AnonymBruker Skrevet 31. juli #21 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): hæ, man tar da med seg babyen på do?! Anonymkode: b3e9f...42b Æ gjorde vi aldri. Her lå babyen i vogga eller lekegrind når jeg gikk på do. Lå og der hvis jeg måtte ut med søppel, sette på vaskemaskin osv. Ikke rart mødre blir utslitt hvis de ikke kan legge fra seg babyen å gjøre litt Anonymkode: 5c75d...b6f 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli #22 Skrevet 31. juli Vi hadde lekegrind og vogge, her var det aldri noe problem med eldste og babyen. Kunne fint gå på do, ut med søppel, gå til å sette på vaskemaskin osv. På en måtte når jeg leser alt her inne så skjønner jeg mødre blir utkjørt, når de ikke en gang kan gå ut av rommet der barnet var. Lurer til tider hvordan våres på 18 og 20 har blitt som de har blitt. De satt tilogmed i kalvbingen mens jeg melket Anonymkode: 5c75d...b6f 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #23 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi hadde lekegrind og vogge, her var det aldri noe problem med eldste og babyen. Kunne fint gå på do, ut med søppel, gå til å sette på vaskemaskin osv. På en måtte når jeg leser alt her inne så skjønner jeg mødre blir utkjørt, når de ikke en gang kan gå ut av rommet der barnet var. Lurer til tider hvordan våres på 18 og 20 har blitt som de har blitt. De satt tilogmed i kalvbingen mens jeg melket Anonymkode: 5c75d...b6f Da har du ikke hatt en unge med kolikk. Babyer dør ikke av å ligge alene en liten stund, men det er fryktelig vanskelig å gå fra en hysterisk skrikende unge som har vondt i magen eller er trøtt og trenger nærhet og støtte. Er babyen rolig og trives alene, så går det jo greit. Alle er forskjellige. Anonymkode: 4b8a1...775 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #24 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Fordi du ikke kan vite at den fortsetter å ha det fint til du er ferdig på do Sykt at du ville forlatt en gråtende baby for å få gå på do i fred 😳 Aldri engang hørt om noen som ikke tar med babyen når de må på do, enten i vippestol, i bæredings, på et håndkle på gulvet eller noe. Anonymkode: b3e9f...42b Jeg tar alltid med baby på do. Enten på håndkle eller i bæresele. Til og med toåringen er med på do, ganske ofte. Om ikke døra står åpen så står hun utenfor og roper og banker på, så likegreit å bare slippe henne inn. Sikkert deilig med barn som trives å ligge alene i flere minutter mens man går på do, dusjer, går ut med søpla og lager middag, men de fleste har det ikke sånn. Og de som har hatt rolige og generelt tilfredse babyer, vet ikke hvordan det er å ha f.eks en baby med kolikk. Min første var en "drømmebaby". Hun kunne ligge litt alene, sovnet av seg selv, spiste godt og gikk opp i vekt, alltid blid, elsket bilstolen, kunne ligge lenge i babygym alene, tålmodig og enkel. Da vi skulle ha nr 2 var det med selvsikkerhet. Dette har vi gjort før, så dette blir enda enkelere. Der tok vi feil. Ungen hadde kolikk frem til 3 mnd. Hysterisk skriking store deler av dagen. Ville ikke ligge i vogn, hatet å kjøre bil, ville ikke amme, gikk ikke opp i vekt, forstoppa, sov ikke, ville absolutt ikke ligge alene. Det er den verste, mest hysteriske skrikinga jeg noen ganger har hørt. De uten kolikkbarn aner ikke. Hun kan bli knallrød, ligger bare og dirrer og høres ut som en sånn Nazghul. Det er derfor man ikke lar sånne babyer ligge alene.... Og jeg innså med nr 2, at jeg trodde jeg visste hvordan en venninne av meg hadde det. Hun har en unge som også hadde kolikk, født litt etter min første. Så jeg tenkte at det kan da ikke være så ille. Men det er det! Så de med enkle barn kan ikke forstå! Anonymkode: 4b8a1...775 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #25 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): hæ, man tar da med seg babyen på do?! Anonymkode: b3e9f...42b Sitter du og ser på den når den sover også? Anonymkode: 98234...f05 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli #26 Skrevet 31. juli Jeg tok med babyen i bæresele, også på do😅 Anonymkode: 1278a...083 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #27 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men jeg skrev "hvis babyen ligger trygt og har det fint". Om det ble katastrofer hos deg er det jo annerledes, men jeg hadde nok gått på do alene (men raskt som faen) om babyen lå og gråt og. Så lenge babyen er trygg, så tåler den helt fint at man tisser, man kan jo snakke med den mens man sitter der, "jeg kommer snart!", "bare vaske hender igjen" etc. hva tenker dere liksom skal skje, at babyen skal rulle over grinda, inn i gapet på kjøteren, hoppe opp inn i peisen og brenne opp? Hvis baby ligger trygt, er det ingen grunn til å MÅTTE ta med baby på do. Gråter den, og slutter når du kommer tilbake? Ja så slutter den når du kommer tilbake… Anonymkode: 0b312...8ea Man tenker at toåringen skal skade babyen. Anonymkode: 71980...bc0 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #28 Skrevet 31. juli Oppbevar den i kjøleskapet , da holder den seg og går ikke sur. Anonymkode: d288a...4a5
AnonymBruker Skrevet 31. juli #29 Skrevet 31. juli Dere som er livredde for å forlate baby i 2min på do. Regner med at dere har satt ned vaktteam og ligger lynvåkne hele døgnet i tilfelle babyen lager en ørliten lyd. Helst så bør dere vil sitte over krybba og se på baby 24/7. Anonymkode: 318d3...3ea 4
Gjest Sur sitron Skrevet 31. juli #30 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Dere som er livredde for å forlate baby i 2min på do. Regner med at dere har satt ned vaktteam og ligger lynvåkne hele døgnet i tilfelle babyen lager en ørliten lyd. Helst så bør dere vil sitte over krybba og se på baby 24/7. Anonymkode: 318d3...3ea Jeg for min del sov når babyen sov. Våknet så snart babyen gav fra seg et knyst så det var ingen fare, tror mødre har en innebygd "radar" som gjør at man sover veldig lett når man har små babyer. I motsetning til min mann som sov som en stein og hele huset kunne falt ned uten at han våknet. Men ja - jeg hadde babyen med på do og badet og overalt hvor jeg var. Det er så kort tid de er babyer at det var det minste offeret for meg.
bitmog Skrevet 31. juli #31 Skrevet 31. juli Sur sitron skrev (5 minutter siden): Jeg for min del sov når babyen sov. Våknet så snart babyen gav fra seg et knyst så det var ingen fare, tror mødre har en innebygd "radar" som gjør at man sover veldig lett når man har små babyer. I motsetning til min mann som sov som en stein og hele huset kunne falt ned uten at han våknet. Men ja - jeg hadde babyen med på do og badet og overalt hvor jeg var. Det er så kort tid de er babyer at det var det minste offeret for meg. Tenk om du akkurat det døgnet, plutselig sov bittelitt tungt da? Hvorfor er det risiko du vil akseptere og ikke la baby ligge alene på et teppe på gulvet i 2min? Du er like "ikke tilstede"
Gjest Sur sitron Skrevet 31. juli #32 Skrevet 31. juli bitmog skrev (4 minutter siden): Tenk om du akkurat det døgnet, plutselig sov bittelitt tungt da? Hvorfor er det risiko du vil akseptere og ikke la baby ligge alene på et teppe på gulvet i 2min? Du er like "ikke tilstede" Jeg gjorde det aldri. Hva du velger å gjøre med din baby, er ditt ansvar.
AnonymBruker Skrevet 31. juli #33 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): På en måtte når jeg leser alt her inne så skjønner jeg mødre blir utkjørt, når de ikke en gang kan gå ut av rommet der barnet var. Anonymkode: 5c75d...b6f og AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke rart mødre blir utslitt hvis de ikke kan legge fra seg babyen å gjøre litt Anonymkode: 5c75d...b6f Jeg var ikke utslitt, hvorfor tror du at de mødrene som er utslitt er de som bare tar med seg babyen rundt omkring så man slipper skriking? AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sitter du og ser på den når den sover også? Anonymkode: 98234...f05 babyen sov aldri alene nei, men trenger ikke å sitte tafatt å se på den om man har den knytt på kropp. AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Dere som er livredde for å forlate baby i 2min på do. Regner med at dere har satt ned vaktteam og ligger lynvåkne hele døgnet i tilfelle babyen lager en ørliten lyd. Helst så bør dere vil sitte over krybba og se på baby 24/7. Anonymkode: 318d3...3ea Nei? Samsov, og ellers sov babyen i armene eller i bæresjal. Anonymkode: b3e9f...42b
Gjest Sur sitron Skrevet 31. juli #34 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var ikke utslitt, hvorfor tror du at de mødrene som er utslitt er de som bare tar med seg babyen rundt omkring så man slipper skriking? babyen sov aldri alene nei, men trenger ikke å sitte tafatt å se på den om man har den knytt på kropp. Nei? Samsov, og ellers sov babyen i armene eller i bæresjal. Anonymkode: b3e9f...42b Ikke jeg heller - ser tilbake på den tiden med den største glede.
AnonymBruker Skrevet 31. juli #35 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): og Jeg var ikke utslitt, hvorfor tror du at de mødrene som er utslitt er de som bare tar med seg babyen rundt omkring så man slipper skriking? babyen sov aldri alene nei, men trenger ikke å sitte tafatt å se på den om man har den knytt på kropp. Nei? Samsov, og ellers sov babyen i armene eller i bæresjal. Anonymkode: b3e9f...42b og man lurer på hvorfor man ikke får barna til å sovne alene når de blir større .. Anonymkode: d2e1e...202 1
bitmog Skrevet 31. juli #36 Skrevet 31. juli Sur sitron skrev (10 minutter siden): Jeg gjorde det aldri. Hva du velger å gjøre med din baby, er ditt ansvar. Hæ? Du vitterlig aksepterte risikoen for at du plutselig kunne sovne dypt, og var da "ikke tilstede" for babyen din 2min. Du kan ikke kun velge å ikke være tilstede og bruke narrativet slik at det kun passer deg. Vi er likestilt nemlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå