Gå til innhold

Ungdom og alkohol. Er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært på ferie med en familie som min mann kjenner fra barndommen. Ett par med 2 jenter på 14 og 16 år. En kveld satt vi ute på restauranten på hotellet. Vi voksne kjøpte oss en drink/øl. Etter en stund ser jeg at 14 åringen tar moren sin drink og drikker den opp. Var kanskje halvparten igjen da hun tok den. Moren og faren ser det og bare ler. 

Er dette vanlig?  Vi har 2 gutter på 13 og 16 og vi hadde ikke latt dette skje. 

Anonymkode: d72fe...fc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er uvanlig. Vi ville ikke gjort det samme, men mange synes det er ok. I alle fall når de er 16. litt tidlig med en14-åring.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke latt det skje, nei.

Anonymkode: 89750...dad

AnonymBruker
Skrevet

Nja. Jeg fikk smake litt på tur i tenårene. Litt vin i glasset. Eller jeg fikk si ja til snapsen vi fikk etter maten, og smake. Men å drikke en halv drink ville ikke vært ok. Og tror det var fra ca 16 jeg fikk smake litt. (foreldre som aldri fester, eller drikker for å drikke, men nyter noe i glasset til mat). 

Det går ikke en magisk grense den dagen man er 18. Jeg har fått samme forhold til alkohol som mine foreldre. 

Anonymkode: dab83...62c

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor vanlig det er. Opplevde det samme på tur med noen venner. Hadde ikke trodd at de gav alkohol til mindreårige. Men det sier litt om holdningene deres. 

Anonymkode: b29cd...e31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...