det tilbake dagen etter jeg begynte på jobb igjen. Syns det har blitt mer hyppig. Jeg bruker linser/briller som jeg vet er riktig styke. Skal kontakte fastlegen min men han har ferie og er ikke tilbake før neste uke så lurer på om noen vet hva dette kan komme av og har råd? 😞 

merker det blir verre om jeg er i ett rom med mye lys eller ute. Men har ikke noe kvalme eller svimmelhet. 
blir paracet når det står på som nesten ikke tar det heller så rimelig sliten nå. Hehe

Vet det høres alternativ ut...... Men..... Trives du i jobben din? 

Anonymkode: 97459...e94

Skrevet

Jeg hadde de symptomene ved jernmangel.

AnonymBruker
Skrevet

Styrke er bare en av mange ting ved en brille. Jeg har nylig fått nye briller, fordi jeg syntes jeg så så dårlig. Tåkete. De nye brillene har akkurat samme styrke som før, det var ingenting galt med styrken. Men de nye brilleglassene har prismer. Det gjorde underverker, nå ser jeg mye bedre.

Anonymkode: e476f...421

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du burde sjekke trykket på øynene dine. Kan sikkert gjøres hos optiker (eventuelt på legekontoret, tror jeg)

Hvis man går med alt for høyt trykk der over lengre tid, så kan det gå utover synet på øynene dine. 

Anonymkode: 1e1da...9c1

AnonymBruker
Skrevet

Meditasjon. Og og ro

Anonymkode: 2ac29...d6c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Meditasjon. Og og ro

Anonymkode: 2ac29...d6c

Nei, det fungerer for tensjonshodepine. Vondt bak øynene er noe annet🙄

Anonymkode: c839d...8d5

AnonymBruker
Skrevet

Er du stresset eller er sliten? Jeg slet med sånt i en lengre periode da jeg var på nippet til å møte veggen

Anonymkode: e4219...1b7

AnonymBruker
Skrevet

Bihulebetennelse?

Anonymkode: b98c6...ae2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt migrene siden tenårene, og når jeg opplever at et anfall blir utløst av noe starter ofte smerten slik du beskriver den. Bak øyne, stort sett høyre øye, det pulserer/dunker i hele hodet og jeg blir lyssensitiv. 

Har du funnet noe som forårsaker hodepine hos deg? Typiske triggere? Hos meg er parfyme den store synderen dessverre, det er vanskelig å unngå i offentligheten for tiden. Jeg reagerer også på sitrus, f.eks. solo. Enkelte typer te, noen typer tyggegummi og ikke minst lite søvn. Lite hodepine i ferien når jeg kan regulere selv, massive anfall når jeg begynner i jobb igjen etter ferien og får parfymerte mennesker på alle kanter og sliter litt med å få sove tidlig på kvelden. 

Som en annen sa, du må føre hodepinedagbok. Ellers får du bare beskjed om å gjøre det. 

Anonymkode: 213e4...66c

AnonymBruker
Skrevet

Sjekke blodtrykket?

Anonymkode: d2610...91d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...