Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I år har jeg fått en oppvåkning, jeg er lei av falske venner. Jeg har venner som unngår spørsmål om ting som angår vennskapet vårt. Jeg har fått tekst med at de skal svare dagen etter, men sender emoji med midtfingeren opp. De sier samtidig at de liker vennskapet og bryr seg om meg. Jeg vet jeg egentlig burde avslutte disse vennskapene, men har bestemt meg for å utfordre dem for jeg mener det putter dem i en vanskelig situasjon. Det blir ofte avfeid etter noen dager med helt andre ting og jeg refererer tilbake til den meldingen fordi jeg krever svar. De mener jeg er kranglende og burde ta en vits når jeg blir kalt det ene og det andre. Det er skikkelig oppløftende for meg at jeg ikke lar det gå lengre, selvom jeg kan føle på litt stress når jeg blir kalt det ene og det andre før endelig svar. 

Anonymkode: 2d33b...268

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du maser kanskje litt for mye på dem.

Anonymkode: 174ac...fbb

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

"Venner" som sender deg emoji som viser fingeren? Altså, hvorfor gidder du å sende slike folk meldinger mer? La det fare. Drit i dem. Du maser kanskje litt mye på folk? Spørsmål som angår vennskapet vårt, hva betyr det og hva er det du egentlig  driver og spør flere om?

Litt vanskelig å gi noe konkret svar på innlegget ditt da du ikke er så konkret selv, men litt svevende.

Hvorfor er det "oppløftende for deg"? Hva er det du blir kalt ("det ene og det andre")? Veldig forvirrende sak.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke spørre andre om hvordan de ser på vennskapet.

Vennskap er dynamisk og utvikler seg hele tiden. Det er ikke som å gifte seg og gir hverandre et evighetsløfte. 

I stedet for å spørre vennene om bekreftelse, se på hva de viser.
Bruk mindre tid på personer som du ikke føler deg vel med. Gå heller aktivt inn for å bli kjent med flere personer via felles interesser, idrett og hobbyer. 

Anonymkode: 4f5ee...68d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis har jeg ikke venner som sender meg meldinger og spør om vennskapet vårt. Det er ikke sikkert jeg hadde hatt noe svar. Jeg vurderer ikke vennskap så ofte, men pleier dem så godt jeg kan.

Hvis noen ønsker å drøfte vennskapet og vegen videre må de ta samtalen ansikt til ansikt, og akseptere at det er mye jeg ikke har konkrete svar på. Alternativet er at de dropper vennskapet. 

Anonymkode: e7293...46f

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

I år har jeg fått en oppvåkning, jeg er lei av falske venner. Jeg har venner som unngår spørsmål om ting som angår vennskapet vårt. Jeg har fått tekst med at de skal svare dagen etter, men sender emoji med midtfingeren opp. De sier samtidig at de liker vennskapet og bryr seg om meg. Jeg vet jeg egentlig burde avslutte disse vennskapene, men har bestemt meg for å utfordre dem for jeg mener det putter dem i en vanskelig situasjon. Det blir ofte avfeid etter noen dager med helt andre ting og jeg refererer tilbake til den meldingen fordi jeg krever svar. De mener jeg er kranglende og burde ta en vits når jeg blir kalt det ene og det andre. Det er skikkelig oppløftende for meg at jeg ikke lar det gå lengre, selvom jeg kan føle på litt stress når jeg blir kalt det ene og det andre før endelig svar. 

Du sender meldinger om spørsmål angående vennskapet 😳😳😳

Anonymkode: c06a2...103

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål om vennskapet? Kom med eksempler! 

Anonymkode: ad866...b3c

• Liker 5
Skrevet

Jeg lurer veldig på hva som står i denne meldingene "som angår vennskapet" deres jeg 😉 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du krever svar på? Tror jeg aldri har opplevd å få vanskelige spørsmål om vennskap..

Hva spurte du dem om?

Anonymkode: acf9b...e3e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

I går var det også ei "venninne" du ville sette på plass fordi du mente hun prioriterte feil i livet?

Det virker ikke som du respekterer andres grenser.

Har du sunne grenser selv?

Anonymkode: 3649b...b77

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I går var det også ei "venninne" du ville sette på plass fordi du mente hun prioriterte feil i livet?

Dette er ikke samme person 

AnonymBruker
Skrevet

Er du full?

Anonymkode: 629b4...697

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du maser kanskje litt for mye på dem.

Anonymkode: 174ac...fbb

De tenker nok det når jeg faktisk står opp for meg selv og stiller spørsmål ved hvorfor de er som de er. Dette er noe jeg bare har satt vekk og tenkt det var sånn, men er lei av å være søppelkassen. Og hvis de ikke svarer så vil jeg svare at vi legger vennskapet i en skuff til de svarer. Jeg får helt tilfeldig meldinger til alle døgnets tider når livet er surt for de, men jeg driver ikke sånn selv. Jeg driver ihvertfall ikke å sier stygge ting som sårer i samme slengen fordi jeg ikke svarer midt på natten når jeg sover. Jeg krever svar nå for de spørsmålene som jeg satt på har ligget i luften i mange år og har blitt satt spørsmål til uten svar tidligere.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (5 timer siden):

"Venner" som sender deg emoji som viser fingeren? Altså, hvorfor gidder du å sende slike folk meldinger mer? La det fare. Drit i dem. Du maser kanskje litt mye på folk? Spørsmål som angår vennskapet vårt, hva betyr det og hva er det du egentlig  driver og spør flere om?

Litt vanskelig å gi noe konkret svar på innlegget ditt da du ikke er så konkret selv, men litt svevende.

Hvorfor er det "oppløftende for deg"? Hva er det du blir kalt ("det ene og det andre")? Veldig forvirrende sak.

Blir kalt blant annet stygg, tosk osv hvis jeg ikke svarer. For meg er det oppløftende å ikke la ting bare ligge, eller la de feie det under teppet. Jeg har venner som ikke er redd spørsmål og jeg er ikke redd spørsmål selv, jeg føler det er mer ekte. Om jeg ikke får svar så vil jeg si at det er nok, jeg liker ikke ghosting selv og derfor gjør jeg det ikke med andre. Jeg orker ikke folk som unngår helt normale spørsmål.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du trenger ikke spørre andre om hvordan de ser på vennskapet.

Vennskap er dynamisk og utvikler seg hele tiden. Det er ikke som å gifte seg og gir hverandre et evighetsløfte. 

I stedet for å spørre vennene om bekreftelse, se på hva de viser.
Bruk mindre tid på personer som du ikke føler deg vel med. Gå heller aktivt inn for å bli kjent med flere personer via felles interesser, idrett og hobbyer. 

Det gjør jeg og derfor er det rom for å stille spørsmål ved de som sier de bryr seg, men samtidig unngår vanlige spørsmål, feier det bort, sender bilde av midtfingeren osv. 

Skrevet

Dette høres ut som "vennskap" alle parter har det bedre uten...

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

M66: Denne fantastiske sommeren har jeg bestemt meg for noe angående venner: 
De "vennene" som aldri sender en melding eller aldri ringer, men som alltid synes det er koselig når jeg gjør det - altså de som aldri tar initiativ - unntatt når de trenger hjelp - de har jeg kvittet meg med. De er ikke verd min oppmerksomhet og min tid. 
Livet er blitt bedre og de som er gjengjeldende får mer av meg og jeg får mer av dem. 

Endret av Gentleman59
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Spørsmål om vennskapet? Kom med eksempler! 

Anonymkode: ad866...b3c

Om de egentlig bryr seg, når jeg spør om vi skal *det* så velger vedkommende å gå med andre, men samtidig si til meg at de var ikke noe særlig å gå med i ettertid. Vedkommende skulle ønske de hadde andre å gå med og å reise med. Jeg er jo her å har stått som tilbud også kommer de til meg å klager... Vedkommende har alltid vært nervøs rundt meg etter en kommentar jeg sa for mange år siden (tror det er roten). For "hvorfor er du redd meg" er hovedspørsmålet nå for tiden som jeg ikke bøyer meg for lengre. Jeg har sagt face to face og over tekst unnskyld for dette uten at det har hjulpet. Jeg har blitt kalt stygg, tosk m.m. og vedkommende har dratt opp noe av min barndoms historikk og sagt at "jeg er glad jeg ikke har det sånn". Uten å si unnskyld, bare "hvis du føler det sånn". Jeg vet egentlig hvor dette bærer, men jeg er interessert på svar for hvorfor vedkommende virker redd meg. Jeg vet jeg har strukket meg for langt i dette vennskapet. Det er selvfølgelig vondt, men jeg kan droppe det hvis det ikke kommer noen vei. Mitt første innlegg var egentlig en utblåsning.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så å bli kalt stygge ting er normalt i et vennskap? At det bare skal gå en vei? Når vedkommende har det dårlig så har jeg vært der til og med på natten. Når jeg har dårlige dager så er det oftest "har ikke tid nå". Jeg føler jeg gir for mye i vennskap 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du full?

Anonymkode: 629b4...697

Nei, men de andre kan være det. Da kommer ihvertfall de styggeste ting på tekst, men i ettertid "jeg var ikke helt meg selv". Tror det egentlig viser det ekte de, men at de ikke tør si det ellers. Jeg kan ikke sette meg inn i å være full fordi jeg aldri har vært det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...