AnonymBruker Skrevet 30. juli #1 Skrevet 30. juli Noen som har opplevd å ikke få tilbakebetalt penger når man returnerer noe i fysisk butikk? Det er ikke alltid jeg dobbeltsjekker om de har overført penger for det jeg har returnert. På fredag returnerte jeg klær som ble bestilt online og hun som tok imot retur mente at jeg ikke trengte å 'tappe' kortet da de har alt lagret mine opplysninger og vil overføre penger ila noen dager. Syntes det var rart siden jeg har aldri opplevd det før, har alltid måtte tappe kortet ved retur. Nå har det gådd noen dager og fortsatt ingen penger. Har noen opplevd noe lignende? Har allerede kontaktet butikken men vil gjerne høre om noen har egne erfaringer. Anonymkode: 408bf...4fc
AnonymBruker Skrevet 30. juli #2 Skrevet 30. juli Jeg har alltid fått tilbake cash når jeg har returnert noe (ikke snakk om store summer), men nå nylig kjøpte jeg en vare og så like etterpå at de hadde en annen jeg heller ville ha. Da sa de at jeg kunne få retur tilbake på kortet, og så betalte jeg for ny vare. Vet ikke hvordan de gjorde det, men fikk kvittering på refusjon der de siste nummerne på kortet står. Så håper det ordner seg, har ikke fått pengene foreløpig, men de sa det kunne ta en uke. Fikk du kvittering? Anonymkode: cacf9...5e1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #3 Skrevet 31. juli Det kan ta litt tid noen ganger, men regner med at du har kvittering, ville gitt det litt flere dager. Anonymkode: 5aeb6...e06
AnonymBruker Skrevet 31. juli #4 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har alltid fått tilbake cash når jeg har returnert noe (ikke snakk om store summer), men nå nylig kjøpte jeg en vare og så like etterpå at de hadde en annen jeg heller ville ha. Da sa de at jeg kunne få retur tilbake på kortet, og så betalte jeg for ny vare. Vet ikke hvordan de gjorde det, men fikk kvittering på refusjon der de siste nummerne på kortet står. Så håper det ordner seg, har ikke fått pengene foreløpig, men de sa det kunne ta en uke. Fikk du kvittering? Anonymkode: cacf9...5e1 Kan oppdatere med at jeg fikk mine tilbake i dag. Anonymkode: cacf9...5e1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #5 Skrevet 31. juli Fikk kvittering ja, ser nå at det står på kvitteringen at de tilbakebetales Klarna selvom jeg betalte for det jeg returnerte med kortet 🤦♀️ jaja må vel tilbake dit og styr med det nå hufffff Anonymkode: 408bf...4fc
AnonymBruker Skrevet 31. juli #6 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fikk kvittering ja, ser nå at det står på kvitteringen at de tilbakebetales Klarna selvom jeg betalte for det jeg returnerte med kortet 🤦♀️ Om du betaler med kort på nettet er det Klarna som stor for formidlingen. Du betaler ikke rett til butikken. Skjønner godt dem ikke vil gi kontanter, for dem betaler gebyr til Klarna for handelen, og kjører dem refusjon gjennom Klarna slipper dem gebyrer. Er Klarna som er syyyykt trege, dem vil holde pengene lengst mulig Handler ofte på Clas på nett. Betalt med Vipps. Returnert noen ganger. Penger returnert via Vipps på 2 til 10 virkedager Anonymkode: 1debc...491
AnonymBruker Skrevet 31. juli #7 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Om du betaler med kort på nettet er det Klarna som stor for formidlingen. Du betaler ikke rett til butikken. Skjønner godt dem ikke vil gi kontanter, for dem betaler gebyr til Klarna for handelen, og kjører dem refusjon gjennom Klarna slipper dem gebyrer. Er Klarna som er syyyykt trege, dem vil holde pengene lengst mulig Handler ofte på Clas på nett. Betalt med Vipps. Returnert noen ganger. Penger returnert via Vipps på 2 til 10 virkedager Anonymkode: 1debc...491 Det er vel hovedsaklig fordi de er så store, og omtrent alt av nettbutikker bruker dem nå. Kan bare forestille meg hvilken enorm mengde saker til behandling de har daglig, året rundt. Penger som skal hit og dit osv. Det er nesten nødt til å ta en del tid, når så mange bruker dem som betalingsformidler og registrering av returer må gjøres og alt det der. Anonymkode: 98e55...194
AnonymBruker Skrevet 31. juli #8 Skrevet 31. juli Butikken jeg jobber i mottar svært sjelden kontanter, det kan gå mange dager mellom hver gang noen betaler kontant og som regel dreier det seg ikke om større beløp. Det tror jeg er tilfelle mange steder. At vi ikke gir ut kontanter ved retur handler rett og slett om at vi ikke har kontanter å gi ut. Det er ikke at vi ikke vil, det er at vi ikke kan. Hos oss "snakker" ikke systemet i de de fysiske butikkene og nettbutikken sammen, så returer fra nettbutikken må håndteres på en annen måte enn vanlige returer av varer solgt i butikk. Pengene blir refundert til betalingsmiddelet kunden har betalt i nettbutikken med. Det kan ta inntil en uke til det er i orden. Anonymkode: 6060f...149 1
Snublefot62 Skrevet 31. juli #9 Skrevet 31. juli Min erfaring de siste årene er at det aller meste returneres til kortet jeg betalte med. Den eneste gangen jeg kan huske er når jeg nå nylig fikk tilgodelapp. Det var jeg som kjøpte feil vare så de kunne bare sagt nei, men ga meg tilgodelapp i stede
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå