AnonymBruker Skrevet 30. juli #1 Skrevet 30. juli Beholder du de?. Låner du dem penger i nød, når det skjer ofte? Anonymkode: 060b0...225
AnonymBruker Skrevet 30. juli #3 Skrevet 30. juli Ber de innom på et måltid 😅 Anonymkode: d4d20...b4d
AnonymBruker Skrevet 30. juli #4 Skrevet 30. juli Låner aldri bort penger til venner. Anonymkode: e5385...08c 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli #5 Skrevet 30. juli låner aldri bort penger, og har heller aldri blitt spurt. Anonymkode: 63bd9...2e9 1
emilie123 Skrevet 30. juli #6 Skrevet 30. juli Har to venner jeg stadig låner ut litt til. Så lenge de betaler tilbake, så er det ikke noe problem. Men låner ikke bort store summer da.
Bigote Skrevet 30. juli #9 Skrevet 30. juli (endret) Låner penger til venner som trenger det uten å tenke noe særlig over det. Har alltid fått pengene mine igjen så jeg er glad for å kunne hjelpe. Låner aldri penger til folk jeg ikke stoler på. Endret 30. juli av Bigote
AnonymBruker Skrevet 30. juli #10 Skrevet 30. juli Jeg låner i utgangspunktet ikke penger til noe. Sier pent nei. Det er ingen grunn for meg til å kvitte meg med fattige venner. Dersom noen da slutter å være min venn må jeg godta det. Anonymkode: d0675...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #11 Skrevet 30. juli Aldri blitt spurt. Har ikke noe problem med å låne noen penger om det skulle være et behov, men situasjonen har ikke oppstått. Anonymkode: c06bb...4ed
AnonymBruker Skrevet 30. juli #12 Skrevet 30. juli Har aldri blitt spurt. (Og har heller aldri hatt behov for å spørre, heldigvis!) Anonymkode: 8c8b7...5f1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #13 Skrevet 30. juli Aldri spurt av venner, men blitt spurt av et familiemedlem. Det dreide som om å låne flere hundre tusen, eller kausjonere på et tilsvarende lån. Jeg sa nei takk til begge deler. Det kan skje at noen kommer ut for noe som gjør at de får et akutt pengeproblem, og da kan det være aktuelt å hjelpe i et engangstilfelle, men folk som stadig mangler penger, de trenger å endre på fundamentale ting i livet sitt. Da er det dumt å være med på å gjøre det mulig for dem å fortsette i feil spor ved å gi dem mer penger. Det er bedre om lånemulighetene stopper opp slik at de er nødt til å ta kontroll over økonomien sin. Anonymkode: 8fabb...f3c 2
Stacy__ Skrevet 30. juli #14 Skrevet 30. juli Jeg har faktisk aldri hatt en venn som vil låne penger av meg. Ikke familemedlemmer heller. Og det kunne aldri falle meg inn å spørre noen om å få låne penger.
AnonymBruker Skrevet 30. juli #15 Skrevet 30. juli Ja, har lånt ut, og i tider jeg vet det kniper mest, lurt bort noen hundrelapper uten tanke på gjenforening med de. Men har alltid fått tilbake. Og har i hine, hårde dager har jeg også måtta lånt. For livet skjer av og til, og noen ganger kniper det. Er ikke alle som kunne springe hjem til mor og far. Men nå har jeg det heldigvis bedre, og det har de fleste rundt meg også, såner ingen problemstilling lenger. Anonymkode: e6c38...0db
AnonymBruker Skrevet 30. juli #16 Skrevet 30. juli Jeg har aldri blitt spurt, verken av venner eller familiemedlemmer. Og ville heller aldri spurt selv. Og hvis noen hadde spurt, hadde jeg sagt nei - men også forsøkt å hjelpe dem med å løse floken (er utdannet økonom). Anonymkode: 59850...b97
AnonymBruker Skrevet 30. juli #17 Skrevet 30. juli Jeg har heldigvis ingen sånne venner, men ville sagt nei. Undrer meg over de stadige trådene om folk som låner ut og låner ut og aldri får tilbake. Hvorfor fortsetter dere? Anonymkode: 18914...ea5
AnonymBruker Skrevet 30. juli #18 Skrevet 30. juli har én venninne som stadig spør om å låne penger. synes det er vanskelig å si nei, så sier ja så lenge det ikke er mer enn et par hundre, for hun betaler alltid tilbake når hun sier hun skal, som regel et par dager etterpå. men synes det er kleint og rart, og hun både bor ganske dyrt (leier alene i Oslo sentrum) og røyker og drikker, så hun er bare ekstremt dårlig til å styre økonomien sin. vi er ikke veldig nære venner egentlig. her en dag spurte en veldig god venninne om å få låne 3000 i et par dager, jeg vippset henne det på flekken, og hun betalte tilbake da hun sa hun skulle. men ikke mange jeg ville lånt så mye Anonymkode: 3751c...e94
TheLegendBellaGoth Skrevet 30. juli #19 Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Beholder du de?. Låner du dem penger i nød, når det skjer ofte? Anonymkode: 060b0...225 En gang, aldri igjen. Når jeg var yngre lånte jeg bort tilsvarende 2000 kroner og fikk de aldri igjen. Det var til og med venninnen som var meg nærmest. Slik løgn tolerer jeg ikke, så det vennskapet røk. Fant senere ut at hun var misunnelig fordi mitt liv var mer ordnet, og hun mente at jeg hadde råd til det. Ja jeg har det, men synes det er helt forkastelig å behandle folk slik uansett 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #20 Skrevet 31. juli Sånt hører ungdomstiden til tenker jeg... så nei, omgir meg ikke med slike folk Anonymkode: 78cc2...49f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå