Gå til innhold

Nærsynthet, egne briller til bruk foran pc?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bruker briller med korrigering for litt nærsynthet og skjeve hornhinner. Jobber foran skjerm store deler av dagen, og blir veldig sliten i hodet i løpet av dagen.

Kan det være at brillene jeg har ikke egner seg til jobb, selv om de passer bra ellers? Noen som har egne briller for arbeid foran pc, og kan si noe om dere merket forskjell etter dere startet med det?

Anonymkode: 616d5...fd7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig å trenge databriller etter hvert som du blir eldre. Arbeidsgiver er lovpålagt å betale for synsundersøkelse og nye briller. (Ofte inntil et visst beløp) husk å få godkjenning først.

Anonymkode: c9041...2b6

AnonymBruker
Skrevet

Gå til optikeren din, forklar problemet, så sjekker de om du trenger databriller. Arbeidsgiver er pålagt p dekke det, jeg har og merker stor forskjell

Anonymkode: 95afd...605

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er vanlig å trenge databriller etter hvert som du blir eldre. Arbeidsgiver er lovpålagt å betale for synsundersøkelse og nye briller. (Ofte inntil et visst beløp) husk å få godkjenning først.

Anonymkode: c9041...2b6

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gå til optikeren din, forklar problemet, så sjekker de om du trenger databriller. Arbeidsgiver er pålagt p dekke det, jeg har og merker stor forskjell

Anonymkode: 95afd...605

Takk for svar, skal sjekke med optiker. Kjenner til at arbeidsgiver dekker dette, men ser ikke grunn til å styre med det hvis det uansett er sannsynlig at det ikke har noe for seg. Men nå ser det ut til at det kanskje kan være løsningen på problemet 🙂

TS

Anonymkode: 616d5...fd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...