Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bytter jobb til bedrift uten tariffavtale, meldte meg inn i forbund da jeg begynte i forrige jobb. 
Det har vært mye å ta tak i i nåværende bedrift, jeg har vært plasstillitsvalgt og har vært på diverse kurs. Sånn sett har jeg fått valuta for kontigentpengene!

Bedriften jeg bytter til er mye mindre, bedre arbeidsmiljø, bedre lønn…

Jeg vurderer å bare melde meg ut, de har ikke noe tak på kontigenten, koster meg nærmere en tusenlapp i mnd. Men kan spare en tusenlapp i året på reiseforsikring og har innbo gjennom fagforeningen. 

Må jeg kanskje gi beskjed til fagforeningen om at jeg bytter arbeidsgiver? 

Hilsen rådvill som egentlig ikke vil støtte AP

Anonymkode: 2638a...c8d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Medlemskapet er en forsikring for deg, og siden du bytter til en uorganisert arbeidsgiver uten tariffavtale ville jeg absolutt beholdt medlemskapet. Har du allerede begynt siden du vet helt sikkert at arbeidsmiljøet er bedre? Hvis det skulle dukke opp noe grums eller problemer så er medlemskapet gull verdt.

Og ja, du må si ifra til fagforeningen at du bytter arbeidsgiver.

Anonymkode: c2f87...d94

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fagforeningen kan være nyttig å ha i ryggen dersom det oppstår konflikter på arbeidsplassen. Du kan også, i noen av foreningene få gratis advokatbistand ved behov.

Anonymkode: ee9ef...9cb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si det er enda viktigere være organisert i en bedrift uten tariffavtale. 

Det koster fort 2-3000 for en innboforsikring, du sier du sparer en tusenlapp på reiseforsikringen, og så får du 2000 mindre i skatt pga fradraget. 

Du har ikke noen andre forsikringer tilknyttet fagforeningen? Jeg har gode rabatter og/eller ekstra dekning på alle typer forsikringer fordi jeg er tilknyttet fagforening. 

Anonymkode: a5413...961

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg vil si det er enda viktigere være organisert i en bedrift uten tariffavtale. 

Det koster fort 2-3000 for en innboforsikring, du sier du sparer en tusenlapp på reiseforsikringen, og så får du 2000 mindre i skatt pga fradraget. 

Du har ikke noen andre forsikringer tilknyttet fagforeningen? Jeg har gode rabatter og/eller ekstra dekning på alle typer forsikringer fordi jeg er tilknyttet fagforening. 

Anonymkode: a5413...961

Nei, har innbo og en advokatforsikring som man må betale tillegg for (79 kr eller noe), hus, bil, kjæledyr etc har jeg i et annet selskap ingen har greid å matche. 

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Medlemskapet er en forsikring for deg, og siden du bytter til en uorganisert arbeidsgiver uten tariffavtale ville jeg absolutt beholdt medlemskapet. Har du allerede begynt siden du vet helt sikkert at arbeidsmiljøet er bedre? Hvis det skulle dukke opp noe grums eller problemer så er medlemskapet gull verdt.

Og ja, du må si ifra til fagforeningen at du bytter arbeidsgiver.

Anonymkode: c2f87...d94

Nei, jeg kjenner folk som jobber der, og de har vært der leeeenge. 
Firmaet jeg kommer fra er forholdsvis nytt, det er full gjennomtrekk pga dårlig ledelse. Bare siden april har fem stk i min avdeling sagt opp…i fjor var turnover på 20%. 
Sykefraværet er lavt, da 🤪

Anonymkode: 2638a...c8d

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bytte fagforening til noen som ikke er under Lo-paraplyen. Men det er uansett veldig lurt å være medlem

Anonymkode: 0688c...2b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig ville aldri sagt opp mitt medlemsskap. Jeg vet hva jeg har i dag, men ikke i morgen. Uansett hvor bra arbeidsmiljø og ledelse er, så er det stadig utskiftninger og EN ny person kn være nok til at alt ser anderledes ut etterpå. 

Anonymkode: d347a...621

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ingen grunn til å være medlem om du er fornøyd med lønn og ledelse der du er nå

Anonymkode: 559fa...4f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...